Varför kommer du med förslaget då, rödnacke?ultraboy wrote:Givetvis inte, tomte.Charlamov wrote:Har dom jumbotron i Borås, Ljungby, Tingsryd, Uppsala mfl?
Högmod går före fall
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Högmod går före fall
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Re: Högmod går före fall
Hittade ytterligare några ödmjuka citat i samband med att lakers värvade Johner:
Fiasko!!!
Det begriper väl vem som helst att denna killen inte är någon förstecenter i ett allsvenskt lag. Han är inte ens ett tredjeval. Roséns ersättare? Hahaha, dra den för någon annan!
Synd att inte Lakers har råd med bättre spelare för nu blir det tufft att vara bland dom 7 bästa...
In med spelare med feta löner utan klubbkänsla och skicka iväg de trogna Bingolotto försäljarna.
Det ser tyvärr ut som om vlh får kämpa för att hålla sig kvar i Allsvenskan den kommande säsången. Det är ett oerhört svagt lag jämfört med konkurrensen.
Han kan bli en av många som har fått sparken under säsong. Många som har kommit till lakers har blivit sämre.
Ååååååååhhhhhh SOPA, bra värvning, tyska andraligan, bättre ni värvade nån från kallinge el jonstorp. Ni kommer åter igen bli lillebror.
Lakers räcker ej till i år, varken till kvalserie eller ens play off.
Att köpa sig framgång snabbt har Växjö försökt men ej lyckats
Man kommer få jobba i år för att inte förbli förpassade till nr 3 i länet....
Äntligen....tronskifte i kronobergshockeyn. Tingsryd regerar!!
Fiasko!!!
Det begriper väl vem som helst att denna killen inte är någon förstecenter i ett allsvenskt lag. Han är inte ens ett tredjeval. Roséns ersättare? Hahaha, dra den för någon annan!
Synd att inte Lakers har råd med bättre spelare för nu blir det tufft att vara bland dom 7 bästa...
In med spelare med feta löner utan klubbkänsla och skicka iväg de trogna Bingolotto försäljarna.
Det ser tyvärr ut som om vlh får kämpa för att hålla sig kvar i Allsvenskan den kommande säsången. Det är ett oerhört svagt lag jämfört med konkurrensen.
Han kan bli en av många som har fått sparken under säsong. Många som har kommit till lakers har blivit sämre.
Ååååååååhhhhhh SOPA, bra värvning, tyska andraligan, bättre ni värvade nån från kallinge el jonstorp. Ni kommer åter igen bli lillebror.
Lakers räcker ej till i år, varken till kvalserie eller ens play off.
Att köpa sig framgång snabbt har Växjö försökt men ej lyckats
Man kommer få jobba i år för att inte förbli förpassade till nr 3 i länet....
Äntligen....tronskifte i kronobergshockeyn. Tingsryd regerar!!
-
- c/o LL´s Forum
Haha ja fy fan dom är verkligen helt sinnessjukt pinsamma. Dom stackarna. Det kan nog faktiskt va det mest pinsamma i hela världshistorien. 

Den som inte sjunger är taifare!!!
hm ja har en undran här alltså.
vilken division håller Taif till i?
vilken division håller Taif till i?
Nu skrev du väl ändå fel, det ska vara tomtar inte tomtePiggelin wrote:Är väl bara i Ljungby dom har tomteultraboy wrote:Givetvis inte, tomte.Charlamov wrote:Har dom jumbotron i Borås, Ljungby, Tingsryd, Uppsala mfl?

hagawaga,länkar till en gammal rolig tråd:
http://www.lakerslakejer.se/phpBB3/view ... c1bc042158
lite urklipp:
"oj oj.är plånboken tom för Lakers!tycker detta börja bli roligt nu när alla tomma löfte om att t.e.x eliten på 5 år och dyligt.snacka omatt dom ha blåst mer än halva växjö på en och samma lögn!hoppas skattemasen kommer och titta lite för jag kan tänka mej att Lakers ha funkat typ på lika vilkor som ett annart lag gjorde med lönerna!!! "
"Vi trefas nästa år i Åseda"
http://www.lakerslakejer.se/phpBB3/view ... c1bc042158
lite urklipp:
"oj oj.är plånboken tom för Lakers!tycker detta börja bli roligt nu när alla tomma löfte om att t.e.x eliten på 5 år och dyligt.snacka omatt dom ha blåst mer än halva växjö på en och samma lögn!hoppas skattemasen kommer och titta lite för jag kan tänka mej att Lakers ha funkat typ på lika vilkor som ett annart lag gjorde med lönerna!!! "
"Vi trefas nästa år i Åseda"
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Imponerad av att ni orkar dra i all gammal smörja. Nog för att man skrattar ihjäl sig när bonnhålan går på torsk eller gör sig till åtlöje i största allmänhet, men mer än så orkar jag inte bry mig nu för tiden. Vi är där dom aldrig kan komma nära ens, bara en sån grej. Gå vidare nu och se framåt mot nya djärva mål. 

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Låt folk som orkar göra detta göra det! Du orkade ju iaf kommentera det hela så lite ork har du allt över Niles 

Den som inte sjunger är taifare!!!
jag finner det riktigt roligt att slänga upp gamla citat alla dessa tokar får äta upp.framförallt att vi skulle trefas i en lägre division.det säger lite mer om de andra än om oss 

Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Ja, för dumma citat från lakers-supporters är nog helt omöjligt att finna på nätet. Jag har letat och letat, men det verkar banne mig som om ni aldrig har sagt något dumt eller gissat något fel. All heder åt er för att alltid står med fötterna på marken och är sansade i era kommentarer.Malul wrote:det säger lite mer om de andra än om oss
Man bugar och bockar! 

Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Så klart att det finns och du kan vara säker på att de citeras i TAJFs forum!ata wrote:Ja, för dumma citat från lakers-supporters är nog helt omöjligt att finna på nätet. Jag har letat och letat, men det verkar banne mig som om ni aldrig har sagt något dumt eller gissat något fel. All heder åt er för att alltid står med fötterna på marken och är sansade i era kommentarer.Malul wrote:det säger lite mer om de andra än om oss
Innan senaste derbyt skrev de på sin officiella sida "Nu pissar vi på Lakers*" (och fick stryk med 6-0)
(*för övrigt samma slogan som deras facebookgrupp med 400 medlemmar (20% av befolkningen i Tengsry)
Skillnaden mellan våra supportrar är dock att de hatar oss för att vi kommer från Växjö och vi i vår tur tycker att de är pinsamma just för att de hatar oss...
När sedan hela föreningen pissar på sig själva med följden multippla tränarbyten, katastrofresultat, mutskandaler, spelarflykt och ändå fyller lokaltidnignen med hatiska och überkaxiga kommentarer är det jääääävligt svårt att inte åtmisntone påminna dem lite om deras fruktansvärt patetiska förening!
Nu är det nämligen extemt tyst

De pallar inte ens gnälla om nya loggan, vårt skrytbygge eller de hutlösa bijettpriserna längre???
Hela Tajf, från ordförande till mupparna som står och hatar på läktaren är ju så pinsamma att det saknar motstycke i modern tid!
Stackars Johner!
Alfaxar på Hagawaga. 

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
http://www.youtube.com/watch?v=dXE-VJhT5E4
Frys filmen efter 0.32. Ser ni vem det är?
Torsten Liljegren
Torsten Liljegren
Jag anade att han var smyglakej, nu är det bevisat.Fredrik R wrote:http://www.youtube.com/watch?v=dXE-VJhT5E4
Torsten Liljegren

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
HAHAHAHAHAHAHA
Nu är det bara till att ta kontakt med han så han blir medlem i lakejerna också ,han mådde ju som en prins bland oss.

Ingen match är spelad förrän den är slut!
-
- Forumproffs
Jag tror inte det kan bli mycket roligare än såhär.....
Morötts-Torsten!

