Efter första veckan av inställda matcher och träningar på uterinken så får man hoppas på väderbyte. Klarar inte isen ute 5-8 grader så blir det nog problem i vinter. I lördags regnade det inte på förmiddagen och tidigare delen av eftermiddagen trots det smällte isen. Visst kostar ett tak och väggar pengar men vad kostar det inte att "elda för kråkorna" dvs att slänga bort pengar på att kyla isen som inte går att åka på ialla fall. Man borde kalkylera nytta per insatt krona. Många utav (nästan samtliga) U-lagen har endast uteträningar och dessutom många seriematcher ute. Jag hoppas att vi inte betalar full planhyra för alla inställda tränings och matchtider.
Det är ju jättebra när kommunen inte fyller på med rätt mängd freon... vilket resulterat i att bottenplattan inte når den rätta temperaturen. På vissa ställen är tempen -6 och på vissa ställen bara -1,5 grader.
Undrar i fall syftet med freonmängden var att spara pengar?
(nu får vi väl hoppas på att det inte är freon/R12, då man inte längre får ha det i kylanläggningar!)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Anledningen till att de inte byggs nytt tak, är att det kommer snart byggas en ny "superarena" uppe vid värendsvallens idrotts område. Då ska de samtidigt se över alla anläggningar uppe vid vallen. Kommunen har gått in och satsat mängder med pengar i projektet. -Idrott är bra för ungdomarna, det var någon i kommunledningen som kom på det, och därför kläcktes idén, säger en källa inom kommunen.
Om det bara hänger på kylmedlet borde det ju gå att åtgärda rätt lätt. Jag hörde att det har varit personal från leverantören och kollat anläggningen men att de inte har hittat något fel....
Jag får en otäck känsla att om Öster hade varit ett hockeylag så hade vi inte haft detta problemet.
kan vi inte skramla till ett tak då?
farsan är ju plåtknackare, så vi kan säkerligen få rabatt!
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Jag tror att om man startade en insamling på matcherna för ett tak så skulle man nog få in en del pengar. Sedan kan man ju kanske ifrågasätta om det är klubben som skall betala det eller om det är kommunen. Skillnaden mellan hockey och de flesta andra sporer är att det är flera gånger dyrare att vara med i hockeyn, jag tror att det kostar 1300 (jag kan ha fel på summan) per år. Blir det då en massa träningstider och matcher inställda så är ju summan rätt hög. Nu skall vi väl inte måla f-n på väggen än, både anläggningen och vädret kan ju bli bättre. Förra vinter var ju ganska kall och då fungerade det ju bra.
Last edited by Nille on 2 November 2003, 13:14, edited 2 times in total.