Brad Moran
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Brad Moran
Enligt Mrmadhawk.se så uppges det att den kanadensiske centern Brad Moran lär vara ett hett namn för Lakers och det är mycket troligt att det är just Moran som är den killen som Evertsson har sagt är klar.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11030 Vad tycks?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11030 Vad tycks?
Re: Brad Moran
Även Stubben har med denna nyhet på smp
http://www.smp.se/sport/moran-vaxjos-man(2740162).gm
http://www.smp.se/sport/moran-vaxjos-man(2740162).gm
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Ser det som bekräftat nu när det kommer från smp.se
Välkommen!
Välkommen!

Själv skrev jag så här den 17/4

PutteA wrote:Brad Moran har ju levererat tidigare i ES, och gjorde ju poängmässigt en riktigt bra säsong i AHL, med 71p på 79 matcher med Oklahoma City Barons.
Tidigare SAIK i två säsongen med 82 poäng.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Oklahoma City Barons förlorade match 6 under söndagen mot Hamilton Bulldogs med 4-1. Det betyder att OKCB är utslagna ur Calder Cup med 4-2 totalt. Så är det nu Brad Moran som är vår man, så borde det nu kunna bekräftas.

det återstå att se inom de närmsta dagarna isåfall
Hoppas han är så bra som poängen i SAIK vill påskina. Jag tycker inte om att läsa att han inte är snabb på skridskorna och att han är dålig i närkampsspelet. Men när jag tänker efter så finns det många boll/puckgenier ( bollsinne) som inte är snabba. Är han ett sådant så ska det nog ge utdelning. Welcome if its true!
Blueshirts United
Riktigt bra förvärv om det stämmer. han var duktig i Saik. Han är ju ingen Saviano på grillorna, men så dålig minns inte jag honom. Finns säkert massor med Videos, här är en..
http://www.youtube.com/watch?v=1FWPL1eK ... r_embedded
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
Soares är inte heller särskilt snabb på skridskorna och är inte alltid särskilt arbetsvillig i närkampsspelet, men har mycket hockey i sig. Även om tråden handlar om Moran så är jag inte helt övertygad om att Soares kommer att greja tempot i ES, men i PP lär han få istid. Evertsson & Karlsson kan nog få ihop det bra, och lär veta vad de får av Moran, om inte kan de säkert slipa till honom ännu merLalin wrote:Hoppas han är så bra som poängen i SAIK vill påskina. Jag tycker inte om att läsa att han inte är snabb på skridskorna och att han är dålig i närkampsspelet. Men när jag tänker efter så finns det många boll/puckgenier ( bollsinne) som inte är snabba. Är han ett sådant så ska det nog ge utdelning. Welcome if its true!

Jag tänkte själv på Soares när jag läste om Moran.
Dock hoppas jag på att Moran är ett snäpp vassare. Nu handlar det om elitserien. Då måste allt bli bättre!

Blueshirts United
Niles wrote:Riktigt bra förvärv om det stämmer. han var duktig i Saik. Han är ju ingen Saviano på grillorna, men så dålig minns inte jag honom. Finns säkert massor med Videos, här är en..
Lite roligt att Moran´s matchställ där är i Lakers nya färger. Blått, vitt och orange

Once a laker, always a laker
Är det någon av er som är oroliga för hans skridskoåkning som sett Moran spela? Så dålig kan det väl inte vara när han ändå har gjort 82 poäng på 110 matcher i Elitserien?
Once a laker, always a laker!
Dom där omdömena om enskilda spelare på EP blir oftast ganska missvisande, nästan alltid är dom baserade på vad EN enskild person tycker. I detta fallet skall åsikten om Morans skridskoåkning sättas in i rätt sammanhang dvs i jämförelse med flertalet spelare i NHL så är han inte särskilt snabb. I ES kommer han hänga med fint.
Som någon skrev ovan så är Moran en helt okej skridskoåkare, jag vågar nog påstå att han är snabbare än t ex Josh Soares. Han var väldigt bra när han var i Skellefteå; bra timing i sitt spel, och en suverän förmåga att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.
Hoppas att han kommer till VLH!
Som någon skrev ovan så är Moran en helt okej skridskoåkare, jag vågar nog påstå att han är snabbare än t ex Josh Soares. Han var väldigt bra när han var i Skellefteå; bra timing i sitt spel, och en suverän förmåga att vara på rätt plats vid rätt tillfälle.
Hoppas att han kommer till VLH!

Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Om inte så spelade han ju också för Edmonton Oilers farmarlag, därav färgerna kanske.
Och som alla vet så påminner ju även Edmonton Oilers tröjor om våra nästakommande (?)
Och som alla vet så påminner ju även Edmonton Oilers tröjor om våra nästakommande (?)

Ja du här Edmonton Johan på ena axeln ser du på bilderna
Once a laker, always a laker
- Kronobergaren
- Forumamatör
-
- Forumentusiast
Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
WELCOME!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Det här känns som en bra värvning, hoppas att vi får ha rätt där.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Känns spännande T Kallio och Brad Moran på 2 år
Grym värvning!!! och två år också. 

-
- Styrelsen Lakers Lakejer
Tjena,
Nyreggad, hoppas det som 'motståndare' går bra att skriva här också
. Tänkte gratulera till Brad som spelade hos oss (Skellefteå) 2 säsonger, samtidigt ge min bild av honom.
En ödmjuk herre off-ice är väl det minsta man kan säga om honom.
Som spelare var han fantastisk under grundserien men tenderar att försvinna när det blir fysiskt spel, typ under slutspelet.
Inte alls så kass på rören som det verkar låta här, inte snabbast men helt okej för elitserien.
En grym playmaker, sjukt trevliga och omaskerade handleder, lägger pastejer som kommer att ge er välbehagsrysningar. Tror det är en kille som blir perfekt med Kallio. Brad behöver en avslutare, även om han gör en del mål själv, men han passar bäst i rollen som framspelare/playmaker men för den delen helt okej som avslutare också.
Mycket bra i PP också, speciellt då han spelade med Lee Goren.
Lycka till, och det skall bli trevligt att mötas till hösten
/Chrille
Nyreggad, hoppas det som 'motståndare' går bra att skriva här också

En ödmjuk herre off-ice är väl det minsta man kan säga om honom.
Som spelare var han fantastisk under grundserien men tenderar att försvinna när det blir fysiskt spel, typ under slutspelet.
Inte alls så kass på rören som det verkar låta här, inte snabbast men helt okej för elitserien.
En grym playmaker, sjukt trevliga och omaskerade handleder, lägger pastejer som kommer att ge er välbehagsrysningar. Tror det är en kille som blir perfekt med Kallio. Brad behöver en avslutare, även om han gör en del mål själv, men han passar bäst i rollen som framspelare/playmaker men för den delen helt okej som avslutare också.
Mycket bra i PP också, speciellt då han spelade med Lee Goren.
Lycka till, och det skall bli trevligt att mötas till hösten

/Chrille
Tack för informationen Plissken och välkommen till Lakers Lakejers forum!!
.....and a very wellcome to Växjö Lakers Mr Moran!!
.....and a very wellcome to Växjö Lakers Mr Moran!!

Välkommen till forumet Plissken och att du dessutom är Saik:are var trevligt ,har bara goda minnen från Skellefteåbesöket för några år sen många trevliga supportrar har ni.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Välkommen
):):):):):):) 

Welcome, Brad Moran! We are feeling honored to have you in our team next 2 seasons!
plissken: Varmt välkommen du också, kul med några SAIK:are här också.
plissken: Varmt välkommen du också, kul med några SAIK:are här också.

Tack Plissken. Alltid trevligt när en motståndarsupporter tar sig tid att skriva ett seriöst inlägg.
Jag är helnöjd med Moran. En stor fördel är att han spelat i Sverige tidigare, vilket innebär att han vet vad som gäller både hockeymässigt och i övrigt.
Jag är helnöjd med Moran. En stor fördel är att han spelat i Sverige tidigare, vilket innebär att han vet vad som gäller både hockeymässigt och i övrigt.