Morötts-Torsten!
-
- Forumproffs
Undra om han gick in som privatperson eller ordförande.
http://svtplay.se/v/2385539/erkanner_huddingebonus

http://svtplay.se/v/2385539/erkanner_huddingebonus

Han var där som privatperson: under introt viftade han med en morot i stället för den orangea lys-staven 

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
faan han sitter ju å drabblar bort sig själv i intevjun ju haahahahaha det är ju solklart att han sponsra med pengar för att de skulle vinna. vilken bonnadjävel hahaha sen sitter han å håller på Lakers med

-
- Forumamatör
Detta känns helt surrealistiskt,.När man inte trodde det kunde bli mkt mer skruvat i den klubben så händer detta
Som grädde på moset sitter det en antal stackars grönvita förtappade själar och försöker FÖRSVARA hans beteende inne på deras forum, "vadå, han klappar ju bara lite försynt, han står ju inte ens upp".

Som grädde på moset sitter det en antal stackars grönvita förtappade själar och försöker FÖRSVARA hans beteende inne på deras forum, "vadå, han klappar ju bara lite försynt, han står ju inte ens upp".

-
- c/o LL´s Forum
Detta är bara för jävla roligt!
"Liljegren till klacken, VI VILL HA LILJEGREN TILL KLACKEN, LILJEGREN TILL KLAAAAACKEN!"
"Liljegren till klacken, VI VILL HA LILJEGREN TILL KLACKEN, LILJEGREN TILL KLAAAAACKEN!"
HAHAHAHAHHAHA!!!
Det här är fan det bästa (efter lakers gick upp i ES) som har hänt!!
Liljegren till klacken!!!!!
Det här är fan det bästa (efter lakers gick upp i ES) som har hänt!!

Liljegren till klacken!!!!!

Snart nära dig...en ny hall
Kronobergs elitserielag i en ny och fräsch hall. Torsten är ju bara människa. 

Blueshirts United
Gå in och läs på brigadens forum ,där är de inte nådiga mot Torsten.
Hur är de funtade ,att en hockeyintresserad ordf. i en mindre klubb åker och tittar på Elitseriehockey och till och med klappar händerna när det blir mål är för dem som ett världskrig....Ja herre jisses.
Hur är de funtade ,att en hockeyintresserad ordf. i en mindre klubb åker och tittar på Elitseriehockey och till och med klappar händerna när det blir mål är för dem som ett världskrig....Ja herre jisses.
Högmod går före fall
Haha ja det där är ju riktigt kul
Jag trodde i min enfald att hatet från Tingsryd hade börjat tunna ut med tiden. Men om man läser lite inne på GB:s forum så verkar det ju inte så.
Finns det forfarande 2011 så många inskränkta personer??
från deras forum:
-----------------------------------------------
Martin skrev -
"Kollar jag på andra lag än TAIF så sker det via tvn, skulle aldrig få för mig att åka och titta på en match mellan två ointressanta lag. Blev helt klart överraskad över att se att Torsten i Vida, MÅSTE haft nåt med hans ordförandeskap i TAIF att göra."
Så Martin är inte intresserad av ishocley, han är intresserad av TAIF och enbart TAIF. Sporten i sig har ingen betydelse?!
Toyspeed skrev:
"Här framför oss har vi den typiska lakers supportern, Vi kan kalla honom "Torsten". Han har inte gått på några matcher innan. Men så helt plötsligt får han för sig. Vi åker in och kollar en match. Vi har ju ändå dom där gratisbiljetterna vi fick utskickade som alla andra. Han går på match och de är discomusik och häftiga lasershower! Men tror ni "Torsten" går dit när de inte går så bra. Knappast va? Detta är lite av deras problem också.
Många ggr tycker jag de verkar som att föreningar vill dämpa känslorna för laget på isen. Utan dom vill istället bedöva publiken med häftiga upplevelser som pågår utanför spelet. Tillex malmö har dom publikintervjuer och så hög musik att barn börjar gråta i varje speluppehåll.
ps Personen som vi kallar "Torsten" i berättelsen är ett fingerat namn. och han heter egentligen Rubert.
"
-------------------------------------
Jag trodde inte att Toyspeed var så insnöad.
Du kanske själv vill svara på detta Toyspeed?
Tror du allvarligt att den typiska Lakers supporten är en som inte går på så många matcher/säsong?
Dom senaste säsongerna har den "typiska" Lakers supporten varit en av de ca 2500 personerna som går på majoriteten av hemmamatcherna per säsong. Vårt snitt har legat kring 2700 som senaste åren. 3-400 kommer lite mindre ofta, kanske beroende på familj/arbetssituation.
Det måste vara jobbigt att vara så hatiskt blind. Det kan inte vara roligt att ha det så.
Finns det forfarande 2011 så många inskränkta personer??
från deras forum:
-----------------------------------------------
Martin skrev -
"Kollar jag på andra lag än TAIF så sker det via tvn, skulle aldrig få för mig att åka och titta på en match mellan två ointressanta lag. Blev helt klart överraskad över att se att Torsten i Vida, MÅSTE haft nåt med hans ordförandeskap i TAIF att göra."
Så Martin är inte intresserad av ishocley, han är intresserad av TAIF och enbart TAIF. Sporten i sig har ingen betydelse?!
Toyspeed skrev:
"Här framför oss har vi den typiska lakers supportern, Vi kan kalla honom "Torsten". Han har inte gått på några matcher innan. Men så helt plötsligt får han för sig. Vi åker in och kollar en match. Vi har ju ändå dom där gratisbiljetterna vi fick utskickade som alla andra. Han går på match och de är discomusik och häftiga lasershower! Men tror ni "Torsten" går dit när de inte går så bra. Knappast va? Detta är lite av deras problem också.
Många ggr tycker jag de verkar som att föreningar vill dämpa känslorna för laget på isen. Utan dom vill istället bedöva publiken med häftiga upplevelser som pågår utanför spelet. Tillex malmö har dom publikintervjuer och så hög musik att barn börjar gråta i varje speluppehåll.
ps Personen som vi kallar "Torsten" i berättelsen är ett fingerat namn. och han heter egentligen Rubert.

