Seriens sämsta domare ???
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Seriens sämsta domare ???
Vilken domare tycker du är den sämsta som hittills dömt Lakers matcher i seriespelet?
Förmodligen den svåraste omröstningen någonsin, då man bara kan välja ett alternativ...
Förmodligen den svåraste omröstningen någonsin, då man bara kan välja ett alternativ...
Last edited by anderzon on 13 November 2002, 22:00, edited 2 times in total.
Inte för att vara gnällig men vad i hela friden är syftet med den här omröstningen, egentligen?
Ska "vinnaren" få en bukett tistlar eller hur lyder planen? Det är bara inse att vi spelar i div. 1 (än så länge) och vi kan inte förvänta oss att domarna ska hålla världsklass...

Ska "vinnaren" få en bukett tistlar eller hur lyder planen? Det är bara inse att vi spelar i div. 1 (än så länge) och vi kan inte förvänta oss att domarna ska hålla världsklass...
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Syftet med omröstningen och tråden är att försöka skapa en debatt om domarna och dess nivå... precis som i övriga omröstningar här på forumet så finns det inga priser som skall delas ut, nog för att jag skulle kunna tänka mig att skicka över en bukett tistlar eller två till sämste domare.Viktor666 wrote:Inte för att vara gnällig men vad i hela friden är syftet med den här omröstningen, egentligen?![]()

Att vi spelar i div1 har jag insett för länge sen... det minsta jag tycker att man kan förvänta sig är att domarna håller samma nivå som serien. Hur skulle div1-hockeyns underhållningsvärde vara om alla spelarna i serien höll samma nivå som domarna?
Men varför skapa en debatt, med vilken vi inte kan påverka ett shit... jag skall fundera en stund över om denna tråd är helt meningslös och kanske radera den... och samtidigt passa på att radera andra för mig helt meningslösa trådar, vilka tar upp ämnen som vi ändå inte kan påverka eller som vi slipper när vi går upp i elitserien.

Haha, DET kallar jag svar på tal!
Jo, det finns ju onekligen en och annan meningslös diskussion i vårt kära forum...
MEN med en väsentlig skillnad! Här hängs folk ut med namn i en omröstning som syftar till att utse vem som är mest inkompetent inom domargebitet!
Känns lite som om vi skulle ändra spelaromröstningen till "Vem var sämst i Lakers idag?",
den med minst röster vid säsongens slut får den åtråvärda "Minst kass i laget-pokalen"...

