TAJF

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Rebus
Forumamatör

Re: TAJF

Post by Rebus »

Gud så underbart att vi har allt i egna händer att spela ned TAIF i division ett där de hör hemma.... det bästa hade givetvis varit om KHK mötte TAIF i den sista matchen, men detta får duga! :clap: :D
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Akta er för The Goooooodfather! :roflol: :lol:
hagawaga
Forumamatör

Post by hagawaga »

Saxat från GB forum:
"Det är en sorgens dag, och det känns fan långt in i märgen. Jag bjuder alla er som avskyr vår förening och vad vi är på den känslan. Den bittraste smaken är ändå alla ni som försvarar hur vi till slut sjunkit så lågt att pengar tros lösa avsaknaden av vår egen kämpaglöd och stolthet. Det kan gå fel, och jag hade varit fan så mycket stoltare om vi hade kunnat accepterat det istället för att försöka stå med plånboken i hand (till på allt i Huddinges omklädningsrum) och köpa tillbaka vad som gått förlorat. "

Jag är uppriktigt förvånad... Jag trodde inte att det fanns någon med självinsikt ute i sketen i skogen?
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

Brage i målet för Troja.. foliehatt på? :)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Taif får tacka TRoja för att de vek ner sig så Taif kan fortsätta spela i HA för ja tror inte Huddinge torskar mot KHK efter det xtra penga budet de fick
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Ska försöka vara stor i en sådan här stund, så jag säger grattis TAIF. Troja däremot, fruktansvärt dåligt att inte ge TAIF en match när så mycke står på spel. Jag säger grattis TAIF, men samtidigt tycker jag inte ni är värda platsen med de senaste dagarnas försök till påverkan av resultat med pengar. Synd att inte KHK orkade stå emot Huddinge.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Grattis Taif till en succésäsong! :clap:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Tragiskt att fjantarna lyckades klara sig kvar, riktigt trist till och med. Men det funkar ju att köpa sig fram i vanlig stil för detta usla lag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Pebben
Forumamatör

Post by Pebben »

PutteA wrote: Troja däremot, fruktansvärt dåligt att inte ge TAIF en match när så mycke står på spel. Jag säger grattis TAIF, men samtidigt tycker jag inte ni är värda platsen med de senaste dagarnas försök till påverkan av resultat med pengar. Synd att inte KHK orkade stå emot Huddinge.

Sant, jag håller med att Troja gjorde en usel match ikväll och jag ångrar nästan att jag la min tid på att åka o se matchen men hade bara KHK gjort sig jobb så hade allt löst sig ändå eller hur!! Troja var riktigt loja borta mot KHK med men då skrevs väl inget om det ändå eller hur.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Jag var på plats i Sunnerbohov ikväll. Det var ingen vacker syn. Så utstuderat, så välplanerat och så jävla ekonomiskt välkommet för de båda. Kompismyshockey! Det var ungefär som att kolla på en hockeykomedi regisserad av Torsten Liljegren och Jerry Andersson.Två bonnar som behöver hjälp av varandra - hehheehh, tack sa du hao...

Nu vann ju iofs Huddinge hemma mot KHK, men att Troja/Ljungby skulle bli så nerbajsade inför hemmapublik i SISTA HEMMAMATCHEN för säsongen när det betyder så mycket för alla lag i serien, nä det trodde jag inte. Inte en enda hemmatorsk i kvalserien, men nu kom den, mot Liljegrens TAIF när dom behövdes som mest. Märkligt...

:oops:
Last edited by Kloker on 8 April 2011, 23:39, edited 1 time in total.
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Det är KHK som får skylla sig själva här när man inte slår Huddinge. Tar man 8 poäng mot de allsvenska lagen som KHK har gjort så borde man kunna fixa detta själva i Huddinge. Ruskigt dåligt faktist.
Att Troja skulle lägga sig mot Tingsryd kunde man ju räkna ut. De var ju som sagt ganska loja även mot KHK.

Det roliga här är väl ändå att Torsten Liljegren gjort bort sig totalt, dessutom i onödan. :lol:
Pebben
Forumamatör

Post by Pebben »

Kloker wrote:Jag var på plats i Sunnerbohov ikväll. Det var ingen vacker syn. Så utstuderat, så välplanerat och så jävla ekonomiskt välkommet för de båda. Kompismyshockey! Det var ungefär som att kolla på en hockeykomedi regisserad av Torsten Liljegren och Jerry Andersson.Två bonnar som behöver hjälp av varandra - hehheehh, tack sa du hao...

Nu vann ju iofs Huddinge hemma mot KHK, men att Troja/Ljungby skulle bli så nerbajsade inför hemmapublik i SISTA HEMMAMATCHEN för säsongen när det betyder så mycket för alla lag i serien, nä det trodde jag inte. Inte en enda hemmatorsk i kvalserien, men nu kom den, mot Liljegrens TAIF när dom behövdes som mest. Märkligt...

:oops:
Men faktum kvarstår ändå, hade KHK skött sitt så hade ju liksom saken varit biff eller hur? hur man än vrider och vänder på det.

I övrigt håller jag med dig, det var ingen värdig avslutning på säsongen för oss och de flesta av oss Trojaner är inte heller nöjda med kvällens match, och om du var i sunnerbohov ikväll så kanske du hörde missnöjet med när vi buade ut laget efter andra perioden eller du kanske var ute då?
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Allt handlar om rutin i kval, där respekt kontra kyla ofta är avgörande.

Tengsry har, trots sitt svaga resultat i Kvalet - för vem försöker vi lura? Dom klarade det med nöd och näppe - så besitter man ändå spelare som har varit i bra mycket tuffare situationer sett ur ett högre presterande perspektiv.

KHK har helt enkelt gått FÖR bra i slutet. Man halkade in i kvalet på ett bananskal och sedan spelade man mirakel hockey, men när det väl gäller så är benen som tändstickor. Resa till Stockholm på ca 7 timmar kan sätta många tankar i huvudet. Vad var dom på väg att göra? De som hade gjort en relativt blek säsong till en början?! De hade aldrig varit i den sitsen förut.

Lakers och TAIF har båda kvalat, och kvalat, och kvalat. Att spelare har gått i både Lakers och TAIF spelar inte så stor roll (dåligt liknelse, då TAIF har totalförstört sitt lag) eftersom allt handlar om känslan i laget. Spelare som kom till Lakers denna säsongen visste: "Kommer jag till Lakers så ligger målet att ta en direktplats till KS och sedan göra ett riktigt försök på ES".

Tre raka KS talar för sig självt. Med lite mer kött på benen KHK så tror jag det kan gå vägen!

Lycka till!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

KHK blev ändå trea, och det är ju inte helt ovanligt att nått lag får ekonomiska bekymmer i HA, eller inte klarar elitlicensen. Då står ju KHK på tur.
Sura-pelle
Forumproffs

Post by Sura-pelle »

Bofors har det väl rätt uruselt ställt?
M.Nord
Forumamatör

Post by M.Nord »

Mitt första inlägg på detta forum och för att inga tvivel ska råda så är jag en av "stråhattarna" 4 mil söderut :wink:

Först och främst, ett försenat GRATTIS till ES-platsen. Satt framför tv:n och försökte förtvivlat att inte hålla på er i kvalserien, men likförbannat satt jag där med knuten näve när Växjö gjorde mål. Hjärnan kan spela en spratt ibland, men med det sagt så kommer jag alltid vara grönvit och "hata" lakers 8)

Till ämnet. Detta med Torstens erbjudande till Huddinge och Trojas "läggmatch". Jag tror faktiskt inte att det finns särskilt många bland er på detta forumet som verkligen tror att vår ordförande har särskilt mycket stöd för sitt tilltag, men gjort är gjort, även de som försöker försvara honom bland våra led gör det nog av gammal vana, just för att vi är vana vid att behöva försvara oss från alla håll, media, forum, bloggar osv osv.
Skulle det varit en omröstning innan denna händelse, om Torsten skulle tillåtas genomföra sin morotsodling så kan jag garantera ett resultat som var så statistiskt nära 100% man komma för ett rungande NEJ, detta vet ni även om det kan vara putslustigt att driva om saken....

Vad Trojas "läggmatch" anbelangar så tror jag inte för ett ögonblick på en sån sak och om det nu var en sådan så blev det bara kvitterat för "läggmatchen" nere i Karlskrona. Sen kan man kanske inte begära av Troja att de ska gå för fulla muggar när de är klara för fortsatt spel i samma serie de kom ifrån, skillnad från era spelare som gick upp en serie, då kan man säkert ha mer energi inför avslutande matcher, viljan att visa upp sig för ett eventuellt kontrakt osv. Visst kan man prata om respekt för motståndare och sånt och det har väl sin legitimitet naturligtvis, men hockeyspelare är bara människor dom också och när några av de viktigaste kuggarna i en sån lagmaskin dessutom har framtida elitseriekontrakt i bakhuvudet så blir det rätt avslaget, that´s life.
Karlskrona behöver inte misströsta, det är inte en fråga OM de tar steget upp, bara NÄR och jag ser gärna att de dyker upp efter nästa säsong på Sundsvalls bekostnad.

Nåväl. Bara en inavlad stråhatts personliga åsikter om tingens situation. Än en gång, GRATTIS :clap:
"Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag" Nalle Puh
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Nu är du väl ändå ihopkrypen bakom din stråhatt M.Nord:
Sen kan man kanske inte begära av Troja att de ska gå för fulla muggar när de är klara för fortsatt spel i samma serie de kom ifrån, skillnad från era spelare som gick upp en serie, då kan man säkert ha mer energi inför avslutande matcher, viljan att visa upp sig för ett eventuellt kontrakt osv.

Detta var det dummaste ja hört att man inte ska begära att de ska gå för fulla muggar vafaan är det för sketsnack?
De har ju för faaan en skyldighet att göra sitt bästa gentemot de andra lagena oavsett om de klarat sig kvar el inte .
det är ju bedrövligt att på ett solklart sätt lägga sig mot en konkurent för att denne ska få ökad chans att ta sig vidare el hålla sig kvar i divisionen de kommer ifrån, men sen säger ja inget om att KHK torskade de hade ju faktiskt allt i egna händer så de hade och det var klantigt av dem att inte ta den men sen kan man ju också där titta lite på den där moroten som eran ordförande slängde te huddinge om den hjälpte te el inte?

sen om det nu är så att om man går upp till en annan högre serie el inte har ingen större betydelse anser ja för man lägger sig inte när det gäller så mycket , vi kan ju ta vårat exempel när våra krigare efter omgång 8 uppe i Örebro börjar festa till det för att de klarat avancemang till ES , helt förståeligt med fest anser ja med DE går faan ut å gör sitt jobb ändå gentemot de andra lagena för annars hade det tagit eld som faan om de inte gjort det och visst det var trötta å sletna men DE GJORDE SITT JOBB ÄNDÅ .

PS. FÖR VI ÄR I ELITSERIEN FÖR VI ÄR I ELITSERIEN FÖR VI ÄR I ELITSERIEEEEEEEN
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

M Nord: Du har en signatur som lyder så här: "Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som flugit in i huvudet på dem av misstag" Nalle Puh"

Det får mig osökt att tänka på er ordförande när han går in och erbjuder Huddinge pengar, efter det att ni vann över dem hemma. Tänkte han där? Nej, knappast.
Jag förstår att de flesta av TAIF:are (hoppas jag) tar avstånd från en sådan handling, men lik förbannat gör han dumheten. Fattar han inte!
En av de TAIF:arna som jag känner och som jag fortfarande kan föra något sånär bra samtal med, när det gäller TAIF, säger ungefär såhär. Byt ut styrelsen och sätt in mer professionella människor, som kan sköta detta.

Det kommer väl ett årsmöte och då hoppas jag att medlemmarna uttrycker sina önskningar om framtiden och uttrycker sitt missnöje över den gångna säsongen. Och inte fortsätter stoppa huvudet i sanden och säger att alla är så dumma mot oss med mera. Ni har gjort en katastrofsäsong och den ska ni ifrågasätta.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
jek
Forumentusiast

Post by jek »

Jag är inte speciellt glad över Trojas 2 sista matcher men, Troja förlorade mot både KHK och Taif så inget lag gynnades, att KHK inte gick upp beror endast på att dom förlorade mot Huddinge.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Det finns interna morötter man kan odla inför matcher utan betydelse. Växjö hade moroten efter Örebromatchen att vinna kvalserien, det behövde man en poäng för. Inför sista tristessen uppe i Mora igår hade man moroten att faktiskt kunna bli historiska genom att ta fler poäng än nån annan någonsin i kvalserien.

Jag tycker fortfarande att det är ytterst tråkigt att inte Troja ens försökta leverera de två sista matcherna, medan ett lag som Huddinge faktiskt gjorde de. Är det så enkelt att det helt enkelt finns fler tävlingsmänniskor i Huddinge än i Troja. Det är kanske ett en av anledningarna till att Troja faktiskt spelade negativt kval i år?? Hade matchen varit jämn och TAIF ändå hade vunnit till slut med typ uddamålet eller liknande, då hade jag köpt detta. Den där sista gnistan sitter oftast i psyket, och det rår ingen på. Men att vika ner sig så totalt och ligga under med 0-4 när man överlägset vinner kvalserien tycker jag visar på dålig respekt för dom andra lagen. Sen hoppas jag innerligt att det var Huddinges tävlingsmoral som besegrade KHK igår och inte Torsten Liljegrens smutsiga pengar!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Fan du kan tala (precis som om jag inte har förstått det ;-) ) Patrik! Jag är med dig!
Blueshirts United
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

VÄL TALAT PUTTE :clap: :clap: :clap:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Troja var klara för allsvenskt spel och hade uppenbarligen inte mycket att lira för .
KHK borde fått den största moroten att vinna och hade allt i egna händer och får undra över varför man slarvade bort matchbollen.

Tingsryd har nog en hel del att fundera över inför nästa säsong och det gäller hela organisationen , det finns gränser för vad publiken orkar med .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Rebus
Forumamatör

Post by Rebus »

Anders83 wrote:Troja var klara för allsvenskt spel och hade uppenbarligen inte mycket att lira för .
KHK borde fått den största moroten att vinna och hade allt i egna händer och får undra över varför man slarvade bort matchbollen.

Tingsryd har nog en hel del att fundera över inför nästa säsong och det gäller hela organisationen , det finns gränser för vad publiken orkar med .
Troja var väl klara redan i onsdags?
I matchen mot KHK blev det slagsmål efter några sekunder.. i matchen mot TAIF bara en utvisning.
TAIF förvånade mig inte men Troja skönk som en sten för mig.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Säg att du vinner 100 miljoner på lotto , inte fan funderar du på att handtvätta din Volvo nästa vecka ?

Som du säger så var de klara redan i onsdags då är det kanske lite svårt att ladda om och offra en tand.

Lakers spelade en träningsmatch mot Leksand när serien var över och förlorade med 13-1 och där kan man ju tycka att vi skulle bjudit till dans så de fick en värdig motståndare.

Dåligt? möjligt men hockeyspelare är ändå människor .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Tycker inte det är konstigt alls att Troja förlorar.
Tycker däremot som Anders skriver att den största moroten borde varit för KHK, som inte lyckas vinna mot ett avsågat Huddinge som fick lite morotspengar av TAJF. Synd KHK. Grattis Troja/Lljungby till att ni är kvar i Hockeyallsvenskan ännu ett år. Skönt att ni regerar i Hockeyallsvenskan bland kronobergslagen kommande säsong!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Post Reply