-------------------------------------
Jag trodde inte att Toyspeed var så insnöad.
Du kanske själv vill svara på detta Toyspeed?
Tror du allvarligt att den typiska Lakers supporten är en som inte går på så många matcher/säsong?
Dom senaste säsongerna har den "typiska" Lakers supporten varit en av de ca 2500 personerna som går på majoriteten av hemmamatcherna per säsong. Vårt snitt har legat kring 2700 som senaste åren. 3-400 kommer lite mindre ofta, kanske beroende på familj/arbetssituation.
Det måste vara jobbigt att vara så hatiskt blind. Det kan inte vara roligt att ha det så.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
-
- Forumamatör
Fast ärligt talat, jag förstår deras frustration fullt ut. Ser ju faktiskt för jävligt ut när ens egen ordförande och starke man sitter och jublar o klappar som en dåre på ett lag som det redan är infekterat med, som grädde på moset samtidigt hans eget lag spelade, om jag förstod saken rätt. Oavsett så är det dock förbannat roligtalfax wrote:Gå in och läs på brigadens forum ,där är de inte nådiga mot Torsten.

Ärligt talat tror du någon lakej hade reagerat när vi låg i allsvenskan om Öman hade varit på HV:s läktare och applåderat när de gjort mål .Jag tror det inte.
Men det är sådana här händelser som förgyller livet särskilt när man ser kommentarerna på brigadens forum.
Men det är sådana här händelser som förgyller livet särskilt när man ser kommentarerna på brigadens forum.
nä..men om öman varit i dackehallen om tingsryd legat i ES och vi i allsvenskan?
Snart nära dig...en ny hall
Ja men serra det är ju rena fantasier.... Tingsry i elitserien. 

-
- Forumamatör
alfax wrote:Ärligt talat tror du någon lakej hade reagerat när vi låg i allsvenskan om Öman hade varit på HV:s läktare och applåderat när de gjort mål .Jag tror det inte.
Nu jämför du äpplen o päron lite dock, HV och Lakers har ju( än så länge) inte i närheten av nån historik som Växjö och Ta Allt I Fickan har. Bara för att lagen inte spelar i samma serie så tycker jag inte det är okej av en ordförande att göra som han gör.
-
- Forumdemon
Högmod går före fall
Att le åt att se Torsten på en lakersmatch har jag full förståelse för, men att bli upprörd åt ena eller andra hållet förstår jag inte? Det måste väl i rimlighetens namn vara upp till var och en att gå och se vilken match som helst i vilken arena som helst?
Nä, heder åt Torsten i detta fallet!
Nä, heder åt Torsten i detta fallet!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!