Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Malul
c/o LL´s Forum

Re: Andra lags Silly Season

Post by Malul »

Dick och Linus är inte mycket bättre nu än de var i Huddinge,sjuka löner imo.

Borde inte Fasth snart bli en NHL-målis?

Växjö är med i toppen just nu om de andra lagen inte ställer fram lite bättre motstånd.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Thelemakos
Forumentusiast

Post by Thelemakos »

Malul wrote:Dick och Linus är inte mycket bättre nu än de var i Huddinge,sjuka löner imo.

Borde inte Fasth snart bli en NHL-målis?

Växjö är med i toppen just nu om de andra lagen inte ställer fram lite bättre motstånd.
Dick har tagit rätt många steg framåt i sin utveckling. Om han är värd 300+ som han får i Modo är dock tveksamt.

Växjö lär inte bli ett stryklag till vintern. Men det handlar om så himla mkt mer än vilken spelartrupp man har. Kollar man på det skulle ju Modo ha vunnit guldet hur lätt som helst. Har man inte erfarna/rätt ledarstab och rätt kaptener så går det åt skogen.

Att ni aldrig varit i ES förut är eran stora nackdel när tabellen ska summeras i vår.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, det är bra med självförtroende men för den skull ska vi inte tappa ödmjukheten. Jag vet att du har glimten i ögat Malul, men granskar vi fakta så har enbart 7 spelare spelat på en högre nivå än AS i truppen (DEL, NLA, SM-liiga, AHL och NHL). Kallio står ensam för 90% av vår NHL-erfarenhet, 33% av vår ES-erfarenhet och 100% av erfarenheten från landslagturneringar där det delas ut medaljer.

På den allra högsta nivån (NHL) så har Heikkinen testat på 7 matcher (+49 KHL-matcher) och Moran 8. Vår förste back, vår förste center och vår förste forward representerar ensamma tre fjärdedelar av all erfarenhet över AS-nivå i truppen just nu. Men erfarenhet är inte allt som tur är, annars hade ju gubbgängen alltid vunnit.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Självklart överdriver jag kopiöst men det spel vi visade upp i kvalserien i kombination med att vår relativt unga stomme samtidigt är oerhört talangfull ger oss en fördel istället för en nackdel.Lite som Mats Wilander i Franska Öppna 1982.

Ibland är det en fördel att inte veta att man inte ska kunna prestera så bra som man gör,en sådan visdom kommer med flera års erfarenhet.

Sen har vi något de andra lagen inte har,vi har Tom Linder!

Växjö Lakersissä!!
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Jaha då var Jesper Mattsson tillbaka i Malmö undra hur länge det blir denna gången :roll:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Jarran_igen
Forumentusiast

Post by Jarran_igen »

Jag är glad att vi tog steget till Elitserien i år. Som skrivits tidigare så verkar många lag satsa rejält, och Malmös satsning känns starkare än på länge. Men visst - de har misslyckats förr i och för sig. :roll:
HOCKEY åt folket !!!
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Ja nu får nog (snart) Malmö hållas som favoriter till seriesegern. Nu har Malmö visat intresse för Umicevic.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Svenska KHL-spelare som fortfarande är utan kontrakt:

* Timmy Pettersson, 34, back, L
* Alexander Hellström, 24, back, L
* Daniel Fernholm, 27, back L
* Daniel Tjärnqvist, 34, back, L

Johan Fransson var tydligen bara utlånad och har kontrakt med Luleå nästa säsong om det blir Sverige.

Mika Hannula avslutade säsongen i DIF.

Schweiz:

* Björn Melin, 29, forward, R
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Tjärnqvist är väl så gott som klar för Djurgården? :roll:

Fernholm,Hellström och Melin känns intressanta !
Once a laker, always a laker!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Tjärnqvist har de senaste 8 åren aldrig skrivit på tidigare än 18 juni (och alltid på ett år) så vi lär få vänta på besked. Det är en kille som verkligen sonderar marknaden på djupet.
IceWOMEN
Forumdemon

Post by IceWOMEN »

Duell pågår mellan Salo och Grand-Pierres agent:

http://www.hockeysverige.se/article/118 ... and-pierre
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Man kan verkligen ställa sig frågan vilken personlighet Salo besitter, huannamig för att ha en sådan i en förening.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

I en intervju till dt.se svarar chief Salo på hur LIF kan tänka sig lösa situationen:

Vad gör ni om Jean-Luc trots allt är kvar i höst?

