Hemmaplan
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Hemmaplan
Jag hade hoppats att vi skulle göra nya Vida arena till en svårintaglig Borg med ett stort stöd från lakejerna och övrig publik. Publiken och lakejerna har gjort sitt. Tyvärr så har detta bara betydelse för att skapa en trevlig inramning som kan sälja mer biljetter. Talet om att hemmastödet är som en sjätte utspelade är bara ordbajs. Spelarna verkar bara påverkas negativt av det hela. Vår Borg har ju blivit som en liten hage med snälla lamm i. Det är trist när man ser detta debakel på hemmaplan. Det ser ju ut som dom har tuggummi under skenorna. Helt annan fighting spirit på bortaplan. Helt annat klipp i skridskoåkningen då. Jag begär inte att vi ska föra alla matcher hemma för så bra är vi inte, men jag vill se en annan inställning. På slutet har det varit under all kritik. Igår kom dom första buaropen och negativa visslingarna. Nu måste fårhagen förvandlas till en Borg.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Re: Hemmaplan
Den som orkar bua är väl den som aldrig hejat. Den som buar är väl den som aldrig brytt sig på riktigt. Jävla pajaser som tyvärr finns runt alla lag. Fråga Öster.
För övrigt är jag inte så förvånad av att vi spelar bra borta, att det ibland knyter sig hemma kan jag leva med i den serie vi befinner oss i. Vi har inte riktigt hittat mixen mellan att vilja föra matcherna och inse att man inte alltid kan göra det. Ödmjukheten saknas emellanåt. En borg bygger man inte på en dag, vi är nybörjare..både som elitserieförening och nyblivna arenaägare. Tids nog kan vi nog hitta dit, no problemos.
För övrigt är jag inte så förvånad av att vi spelar bra borta, att det ibland knyter sig hemma kan jag leva med i den serie vi befinner oss i. Vi har inte riktigt hittat mixen mellan att vilja föra matcherna och inse att man inte alltid kan göra det. Ödmjukheten saknas emellanåt. En borg bygger man inte på en dag, vi är nybörjare..både som elitserieförening och nyblivna arenaägare. Tids nog kan vi nog hitta dit, no problemos.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jag kan säga såhär
Jag förlorar hellre som vi gjorde mot Linköping, där det var fullt ös framåt och ett par kontringsmål bakåt än det sättet vi förlorade igår. Där spelarna stod i princip still och ändå fick ett par kontringsmål i baken...
Efter 0-2 målet i andra såg det nästan ut som att spelarna har gett upp. Jag tycker att det är fel att bua åt laget, men jag tycker att klacken ska visa sitt missnöje genom att vara tysta om inget händer ute på isen oavsett hur mycket man sjunger och klappar. Meningen är ju trots allt att spelarna ska få extra energi av det, vilket vi inte såg en suck av igår.
Jag förlorar hellre som vi gjorde mot Linköping, där det var fullt ös framåt och ett par kontringsmål bakåt än det sättet vi förlorade igår. Där spelarna stod i princip still och ändå fick ett par kontringsmål i baken...
Efter 0-2 målet i andra såg det nästan ut som att spelarna har gett upp. Jag tycker att det är fel att bua åt laget, men jag tycker att klacken ska visa sitt missnöje genom att vara tysta om inget händer ute på isen oavsett hur mycket man sjunger och klappar. Meningen är ju trots allt att spelarna ska få extra energi av det, vilket vi inte såg en suck av igår.
Jag vill att alla motståndare som ska spela i VA sk känna det så här http://www.youtube.com/watch?v=dxZAQXSJ ... re=related
Har du stormat isen älskar du VLH
Saken är ju att man inte riktigt väljer att försöka föra matcherna hemma utan man förväntas göra det och det är något man inte riktigt reder ut mot lag som bland annat Färjestad. Växjö är ett starkt defensivt lag och det ihop med bra PP spel gör att man krigar till sig poäng på bortaplan. Enda som hjälper är att kriga vidare och hoppas på lite medvind så spelarna får bättre självförtroende hemma, annars blir de lätt en ond cirkel av de hela.
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Kanske ska döpa om från vida arena till ängslighetens arena. Hemmaplan - jo jag tackar ja.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Tja, Lida Arena kan kanske också vara ett alternativ.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.
Kanske skulle sabotera isen så dom blir tvungna att köra en match i gamla hallen så dom kommer ihåg stoltheten dom kände när dom vann på hemmaplan. och då kanske dom kan börja visa den stoltheten i nya hallen och separationsångesten från gamla isladan blir lite lättare.
Ah det kan inte ligga i hallen, det tror jag inte. Sedan är det tillräckligt många spelare som är nya och inte har någon relation till den gamla hallen.
Det måste handla om spelet, som inte är lika hemma mot borta och som de inte tycks bemästra.
Det gäller faktiskt att ta tag i grejerna annars går det utför och då kommer den typen av nerver in i bilden och de är minst lika jävliga.
Det måste handla om spelet, som inte är lika hemma mot borta och som de inte tycks bemästra.
Det gäller faktiskt att ta tag i grejerna annars går det utför och då kommer den typen av nerver in i bilden och de är minst lika jävliga.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- Forumdemon
Hemmaplan
Dags för JK att ta en busstur med grabbarna ett par varv, innan hemmamatcherna?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Bara det inte blir via Gävle!
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw