Robert Rosèn

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Varanen
c/o LL´s Forum

Re: Robert Rosèn

Post by Varanen »

Anders83 wrote:Ja han verkar ha attitydproblem sen han gick till Leksand , när han var här så verkade han ha bättre inställning .
Aldrig hört talas om att PutteC skulle haft attitydproblem. Hans "problem" är att tränarna gärna slänger in honom lite varstans i laguppställningen eftersom han är så allround. Det innebär att han sällan får spela ihop sig med samma kedjekompisar, och det är svårare att prestera när det saknas kontinuitet. De lite äldre kan jämföra med den gamle gräsätaren Erlingmark som förbundskaptenen gärna tog ut just för att han kunde spela på lagets alla positioner, trots att han aldrig var första alternativet.

Jag ser inga konstigheter med RR:s val av klubb. Situationen i Modo var allt annat än bra och en annan ES-klubb har visat intresse (säkert under rätt lång tid). Och som redan skrivits ovan så finns bara förstecenter-rollen för honom hos oss. De som säger att han är en svikare skall också jubla högt när de tänker på denna center-uppställning:

Rosén
Hillding
Eriksson
Josefsson

Observera att RR skrev på för en ES-klubb varför han ändå inte skulle vara aktuell i AS.
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

En människa har väl sin fulla rätt att välja den klubb som tilltalar honom bäst, det finns alltid mer än en orsak till att man gör ett val.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Putte#24 wrote:AIK kanske visat mkt större intresse och erbjudit en hel del mer pengar än VLH skulle göra? Skulle vi tagit tillbaka Rosen borde han inte fått någon jättelön enligt mig.
Stefan Edberg kunde nog gett RR en lön han skulle varit mer än nöjd med ;)
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Kloker wrote:Växjö Lakers håller på att ta steget upp til finrummet. Modo dissar Rosén. Rosén kritar på för AIK.

Robert Rosén är en svikare. Jag hoppas att han aldrig representerar VLH igen.

:321:
Kloker, det fungerar ju inte riktigt så. Hockeyspelare behöver utmaningar. Om du hade varit i RR situation, och han hade att välja på 20-25 000 kr/mån från Lakers eller mellan 50-100 000 kr/mån (kanske mer?) av AIK, och det var ditt yrke, tro fan du hade valt AIK även om ingen annan ES-klubb varit intresserad. Då hade du med all sannolikhet själv blivit kallad för svikare. Bara för att Lakers kanske går till ES i år så tycker du att RR ska representera Lakers. Du vill väl att alla spelare på den här nivån ska vara som Daniel Håkansson, dvs stanna i sin moderklubb livet ut.? Det är lite "Sandlåda" över ditt prat.
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Lakershjärta71 wrote:
Kloker wrote:Växjö Lakers håller på att ta steget upp til finrummet. Modo dissar Rosén. Rosén kritar på för AIK.

Robert Rosén är en svikare. Jag hoppas att han aldrig representerar VLH igen.

:321:
Kloker, det fungerar ju inte riktigt så. Hockeyspelare behöver utmaningar. Om du hade varit i RR situation, och han hade att välja på 20-25 000 kr/mån från Lakers eller mellan 50-100 000 kr/mån (kanske mer?) av AIK, och det var ditt yrke, tro fan du hade valt AIK även om ingen annan ES-klubb varit intresserad. Då hade du med all sannolikhet själv blivit kallad för svikare. Bara för att Lakers kanske går till ES i år så tycker du att RR ska representera Lakers. Du vill väl att alla spelare på den här nivån ska vara som Daniel Håkansson, dvs stanna i sin moderklubb livet ut.? Det är lite "Sandlåda" över ditt prat.
Nu måste du skämta med mig, har du absolut ingen koll hur mycket RR tjänade t.ex. sista året i Växjö? Tror du inte han skulle få något lyft om de går upp i Elitserien?
y.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Skulle jag ha koll?? Vart står de siffrorna?

Ja, han skulle fått ett lyft.
Kloker
Forumterrorist

Post by Kloker »

Snart så entrar vi Motala, woho, vilken fest...

LH71, du är pinsam. Jag förstår inte hur man (du) kan skriva sida upp och sida ner och få fram så lite. Knepigt faktiskt. Du är faktiskt värd en :clappy: för det.

Nu ska jag ta mig en kall Breznak och bara njuta - rödagulablå VLH, rödagulablå VLH...

:ok:
Kanonkalle
Forumamatör

Post by Kanonkalle »

Vad jag har hört om Patrik Carlsson är att Frölunda är väldigt intresserade hoppas att Växjö kan komma med motbud
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Isåfall passar inte Patrik Carlsson in i Evertssons lagbygge. Dom som ska spela i Växjö ska spela här för att man vill spela här och utvecklas tillsammans med klubben. Inte att man kan få 5000 kr mer i lön än om man spelar i tex Frölunda..
Once a laker, always a laker
nature
Forumdemon

Post by nature »

Hoppas att vi värvar Division 1 spelare, är säker på att de skulle ge allt i VLH!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det hoppas inte jag kan jag säga. Då får det i så fall handla om någon ung supertalang!
Blueshirts United
Kanonkalle
Forumamatör

Post by Kanonkalle »

Om man ska tänka så att alla som vi värvar vill gå ner i lön bara för att spela i lakers så blir inte elitserien långvarig , klart som tusan man måste vara med och buda på spelare och man få räkna med att det är rätt mycket dyrare att värva klassspelare
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Det där är MIF/LIF-snack. Jag tror det vore idiotiskt att gå med i de offentliga budgivningarna. Hitta guldkorn där de andra inte ens letar. Vi ska fortsätta på den inslagna vägen. Känner min morsa till spelaren är det ingenting för oss. :lol:
Stoffe
Forumdemon

Post by Stoffe »

Om det nu stämmer att Purre är på g att lämna SSK tycker jag det vore ett stort fel av Evert att inte höra sig för hos Purre/agent! Sen att han kostar mer än vad han gjorde sist är väl kanske inte så konstigt?
Once a laker, always a laker!
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Kanonkalle wrote:Om man ska tänka så att alla som vi värvar vill gå ner i lön bara för att spela i lakers så blir inte elitserien långvarig , klart som tusan man måste vara med och buda på spelare och man få räkna med att det är rätt mycket dyrare att värva klassspelare
Du missförstår lite.. Det är ju inte så att VLH ska ha underbetalda spelare som inte får spela någon annanstans. Vad som menas är att det finns många hockeyspelare som nästan bara tittar på pengar och dreglar efter att få spela i elitserien och därmed hoppar runt bland många klubbar. SÅNA spelare ska inte spela i VLH!

Bois hade precis som Patrik Carlsson kunnat skriva på för Leksand för ett antal år sedan med högre lön och löfte om elitseriespel inom kort. Han var dock klokare än Patrik Carlsson..
nature
Forumdemon

Post by nature »

Hur ser man vem som är ute efter pengar och vem som inte är det?

Ska man titta om spelaren har spelat i en och samma klubb hela tiden? Hur vet man om killen kommer att ha en hjärta för klubben som han har knappt hört talats om? Det jag försöker säga är varför skulle en spelare välja Lakers framför andra ES klubbar som erbjudit högre lön?

Saviano vägrade komma till Lakers förräns han fick den lön han begärde. Om jag inte minns fel så gick Lakejerna in med en insamling för att betala lönen. Vi kanske borde inte ha värvat Saviano?
Hjälmtvång
Forumamatör

Post by Hjälmtvång »

Evertsson ser nog inte på en spelare om han vill lira i Lakers eller inte :wink:
Men det hörs nog rätt snart i förhandlingarna, både med spelaren och hans agent.

När Saviano var på väg tillbaka till Växjö var väl klubbens ekonomi helt körd i botten? Minns inte riktigt hur det var, men man kan ju knappast begära att en sån lirare ska spela gratis? Evertsson är nog inte dum i huvudet, han fattar säkert att vissa spelare måste han pröjsa rejält för att få hit.
Lägg in den högt
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Jo fast om Saviano hade velat så hade han lätt kunnat gå till en annan klubb om han BARA ville ha bra betalt. Nu VILLE han spela i VLH och gick väl dessutom ner lite i sina lönekrav. Men visst självklart ska han ha bra betalt!!!

Du märker ju ganska snabbt i en förhandling vad en spelare är ute efter. Speciellt om du lägger ett motbud till ett lönekrav..
Hjälmtvång
Forumamatör

Post by Hjälmtvång »

Saviano om någon har visat att han verkligen VILL spela i Lakers. Sen att han antagligen vill ha bra betalt e inte så konstigt. Nu blev det lite off här, tråden handlar visst om Rosén!
Lägg in den högt
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Saxat från en intervju med Evertsson i Expressen:

"Hur resonerar ni med elitseriebygget?
- Spelare som vill komma till Växjö och spela hockey för att det är det roligaste som finns. Vill ge allt i alla lägen för sin klubb. Vi är inte intresserade av lycksökare som i första hand tänker på ett fett lönekuvert."

Tycker detta sammanfattar rätt bra hur grundtanken ser ut..
hagawaga
Forumamatör

Post by hagawaga »

Nä, det kanske är svårt att se var spelare vill spela men på något sätt lyckas ju Evertsson med den ena kalasvärvningen efter den andra, eller hur?

Om man vill ha ett övertydligt exempel på hur man INTE ska göra kan man kika på Tajf som ju med total avsaknad av kompetens värvat svindyra spelare i utförsbacke och som endast är ute efter lite pensionspengar!

Hela Tingsryd fick ju kollektiv ribba när Kauppila, Elemo & Co presenterades men ingen av dem höjde på ögonbrynen när Lakers värvade Source (för honom hade de aldrig hört talas om).
(eller saviano eller MacNevin eller Lundbom etc när de kom hit för den delen)

Vem skulle ni välja:
Legendaren Kauppila 37 år för 1 mille eller den "okände" Source för en bråkdel av denna peng?
Superstjärnan Elemo 33 år för 1 mille eller den "trinde" Anders Ericsson för en spottstyver av detta?

Summa: Jag är inte ett dugg orolig så länge Evertsson håller i värvandet, utan ser med tillförsikt fram emot silly i år! 100% förtrodende för Evert! :D
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Vem fan är Source?
y.
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Hahahaha, den stavningen går till historien!! :lol:
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Nilsson Andersson,Hjalmar Gustavsson och Source is the SHIT! :clap:
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Tullverket
Forumentusiast

Post by Tullverket »

Hur kul är det att springa 100 meter så fort du kan, utan tidtagning?
hagawaga
Forumamatör

Post by hagawaga »

Svartvadet wrote:Hahahaha, den stavningen går till historien!! :lol:
Ja, där blev det rejält fel och jag har full förståelse för att ni inte fattar vem jag avsåg!
Naturligtvis försökte jag skriva Anders Ericsson ;)
Jimpan
Forumproffs

Post by Jimpan »

Schysst träff i kväll. Snacka om att vara rätt placerad. Hoppas bara han inte kommer så nära målet i Vida den trettonde.
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Grattis Robban till Landslagsplatsen

http://www.hockeykanalen.se/1.2437993/2 ... r_forvanad
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
petbir
Forumentusiast

Post by petbir »

Tycker det är lite tråkigt att inte Robert R vill spela i växjö . jag skulle själv göra allt för smålands lagen om jag
spelat hockey. tycker det är märkligt att gynna stlm lag istället :-(
Lemieux
Forumentusiast

Post by Lemieux »

Vad jag har hört så hade hans flickvän stor del i detta beslut om sthlm, samt att dom kontrakterade honom innan Lakers var klara för ES.
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Robban skrev kontrakt med AIK redan i December förra året... långt innan vi ens va i närheten av Elitserien,
Robban vill självklart lira i växjö. men nu har han ju kontrakt med AIK... så a...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

Grattis som faaaasen !!

ta chansen och visa va du går för robban !
" Det Är Tajt " ;)
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

" Det Är Tajt " ;)
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Kul för pojken
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
TwoTwo
Forumamatör

Post by TwoTwo »

Riktigt kul :) Han är dum om han inte tar chansen, men det tror jag han gör :)
Post Reply