– Det får vi ju se. Men ett alternativ är ju att sätta honom på läktaren och frysa ut honom, men jag hoppas att vi ska lösa det här.

Nu blev nog bara för LIF att slanta upp hela den återstående kontraktstiden. Smart av agenten - mindre smart av Salo. Planerad och medveten mobbning av arbetsgivaren kan även leda till skadestånd och andra rättsliga åtgärder. JLGP nöjer sig nog med att få lönen och det ska LIF vara glada för som det hela blev till slut. Fransk pantomimteater på allra högsta nivå. :lol:
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Salo har ju visat innan att han är i total avsaknad av ryggrad. Inte mycket till karl för sina kläder.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Sicket stolpskott... 8O
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
ratscore
Forumproffs

Post by ratscore »

Thats Mr. Ratscore to you..!
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Varanen wrote:Tjärnqvist har de senaste 8 åren aldrig skrivit på tidigare än 18 juni (och alltid på ett år) så vi lär få vänta på besked. Det är en kille som verkligen sonderar marknaden på djupet.
Det blir nog inget DIF för Daniel Tjärnqvist. Han har tackat nej till de kontraktserbjudanden han fått och klubben valde att disponera sina pengar på ett annat sätt. Men det sista ordet är inte sagt här. Tjärnqvist går alltid till högstbjudande, och som citatet ovan visar så är inte marknaden scannad till 100% ännu. Här borde MIF hugga som en kobra, om man nu ska köra en högprofil-satsning med dollartecken (för nog borde man kunna ge ex 1 mille mer än DIF?). Men jag gissar på DEL...eller DIF trots allt, men det får vi tidigast veta den 18 juni. :wink:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Varanen wrote:Enbart Henrik Zetterberg, Pavel Datsyuk, Dmitri Bykov and Johan Franzén har tagit steget från Europa direkt in i Detroit utan att gå vägen via AHL. Axelsson hävdar att han också borde vara med på den listan. NHL-klubben kommer att erbjuda DA ett kontrakt framöver, om inte annat så för att behålla rättigheterna, men det blir säkerligen tvåvägs. Tänk om han nappar trots det? Antiklimax för Modo minst sagt om Axelsson sticker om en månad.
Varje gång jag läser om Modo så handlar det om att någon i deras organisation har ringt, mailat, smsat, skypat, skickat flaskpost, använt röksignaler, sänt en brevduva till någon i samma organisation. Riktigt stort blir det om de har träffats som den här artikeln är ett prov på. Lite svettigt i Ö-vik just nu...? :wink: :lol:
tandej
Forumamatör

Post by tandej »

Varanen wrote:
Varanen wrote:Enbart Henrik Zetterberg, Pavel Datsyuk, Dmitri Bykov and Johan Franzén har tagit steget från Europa direkt in i Detroit utan att gå vägen via AHL. Axelsson hävdar att han också borde vara med på den listan. NHL-klubben kommer att erbjuda DA ett kontrakt framöver, om inte annat så för att behålla rättigheterna, men det blir säkerligen tvåvägs. Tänk om han nappar trots det? Antiklimax för Modo minst sagt om Axelsson sticker om en månad.
Varje gång jag läser om Modo så handlar det om att någon i deras organisation har ringt, mailat, smsat, skypat, skickat flaskpost, använt röksignaler, sänt en brevduva till någon i samma organisation. Riktigt stort blir det om de har träffats som den här artikeln är ett prov på. Lite svettigt i Ö-vik just nu...? :wink: :lol:
Lite svettigt? Ja. Men vi litar på Macke,Foppa och Ulf.

