http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/polis-f ... 975647).gm (klipp & klistra)

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
– Trots att det är lågrisksupportrar i motståndarlaget visade Lakers supportrar att de kan ställa till det istället...
...vid tillfällena var det endast Lakers supportrar som var stökiga...
Här tror jag en mycket bra lösning finns! Och då samarbete med både VLH och LL från Polisens sida. Identifiera och markera.Varanen wrote:Helt uppenbart är att det finns åtskilligt att göra vad det gäller samarbetet mellan polis och föreningarna.
Du menar väl inte livstids avstängning för folk som visar fingret alt. drar igång en hatramsa? Då blir det rätt många avstängda. Bråk och liknande bör ju ge x antal matcher avstängning men knappast livstid.Härmapan wrote:Jag kan också ha sett det som utspelade sig även om jag inte känner igen det som står i tidningen riktigt.
Det jag såg var typ tio 18-20-åringar som försökte se fräcka ut och som ganska sporadiskt drog igång: "vi hatar skellefteå" utanför. När jag gick fram och visade mitt missnöje slutade de. Jag såg dock ingen som bråkade eller liknande så det måste i så fall ha blossat upp efter det?
Jag känner igen en tjockis som jag tidigare tagit tag i när han stått och pekat finger på läktaren och som även vid något tillfälle försökt dra igång hatramsor, men då effektivt tystats av de omkring.
Jag röstar för självsanering!
Någon måste väl veta vilka detta är?
Jävligt enkelt: Livstids avstängning!
Slog han inte till dig på käften då? Det hade jag gjort. Tvärt. Vill du ha lugn och ro så kan jag rekommendera Domkyrkan de dagar som VLH spelar i Vida Arena. Där kan jag nästintill lova att helvetesramsor och pekfingeraktigt våldsbeteende inte förekommer. Men man vet aldrig, du kanske måste lira kungfu mot prällen om han är oförskämd och ger dig fingret?Härmapan wrote:...jag känner igen en tjockis som jag tidigare tagit tag i när han stått och pekat finger på läktaren...
Att inte håna/bua på domarens beslut är ju dock omöjligt att förhindra. Dessutom är det snarare en bra sak då det enar hemmapubliken. Efter flertalet felbeslut tröttnar folk helt enkelt å det blir en jäkla storm mot domarn, och de kommande ramsorna (inte hatramsor) blir det alltid fruktansvärt bra tryck i.Daste wrote:Hatramsor tycker jag inte att vi ska syssla med. Det blir bra mycket bättre stämning om man inte står och skanderar domarjävel på läktaren imho. Bättre då att odla ett rykte som en klack som stöder sitt lag utan att håna domaren/motståndarna.
Bra så ,tror att styrelsen kommer att tillrättavisa vissa saker t.ex . att visa finger o dyl ,däremot bua när man tycker sig bli orättvist behandlad tillhör en publik som håller på sitt lag.Coffe #800 wrote:LL har koll. och vi kommer som sagt att ha ett möte på Måndag angående händelsen för att skapa ordning och reda i det som har hänt.
Nej det gjorde han inte, för det hanlar om en fjortis med BlackArmy-komplex!Kloker wrote:Slog han inte till dig på käften då? Det hade jag gjort. Tvärt. Vill du ha lugn och ro så kan jag rekommendera Domkyrkan de dagar som VLH spelar i Vida Arena. Där kan jag nästintill lova att helvetesramsor och pekfingeraktigt våldsbeteende inte förekommer. Men man vet aldrig, du kanske måste lira kungfu mot prällen om han är oförskämd och ger dig fingret?Härmapan wrote:...jag känner igen en tjockis som jag tidigare tagit tag i när han stått och pekat finger på läktaren...
För att ställa en lika adekvat motfråga: Går du runt och pekar finger och skriker att du hatar folk på stan?Talismanen wrote:Ingriper ni på stan om ni ser nån pekar finger åt nån?