moller wrote:Rahm har helt klart spelat upp sig och fortsätter han i den riktning han är i så kan det sluta bra. Spelare som spelat dåligt i början men ändå fått förtroendet att spela och sedan byggt vidare på det ska man inte bänka utan fortsätta spela. Janne tror på han och via det får han självförtroende och när det väl börja gå bra och hans väg så ska man inte peta honom, skulle ta psykiskt hårt på en sådan petning. Då är det bättre att de som spelat bra till en början som har blivit sämre ( som johansson ) bli petade så förhoppningsvis skärper de sig och få en ny chans och visa att de vill va med i laget o spela !
Rahm har egentligen inte visat nånting speciellt av det spel han värvades för. Det spel han visar upp nu klarar ex. min mormor lika bra. Har Rahm haft mer än 1 skott på mål den här säsongen? Han värvades som en offensiv kraft, men än så länge är han en offensiv flopp.
jag kan hålla med om att han inte ha uppfyllt de krav som man hade på honom innan säsongen men det går åt rätt håll och få han bara mer speltid och självförtroende tror jag han kommer att börja göra poäng också, det han värvades för. Men med en sån knacklig start behöver man bygga upp självförtroende och grundspelet, nu när det går bättre kan han förhoppningsvis va lite lugnare o inte känna press o med ett lugn o mer självförtroende medkommer poängen också.
Visade sig att jag faktiskt inte kan något om hockey (även om jag fortfarande förstår mer än VIK). Här följer en FIKTIV dialog mellan mig och Johansson:
-"Det här blev ju bra. Riktigt jävla bra! Du sköter dig hela säsongen, och jag haussar dig som om du vore Lidström himself, men nej. Tårar i ögonen så fort KS började...VA FAN!!!"
-"Dra åt h-e! Jag spelar väl inte själv ute på isen. Jag har aldrig hävdat att jag är den snabbaste spelaren eller att jag kan göra någonting på egen hand. Däremot hävdar jag fortfarande att jag kan komplettera mina medspelare."
- "Jasså?! -3 på två matcher. Du och Zeb såg ut som om ni vuxit fast i marken. Varför tog du inte djup eller ansvar framför egen kasse? Varför gjorde du inte ditt jobb?"
-"Jag ska erkänna att jag inte gjorde några bra matcher, men inte f-n kunde jag föreställa mig att Zeb hade slutat spela. Jag blev stressad. Hade jag vetat att jag skulle spela med en kollega som inte vill hade jag givetvis försökt täcka upp allt. Så är det."
-"Så du gillar inte Zeb något vidare nu eller?"
-"Hehe...kan man låta bli att älska Zeb? Men vilken hjälp fick vi av kedjan? Det är inte bara Zeb och jag som har det svårt. Roséns line skiter i det tydligen."
-"Har ni snackat om det?"
-"Inte min plats att göra det. Få se om jag får spela något mer denna säsong."
Piggelin var för i Evertsson-tråden, men jag tänkte även uppdatera i denna. Två nya år för Johansson. Kanske den i truppen som förstår sin roll allra bäst. De defensiva spelarna får generellt för lite cred. De är absolut nödvändiga för att lagmaskinen ska fungera och "artisterna" ska få utrymme till att flasha.
Jag vet att jag uttryckte skepsis till en förlängning tidigare, men nu när den är ett faktum känns det bra. Våra tre defensiva backar kommer fortsätta bidra till lagets framgång.
I kväll blev det klart att backen Marcus Johansson, 32, återvänder till Tingsryd, där han spelade 1997-2006. Det handlar inte om någon utlåning.
– Nej, vi släpper honom helt, säger Växjös sportchef Henrik Evertsson till klubbens hemsida.
Tack för en sjukt bra insats i VLH mackan !
från Div1 och Khk för att av en ren slump råka snubbla in på en träning med VLH där självaste MR Evertsson råkade vara på plats på...
" vem e han killen på backen? "
för att sedan ta en plats i allsvenskan med VLH och slutligen föra upp laget till ELITSERIEN lira 15 matcher och vara hur stabil som helst!
TACK SOM FAN MACKAN ! kör hårt i Tingsryd tillsammans med Dustin !
MJ har hög coolness-faktor. Kom från ingenstans, gjorde sitt jobb efter bästa förmåga, och är en laglojal spelare som förtjänar respekt. Självklart en bra värvning av våra evil cousins.
Erland wrote:Konstigt att de inte ville ha Linder istället? Eller inte..
Är det något som är konstigt är det ju ditt inlägg. Onödigt och destruktivt. Tycker personligen att Linder denna säsongen varit en positiv överraskning.
"Den där banderollen där Heineken är utbytt mot Heikkinen är kanske det största jag varit med om i min karriär. Det är en sak som jag kommer minnas hela livet."
Lakershjärta71 wrote:Skulle man inte ha tagit tillvara på en så välspelande Johansson bättre, eller vad säger ni?
Frågan är hur JK har resonerat?
JK/Lakers har fått MJ att överprestera i ett par år nu. ES är helt enkelt en nivå för högt för honom. Inget konstigt att man släpper honom när det finns nio backar som man bedömmer vara bättre lämpade för ES spel.
Det var det bästa även för honom också såklart. Men tack för alla fina prestationer!