Det hade varit ännu fruktansvärt stilrenare med bara vitt eller bara blått..Etnoj wrote:Fruktansvärt stilrent tillsammans med hemmadressen.
Nytt färgschema!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- c/o LL´s Forum
Re: Nytt färgschema!
En eloge till #69 som ger Lakers Lakejer utrymme på sin nya hjälm genom en avbildad Poseidon .
http://www.daveart.com/mask-gallery/set ... fault.aspx
"Oscar Alsenfelt, Växjö Lakers, 2011
Alsenfelt's new mask with Växjö's new club logo
It's always exciting to create mask designs with new logos and colors. As in this case, the team Växjö Lakers changed both logo and colors when they advanced to the Swedish top division Elitserien. Oscar visited me in the studio and we talked us through the design. He wanted a classically created design with clear and distinct colors and lines, with the new club logo in focus. But he also wanted to celebrate the fantastic fans that cheered the team and helped them take the step up to Elitserien."
http://www.daveart.com/mask-gallery/set ... fault.aspx
"Oscar Alsenfelt, Växjö Lakers, 2011
Alsenfelt's new mask with Växjö's new club logo
It's always exciting to create mask designs with new logos and colors. As in this case, the team Växjö Lakers changed both logo and colors when they advanced to the Swedish top division Elitserien. Oscar visited me in the studio and we talked us through the design. He wanted a classically created design with clear and distinct colors and lines, with the new club logo in focus. But he also wanted to celebrate the fantastic fans that cheered the team and helped them take the step up to Elitserien."
Ruggigt bra den lackeraren är eller !
att han vill ge plats åt fansen med ger mig gåshud
att han vill ge plats åt fansen med ger mig gåshud
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Håller helt med dig Anders83, riktigt fint! Ett bevis på hur bra han gillar Växjö dessutom. Härligt att ge tillbaka med såna små lagom stora gester 
Dessutom riktigt snygg mask, kan kanske bli lite tårta på tårta att ha samma färger som kläderna men det är nog ingen större fara.

Dessutom riktigt snygg mask, kan kanske bli lite tårta på tårta att ha samma färger som kläderna men det är nog ingen större fara.
Instämmer med tidigare inlägg. Det här var en riktigt fin gest till oss Lakejer. STORT ! - Det är bara förnamnet. Mycket snygg hjälm. Borde göras kopior till försäljning 

Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Solklar 10/10 på den designen.
Såg inte supportermärket i början men den sitter där.. som ett smäck!
Såg inte supportermärket i början men den sitter där.. som ett smäck!

Ja, det är STORT! Frågan är om det dessutom är unikt? Har någon enda målvakt, något enda lag tidigare hedrat sin supporterklubb som Växjö Lakers, genom Oscar nu har gjort? Även om svaret är ja så känns det väldigt bra att vara Lakej i dag!
Per Åkerström hyllade också Lakejerna på sin hjälm något år. Hittade ingen bra bild, men här är en liten. Syns inte så tydligt, men det är Poseidon!
Per Åkerström hyllade också Lakejerna på sin hjälm något år. Hittade ingen bra bild, men här är en liten. Syns inte så tydligt, men det är Poseidon!
-
- c/o LL´s Forum
Angående loggan på matchtröjan så tycker jag att ordet "Växjö" är i det minsta laget och syns dåligt. VLH vill tydligen framhäva LAKERS mer än att tala om var klubben är ifrån. Någon som har svar på hur det kommer sig?
Det är meningen då Lakers har blivit ett begrepp även rikstäckande. Detta var en diskussion som även var aktiv under själva tillkännagivandet av den nya profilen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Va inne på kansliet nyss... Råkade se en kartong där det stod
Daveart på lådan med namnet Gerber på
undra hur hans hjälm ser ut 
Daveart på lådan med namnet Gerber på

" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
faan du skulle frågat om du fick titta och ta kort ju
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
fasen att ja inte frågade om ja fick titta lite
Sjukt snygg faktiskt ! 

" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
- Jarran_igen
- Forumentusiast
Efter matchen igår mot Örebro, så måste jag säga att den nya hemmadräkten (mörkblå) nog är det snyggaste jag sett. I mitt tycke Elitseriens snyggaste "by far".
HOCKEY åt folket !!!
-
- c/o LL´s Forum
Vad är det för mening att ha färgen sand? Hur har man tänkt där? Halsduken var snygg, men T-shirtarna tycker jag faktiskt var fula, men det är min åsikt. Märkligt att man inte har designat en T-shirt som går i orange. Vill vi inte ha ett oranget "Hav" av supportrar i Vida Arena?sid wrote:http://www.vaxjolakers.se/supporter/souvenirer/
Varför har dom inga Orangea Tröjor? Det kommer se tattigt ut med sandfärgat hav. 

-
- c/o LL´s Forum
Lika tattigt som din sandfärgade logga till vänsterTwoTwo wrote:Varför har dom inga Orangea Tröjor? Det kommer se tattigt ut med sandfärgat hav.

Jag gillar sandfärgen. Den passar bra både till orange och marinblått. 

Blueshirts United
Det var ju snygga tröjor, men det blir svårt att bilda ett Orangehav om det inte säljs några Orangea souvenirer.
Många kommer också att köpa den marinblå replican. Vi kan inte förvänta oss orangea hav i Vida. Snarare blå-orangea hav. Att det nu uppmanades till orangea i Vida (antar jag) var ju för att det var lyckat i Götet och att sovenirer inte har funnits till försäljning. Men en sandfärgad keps passar utmärkt till. Om man nu vill ha den färgen. Sen så köper man kanske för användning privat med. Men visst kunde det ha funnits en orange T-shirt till försäljning också. Det säger jag inte emot.
Blueshirts United
-
- Forumamatör
De presenterade souvenirerna är en total katastrof! Bara att kalla det souvenirer tyder på att man inte har några större ambitioner med att någon ska ha på sig kläderna utanför match. Kom igen nu Mattias jag har erbjudit mig.... Tre linjer Go orange, Go blue samt den mer sparsmakade mörka marinblå kollektionen med blygsamma broderade logos.
-
- Forumamatör
ps. Sand? WTF?
WORDJohnnyParrot wrote:ps. Sand? WTF?
Tycker personligen att färgvalet är KATASTROF. Älskar det orangea havet vi skapade i Scandinavium. Så ska det se ut
I always tell the truth, even when i lie
Inte sand, hud. För att få fram solbrännan
.

”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”
G. B. Shaw
Jag tror att jag slår till på en sandfärgad t-shirt. Jag menar, jag hade ju en "svart" innan (har inte slängt den) med den gamla loggan. Ja herregud vad ska man säga om att gnällbältet numera finns i Växjö. Det har det iof alltid gjort slog det mig plötsligt. 

Last edited by Lalin on 16 September 2011, 17:57, edited 4 times in total.
Blueshirts United
Jag tycker också att det ska finnar orangea halsdukar till försäljning, hade vart häftigt om alla på ståplats höll upp en orange Lakers halsduk i introt ( eller under match ) 

-
- c/o LL´s Forum
Men skribentens trovärdighet sjunker direkt då Frölunda rankas 4:a. Tydligen är hud/sand på modet just nu.
Äntligen har man förhandsbokat en matchtröja, hemmastället. Min första någonsin, oavsett lag/sport. Så nöjd! 

hur förhandsbokar man?
Läs på lakejernas förstasida så hittar du info
-
- c/o LL´s Forum
Lakers vill ju bli den klubb som bjuder på den bästa upplevelsen under matcherna, så..vad är det för upplevelse? Har LL över huvud taget någon dialog med Öhman & Co om vad för slags upplevelse man vill ha på ståplats vad rör färgsättning osv osv innan man släpper fram vilka kläd- och färgsättningar som helst?TwoTwo wrote:Jag tycker också att det ska finnar orangea halsdukar till försäljning, hade vart häftigt om alla på ståplats höll upp en orange Lakers halsduk i introt ( eller under match )
Nytt färgschema!
Vi har väl aldrig styrt vad folk ska ha på sig på VS? Ska vi tvinga 1500 pers att ha en viss färg? Njae, knappast. Det är upp till var och en, men med automatik kommer största inslaget givetvis handla orange, blått och vitt!!
Så är det med det, som det