Öppet brev från Anders Öman
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Forumdemon
Tyckte detta förtjänade en egen tråd.
Det är det här jag har svårt att förstå att folk har så svårt att förstå. Eller visa förståelse för.
http://vaxjolakers.se/artikel/14157/
Det är det här jag har svårt att förstå att folk har så svårt att förstå. Eller visa förståelse för.
http://vaxjolakers.se/artikel/14157/
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Re: Öppet brev från Anders Öman
Det var väl fint.
Jag blev lite yr där mot slutet med allt djuplodande, tvärgranskade, grävande, djupkommunicerande, och...sicksack också kanske?
Det ska i alla fall granskas av denne utsedde granskare kan man konstatera. Jävlar vad han ska granska.
Det blir intressant att läsa. Inte så mycket för att det ska granskas nåt så kopiöst, men mer för att det är trevligt att se hur det går till en dag på jobbet, när granskaren knackar på. Ett trevligt initiativ.
Jag blev lite yr där mot slutet med allt djuplodande, tvärgranskade, grävande, djupkommunicerande, och...sicksack också kanske?
Det ska i alla fall granskas av denne utsedde granskare kan man konstatera. Jävlar vad han ska granska.
Det blir intressant att läsa. Inte så mycket för att det ska granskas nåt så kopiöst, men mer för att det är trevligt att se hur det går till en dag på jobbet, när granskaren knackar på. Ett trevligt initiativ.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Mycket bra skrivet av Öhman.
Jo, jag tycker att det bra agerat, om än lite svårförstått, men det får, som Lakers arbete växa fram i sin takt, så får vi se hur det blir.
Media måste hållas kort, annrs far de fram som skållade råttor, de går en osäker framtid till mötes och tar därför alla tillfällen i akt att sälja för att kunna överleva.
Media måste hållas kort, annrs far de fram som skållade råttor, de går en osäker framtid till mötes och tar därför alla tillfällen i akt att sälja för att kunna överleva.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Bra media policy
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Mediadrevet för att skada VLH har varit utan sans den senaste månaden. Cheerleaders, éntrevärdar och Lakers Ladies har varit på tapeten. Bra skrivet av Öman.
Blueshirts United
-
- Forumdemon
Lakers Ladies? Var då? Gärna en länk. Jag har missat detta.
http://sverigesradio.se/sida/sok.aspx?q=Lakers+ladies
Skönt att slippa detta nu. Det ständiga tjafset.
Skönt att slippa detta nu. Det ständiga tjafset.
Blueshirts United
Snart slipper vi Radio Kronoberg. Hörde att dom skulle packa ihop redaktionen i Februari 2012. 

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
vad menar du med radio kronoberg ?
En realistisk förhoppning för ett bättre Kronoberg.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Det kanske är dags för herr Öman att gå en utbildning i hur man hanterar media?
Alla stora företagsledare och politiker gör detta, det blir liksom lite enklare att hantera vissa frågor utan att det ska bli pajkastning av det hela.
Alla stora företagsledare och politiker gör detta, det blir liksom lite enklare att hantera vissa frågor utan att det ska bli pajkastning av det hela.
Själv tycker jag inte alls att Öman är i behov av någon utbildning. Han hanterar media på ett utmärkt sätt. 