För övrigt så är jag förvånad att ni värvar Hållberg, en hjärnskakning till och han kan vara tvungen att sluta. Tyvärr.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Om du läser artiklarna om värvningen så märker du att det finns en plan i värvningen av Hållberg, då man är medveten om att det i grunden är en liten chansvärvning. Dock har Växjö visat mer än en gång att man har en otrolig förmåga att ruska liv i spöken. Jag ser värvningen av Hållberg som en ersättare rakt av för Niclas Rahm. Lite av en pappa på isen med EN uppgift, EN!!! Evertsson och Hållberg är helt överens om den roll han ska ha, därav namnteckningen. Jag håller med Varanen, jag var tveksam till denna värvning, till jag läste artikeln på Lakers hemsida. Nu känner jag också att detta blev en bra värvning. Jag hoppas även Hållberg visar tvivlarna, och tar chansen i Växjö, där många uträknade fått fart. Ni har ju en i Modo som var på ruinens brant, innan han togs om hand av Janne, Evert & Hellis!!! ;)
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Hjärnskakningarna är ett stort problem inom hockeyn. Jag undrar om det var lika vanligt exempelvis på 70 -och 80-talet, eller om den ökade farten i spelet sedan dess orsakat problemen? Hjälmarna borde ju också vara bättre nuförtiden. Tyvärr är det fler än Hållberg som har liknande problem i vår trupp (och säkert hos de flesta lag).

Vad det gäller svett så misstänker jag att ett par av våra spelare också har klausuler som gör att de kan lämna ifall NHL/KHL kallar.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Jag tror Viktor stannar i Elitserien.

Växjö Lakersissä!!
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Tror jag med... Han ska bli far så chansen att han stannar eller ska man kalla de risken... är ganska stor... men aa det är nog ett riktigt svårt beslut... En chans i Livet...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Så hoppas jag verkligen inte att han resonerar! Chansen, och framtida ekonomi borde spela in
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

nä så hoppas jag inte heller han resonerar men man vet aldrig... det är en ju del i det hela varför det tar tid förmodligen.. hoppas han gör de ända rätta och Chansar och kör på. det är ju hans livs chans !
" Det Är Tajt " ;)
Huskil
Forumamatör

Post by Huskil »

Jag tror inte att Fasth stannar i elitserien!
Hockeyfantast
Huskil
Forumamatör

Post by Huskil »

T.J Hensick kan strykas. Han verkar vara klar för s:t Louis!
Hockeyfantast
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag tror Fasth lämnar ES. Faktum är att han inte har alltför många år på sig att tjäna in de grova stålarna (om han inte gör en Hasek). Men det verkar inte som att det blir NHL. Hade någon klubb där bestämt sig för ett envägskontrakt hade erbjudandet redan kommit. Nu har jag inte gått igenom varenda lag och vet därför inte i detalj hur det ser ut. I media har det framkommit att Fasth och hans crew inte hade gått med på något dussin-kontrakt, och det skrämde säkert bort många. Fasths chans till NHL-spel låg just i att någon klubb kunde ta en chans, få rejält med utrymme under lönetaket. Om kostnaden ligger på en "normal" nivå så kör man nog på ett mer säkert kort.

Men det finns ju alltid KHL, Schweiz och Österrike. Man har goda möjligheter att behålla sin landslagsplats i de två första ligorna och Wienerschnitzel är rätt gott. :wink:
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

de kan inte vara så att han har fått ett envägskontrakt från flera håll då?
" Det Är Tajt " ;)
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ett flervägskontrakt med andra ord Coffe:)

Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

haha exakt ;P
" Det Är Tajt " ;)
Huskil
Forumamatör

Post by Huskil »

Helloa! Jag vet inte hu r man länkar, men enl ab så är Phoenix riktigt heta på Fasth! Även Tampa visar stort intresse! Fasth spelar inte i elitserien till hösten!
Hockeyfantast
fjenebeck
Forumamatör

Post by fjenebeck »

Huskil wrote:Helloa! Jag vet inte hu r man länkar, men enl ab så är Phoenix riktigt heta på Fasth! Även Tampa visar stort intresse! Fasth spelar inte i elitserien till hösten!

Vet du inte hur man länkar?.. Det är väl bara att kopiera adressen i adressfältet när du är inne på artikeln och klistra in det i ditt foruminlägg?
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Använd gärna funktionen URL också. Tryck på URL-knappen och sen klistrar du in länkadressen mellan dessa.
Ericsson
Forumproffs

Post by Ericsson »

Målvaktsbomb alá Tellqvist i MoDo..

Grattis till en bra målvakt MoDo!
Post Reply