"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Har hört en hel del ang skrikandet på domaren i Tingsryds matchen, som förknippas med klacken.
Jag tror inte att det va klacken, men står det ett antal hundra och skriker runt klacken så uppfattas det som om det var "vi".
Jag vet att det är svårt att få ut våran uppfattning om hur en supporter ska uppföra sig till hela Växjö publiken, men jag tror att vi måste få igång en dialog så vi inte börjar uppföra oss som vissa andra supportrar som vi brukar tala om.
Om någon annan än Andersson eller någon av dom kända Lakejerna hade kommit på förslaget att sätta upp en LIKNANDE omröstning så skulle den ha tagits bort omg (jag tycker att den är motbjudande).
Som det står på vårt medlemskort
"Jag stödjer VL i positiv anda i med och motgång"
Sluta skrika ock skriva en massa skit !!!
/#144
Jag tror inte att det va klacken, men står det ett antal hundra och skriker runt klacken så uppfattas det som om det var "vi".
Jag vet att det är svårt att få ut våran uppfattning om hur en supporter ska uppföra sig till hela Växjö publiken, men jag tror att vi måste få igång en dialog så vi inte börjar uppföra oss som vissa andra supportrar som vi brukar tala om.
Om någon annan än Andersson eller någon av dom kända Lakejerna hade kommit på förslaget att sätta upp en LIKNANDE omröstning så skulle den ha tagits bort omg (jag tycker att den är motbjudande).
/#144
Jag undrar var du har hört detta om att det var mycket skrikande på domaren i Tengsry!! Jag tycker inte att det var något utöver det vanliga och om det var så att det skreks på domaren så var det väl inget mer än buuaande och det tycker jag inte är så farligt!!
Men jag vet att det var folk som stod och klagade på mig, för att jag skrek olämpligheter som dom tyckte det var!!
Men jag fattar inte varför man inte ska få buua och skrika när man tycker att något är fel, för det är ju ändå lite psykologi i det här.
Jag menar ju att skriker vi på domaren när vi tycker att det är fel så kanske han tänker efter innan han blåser nästa gång i samma situation och det gör ju att vi gynnar laget och det är ju det vi vill!
När jag skriver buande och skrikande menar jag ju inte några personliga påhopp för det är ju inte acceptabelt!!
Vi ska upp i år!!
Men jag vet att det var folk som stod och klagade på mig, för att jag skrek olämpligheter som dom tyckte det var!!
Men jag fattar inte varför man inte ska få buua och skrika när man tycker att något är fel, för det är ju ändå lite psykologi i det här.
Jag menar ju att skriker vi på domaren när vi tycker att det är fel så kanske han tänker efter innan han blåser nästa gång i samma situation och det gör ju att vi gynnar laget och det är ju det vi vill!
När jag skriver buande och skrikande menar jag ju inte några personliga påhopp för det är ju inte acceptabelt!!
Vi ska upp i år!!
Att kritisera domarna har väl ingenting att göra med att stötta Lakers i med- och motgång... att du tycker omröstningen är motbjudande är din uppfattning och den respekterar jag att du har. Att den skulle ha plockats bort om den skrivits av någon annan än mig eller andra "kända" Lakejer, så har du fel.woffy wrote: Om någon annan än Andersson eller någon av dom kända Lakejerna hade kommit på förslaget att sätta upp en LIKNANDE omröstning så skulle den ha tagits bort omg (jag tycker att den är motbjudande).
Så länge det inte bara är två lag som avgör spelkvalitén, utan domarnas medverkan är avgör... då tycker jag inte det är fel att diskutera dem som en del av hockeyn.
Domarsituationen är något som domarledningen måste ta i tu med och att det väcks en debatt kring den, tycker jag inte är fel. Nästa gång kan jag ändra omröstningen till att välja den bästa domaren istället, men då ser jag ännu större svårigheter i att rösta.
Oj ,detta var visst ett känsligt ämne.Själv har jag behärskat mej och skriker inte Domarjävel längre ,efter Nybromatchen förra året , men buar gör jag fortfarande och det kommer jag nog aldrig att sluta med när jag tycker det går för långt .detta om domarna är inget vi i Växjö bara dikuterar ,gå in på Tingsryds ,borås ja vilken hemsida ni vill så är alla övverens om domarstandaren i Div.1.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Detta är väldigt sant Anderzon! Domarna påverkar spelet väldigt mycket.anderzon wrote: Så länge det inte bara är två lag som avgör spelkvalitén, utan domarnas medverkan är avgör... då tycker jag inte det är fel att diskutera dem som en del av hockeyn.
Domarsituationen är något som domarledningen måste ta i tu med och att det väcks en debatt kring den, tycker jag inte är fel. Nästa gång kan jag ändra omröstningen till att välja den bästa domaren istället, men då ser jag ännu större svårigheter i att rösta.
Varför kan inte supportrarna ställa krav på dom lika väl som på spelarna.
Missnöjet är ju inte bara på Lakers hemsida utan i stort sett på alla hemsidor! Det är väl inte för mycket begärt att domaren håller samma kvalite som spelet i div 1! Riktig korpnivå är det ju inte!
Att skapa en debat i ämnet kan ju faktiskt leda till förändringar. Domarförbundet kanske skickar en kontrolant även till en div 1 match en gång! Dau j-vla sulle di fau se själva!