Publikvärdarna

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Primeau
c/o LL´s Forum

Re: Publikvärdarna

Post by Primeau »

Niles wrote:Media får faktiskt inse att dom inte alltid är världens medelpunkt. :mrgreen:
Hehe, det finns fler som borde inse samma sak. Och därefter gå en kurs i mediaträning :mrgreen:
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
rawspont
Forumentusiast

Post by rawspont »

Niles wrote:Håller med, interna personalfrågor har faktiskt SMP inte med att göra.
Jag vill inte tjata om det här i all oändlighet och skapa någon form av icke-konstruktiv (vad fan är negationen av konstruktiv? dekonstruktiv? okonstruktiv?) anda här. Men jag tycker ändå att om man är lite objektiv, bara lite, så är det inte precis rimligt att säga att smp inte har att göra med vissa frågor, t ex s k interna personalfrågor. Om något eventuellt missköts så kan man inte störtdyka och säga "nähäduserdu, det här är en intern personalfråga så den kan ni inte skriva om eller bevaka eller utreda".

Jag förstår att en del här tycker att SMP missköter sig ibland och likaså en viss radiokanal. Jag hänvisar ju själv till dom som "ett-visst-nötkreatur-har-rymt-blaskan", men det är av lite andra anledningar.

Jag tycker man får skilja på
1) vilka frågor som en tidning kan anses ha rätt att ta upp och bevaka och
2) hur dessa frågor tas upp och hur de bevakas.

Vad gäller punkt 2 kan jag instämma i kritik i det här fallet. Men knappast punkt 1. Har man anledning att tro att en s k "intern personalfråga" är misskött och det leder potentiellt till något som drabbar ännu flera (vid en eventuell strejk) så är det väl fullt rimligt av en tidning att ta upp det.

Hela den här "lägg-er-inte-i-mentaliteten" är inte särskilt lyckad för en elitserieförening, så jag hoppas inte att man går i den riktningen. Har man riktig potatis i åkern så är det väl bara att dra upp den och visa hur fin den är. Det går rätt fort. Och sån jävla hysteri efter Lakerspotatisar är det väl ändå inte?

Rock on.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Eftersom jag har den uppfattningen att någon/några från publikvärdarna har kontaktat Smp, för att där informera om vad de tycker är fel, eller problem som de inte kan lösa på ett sätt som alla andra kan lösa saker och ting på, så är det fel agerat.

Hur skulle det se ut om alla agerade så?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

Jag pratade med en av guljackorna igår om detta som vi alla har läst i media.
Han sa att ingen av guljackorna har pratat med smp utan att en reporter från smp hade stått en bit bort och lyssnat när guljackorna hade haft möte och efter det hade smp gjort sin artikel.
Power Play
Forumdemon

Publikvärdarna

Post by Power Play »

Det handlar inte om vad Smp skrivit i detta fallet, utan att man som missnöjd medarbetare drar sånt här via media. Det finns ingen vinnare i det.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
rawspont
Forumentusiast

Post by rawspont »

Jag fick ihop århundradets längsta inlägg här och sen slog det mig "vem fan kommer och bry sig om allt det här?". Därmed tryckte jag delete och återkommer eventuellt i bokform om 12 år eller så.

Däremot kan jag notera att det är både lite underhållande och lite skrämmande att dessa publikvärdar benämns "guljackor". Särskilt i singularis, jag såg en "guljacka". Det finns lite mekanismer bakom det... Guljacka...så avpersonifierat. "Publikvärd" är kanske bara en kuliss utåt. Längst ner i nån katakomb i Vida Arena bor dom....guljackorna....tusentals....går omkring med tom blick...."kaffe"...."väst"...."mat"....nån utstöter "och parkering"....en vakt råkar se en journalist stryka omkring längs väggen..."va fan gör du här?"..."du det här skriver du inte ett ord om, det är bara guljackor"...."jo men det är ju skandalöst att..."...."Nej, det är en intern personalfråga!".

Det blir nog bra det här ska ni se. Guljackor är också människor. Jag tror dom finns på SMP också. Människor alltså. Eller, guljackor också kanske? Aha...guljackan jobbade kanske på smp och skrev sin egen artikel, han hörde sin egen röst och intervjuade sig själv. Det börjar klarna. Jag återkommer när jag vet mer.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Post Reply