Blueshirts United
Pajkastning är väl vad Radio klanteberg håller på med,TACK Öman för att du fick den reporten svarslös.Leyker wrote:Det kanske är dags för herr Öman att gå en utbildning i hur man hanterar media?
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Är det någon som inte behöver gå utbildningar hur man hanterar media så är det Öhman. Hur kan man vara så korkad att påstå att han skulle behöva det. Nästan skrämmande.
Jag syftar på Ömans egna rader i sitt Öppna brev, det säger väl mer än något...
I takt med våra framgångar har Vi blivit än mer offentliga. Att arbeta eller vara aktiv i någon av våra verksamheter innebär också att du/vi är offentliga personer, ett faktum som alla inte är vana vid. Speciellt då vi har kontakt med ett nyhetstörstande media som inte annat än vill komma med scoop. Vi måste lära oss och prata om hur vi ska förhålla oss till en delvis ny situation
Därför menar jag att det är det aldrig fel med lite mer coaching i mediahantering för hela organisationens bästa. Allt är så nytt för alla inblandade. Jonas Gustavssons kommande tvärgranskning kommer liksom inte hålla kvällspressen eller lokalpressen borta från att ställa en massa "obekväma frågor" om Lakers organisation.
Get my point?
I takt med våra framgångar har Vi blivit än mer offentliga. Att arbeta eller vara aktiv i någon av våra verksamheter innebär också att du/vi är offentliga personer, ett faktum som alla inte är vana vid. Speciellt då vi har kontakt med ett nyhetstörstande media som inte annat än vill komma med scoop. Vi måste lära oss och prata om hur vi ska förhålla oss till en delvis ny situation
Därför menar jag att det är det aldrig fel med lite mer coaching i mediahantering för hela organisationens bästa. Allt är så nytt för alla inblandade. Jonas Gustavssons kommande tvärgranskning kommer liksom inte hålla kvällspressen eller lokalpressen borta från att ställa en massa "obekväma frågor" om Lakers organisation.
Get my point?
Ironi?Räven wrote:Är det någon som inte behöver gå utbildningar hur man hanterar media så är det Öhman. Hur kan man vara så korkad att påstå att han skulle behöva det. Nästan skrämmande.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Angående Herr Öhmans egenskaper beträffande mediala kontakter:
Han styrkor är.....
Hans svagheter är .....
Varsågod och fyll i och motivera.
Hellre det än att bara konstatera åt det ena eller andra hållet. Det blir mer informativt så. Man vill ju gärna veta. Uppenbara fakta har bara en plats. På bordet, förklarade för en nyfiken läsare.
Han styrkor är.....
Hans svagheter är .....
Varsågod och fyll i och motivera.
Hellre det än att bara konstatera åt det ena eller andra hållet. Det blir mer informativt så. Man vill ju gärna veta. Uppenbara fakta har bara en plats. På bordet, förklarade för en nyfiken läsare.
-
- Forumdemon
Jag uppfattar att detta inte har som huvudsyfte att hålla tidningarna borta, utan att det ska fånga upp frågeställningar/missnöjdhet i de egna leden, samt att lyfta fram och synliggöra samtliga som lägger ner arbete för att maskineriet ska fungera.Leyker wrote:Jonas Gustavssons kommande tvärgranskning kommer liksom inte hålla kvällspressen eller lokalpressen borta från att ställa en massa "obekväma frågor" om Lakers organisation.
Utöver att det ska ge artiklar för oss att läsa på hemsidan då.
Vi ska väl inte diskutera Öhmans styrkor och svagheter här inne, är ni rent galna.
Han är skaparen bakom Lakers och för att inte bli helt överkörd av allt och alla, så behöver man ha hårda nypor annars går det år helvete. Han har allt det.
Han är skaparen bakom Lakers och för att inte bli helt överkörd av allt och alla, så behöver man ha hårda nypor annars går det år helvete. Han har allt det.
Kan så vara Räven, men ditt recept att hålla media kort köper jag inte. Man måste sträva efter att ha media som medspelare, inte motspelare, för den kampen vinner man aldrig. Inte ens Öhman hur gudomlig han än är. Det gäller att själv ha initiativet gentemot media och själv plantera nyheter som gagnar ens syften. Annars hamnar man hela tiden i försvarsposition.
Vilka håller du på ikväll, Räven, stråhattar eller knätofsar?
Vilka håller du på ikväll, Räven, stråhattar eller knätofsar?
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Tyckte bara det kunde vara på sin plats att motivera en ståndpunkt innan man säger att folk är korkade och att det är skrämmande. Så istället för 'han är bra....dålig.....nån är korkad' så kan man säga vad det är i policy och beteende som är bra/dåligt. Nu motiverar du, ovan. Lite i alla fall.Räven wrote:Vi ska väl inte diskutera Öhmans styrkor och svagheter här inne, är ni rent galna.

Inmedees: Jag hoppas att det blir 2-2 och att pucken innan straffläggningen försvinner och att ni inte har fler puckar och att det följdaktligen inte kan delas ut någon extrapoäng.
Massmedia har idag seglat upp som några kungar som tycks ha rätten att behandla föreningar och företag som de nästan vill , detta i strävan för att sälja mer tidningar för att på så vis överleva.
Jag gillar inte det och tycker därför att man inte behöver följa deras pipa utan kan sätta ner foten och inte ge några kommentarer alls. Om sedan tidningen vill ha ett utbyte av information, så måste de följa något sånär vettiga värdegrunder. Det gör de inte, därför tycker jag att Öhman gör rätt.
Rawspont: Det känns lite konstigt att skriva på ett forum hur Öhman är som privatperson, kontra hur han är i sin yrkesroll. Jag vill inte vara med i en sådan diskussion i allafall.

Massmedia har idag seglat upp som några kungar som tycks ha rätten att behandla föreningar och företag som de nästan vill , detta i strävan för att sälja mer tidningar för att på så vis överleva.
Jag gillar inte det och tycker därför att man inte behöver följa deras pipa utan kan sätta ner foten och inte ge några kommentarer alls. Om sedan tidningen vill ha ett utbyte av information, så måste de följa något sånär vettiga värdegrunder. Det gör de inte, därför tycker jag att Öhman gör rätt.
Rawspont: Det känns lite konstigt att skriva på ett forum hur Öhman är som privatperson, kontra hur han är i sin yrkesroll. Jag vill inte vara med i en sådan diskussion i allafall.
-
- Forumdemon
Om ni läser det Anders skriver i sitt brev så handlar det inte om att stänga dörrar till tidningarna när det gäller det sportsliga etc. Det han anser är att det som rör interna frågo, det tar man internt, och inte i media.
En alldeles självklar gränsdragning i min värld. Jag förstår faktiskt inte överhuvudtaget att man kan anse något annat, om jag ska vara ärlig.
En alldeles självklar gränsdragning i min värld. Jag förstår faktiskt inte överhuvudtaget att man kan anse något annat, om jag ska vara ärlig.