Brunk

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
venomizer
Forumproffs

Brunk

Post by venomizer »

Alltså när ska hockeyvärlden sluta använda ordet brunk, brunka, brunkar! WTF! Jag garvar lika mycket varje gång. Att brunka är att sitta på toa och skita och runka samtidigt! :mrgreen:
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Re: Brunk

Post by Svartvadet »

Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Jag störs inte av uttrycket. Alla vet vad det betyder på hockeyspråk så jag tar det med ro.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

venomizer wrote:Att brunka är att sitta på toa och skita och runka samtidigt! :mrgreen:
Personligen störs jag mest av att någon/några behövt skapa ett uttryck för den verksamhet du beskriver. Tydligen vanligt förekommande i norra Sverige enligt Wiktionary... :wink: :lol:

Skämt åsido. Eftersom detta är ett hockeyforum så kan vi väl enas om att använda uttrycket i dess hockeymässiga betydelse. Men bra att du tog upp frågan, alltid intressant att diskutera ordens innebörd och hur de används.
Malul
c/o LL´s Forum

Brunk

Post by Malul »

Säga vad man vill om norrlänningar men efter min tid i Kiruna lärde jag mig att man ska spara in på långa ord och förkorta meningar.Tid är viktigt. Och denna norrländska version av brunka är ju onekligen tidseffektiv!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Post Reply