Kvalserien,the countdown!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Re: Kvalserien,the countdown!
För mig kan man endast boka ståplats på nätet.
Antar och hoppas man kan boka sittplats snart, men eftersom de är så att de som har årskort ska ha en chans att kunna säkra dem i KS så tar det nog någon dag till innan man kan boka dem kanske.
Antar och hoppas man kan boka sittplats snart, men eftersom de är så att de som har årskort ska ha en chans att kunna säkra dem i KS så tar det nog någon dag till innan man kan boka dem kanske.
Kolla under morgondagen. Förhoppningarna är att få även sittplats på webbiljett.se då. Men dom har det svettigt och är underbemannade.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

Hur är det egentligen men våra backar #6 Tim Heed och #55 Blaz Gregorc?
Har SSK plockat hem dom eller ej? eller finns det fortfarande en teknisk variant att behålla dom i ES kvalet?
(tyckte att jag såg Tim Heed häromdagen, men det kunde va en lookalike)
Har SSK plockat hem dom eller ej? eller finns det fortfarande en teknisk variant att behålla dom i ES kvalet?
(tyckte att jag såg Tim Heed häromdagen, men det kunde va en lookalike)
Dom kommer inte att spela med oss i kvalserien.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
En modoits tankar och analys om kvalseriemotståndarna SSK och VLH
"Att inte nämna Karol Krizan vore väl tjänstefel. Det känns verkligen konstigt att vi ska möta vår gamla guldhjälte".
Man blir nästan lite rädd när man tänker på hur bra den mannen kan vara när han är på spelhumör".
Karol är precis den matchvinnare som Växjö behöver för att gå hela vägen".
http://nyheter24.se/blogg/modo/category ... rien-2011/
"Att inte nämna Karol Krizan vore väl tjänstefel. Det känns verkligen konstigt att vi ska möta vår gamla guldhjälte".
Man blir nästan lite rädd när man tänker på hur bra den mannen kan vara när han är på spelhumör".
Karol är precis den matchvinnare som Växjö behöver för att gå hela vägen".
http://nyheter24.se/blogg/modo/category ... rien-2011/
Odds från Unibet
Till ES
Modo 1,40
Södertälje SK 1,75
Rögle 3,25
Växjö Lakers HC 3,75
Örebro HK 3,75
Mora IK 4,00
Leksands IF 15,00
VIK Västerås HK 20,00
Till ES
Modo 1,40
Södertälje SK 1,75
Rögle 3,25
Växjö Lakers HC 3,75
Örebro HK 3,75
Mora IK 4,00
Leksands IF 15,00
VIK Västerås HK 20,00
Känns ju kanonbra att vi inte längre är favvis bland allsvenska lagen. Hahaha, inte ens när vi vinner serien förkrossande är vi topptippade. Ser bra ut detta!! 

Ni glömmer inte bort att boka er i hockeybussen på resorna i kvalserien all info finns i bussfliken på startsidan
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
man får ju inte missa norrlandsturnen ! TA LEDIG OCH HÄNG MED !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
" Det Är Tajt " ;)
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Tufft avbräck för SSK. Linus Videll saknas i första matchen mot Modo, och Pierre Hedin missar troligtvis hela kvalserien pga gråstarr på ena ögat.
Sportbladet
Sportbladet

- Linkankopia
- Forumproffs
Senaste nytt är att Linus Videll KOMMER att spela ... 

www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
#24 Hillding representerar VLH med sina svar när Svenska Fans kollar inställningen hos alla lagen inför kvalserien:
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Sp ... 96433.aspx
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/Sp ... 96433.aspx
- Nu spelar jag i Växjö och jag bryr mig inte hur det går för Modo, säger den förre guldmålvakten Karol Krizan.
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... eras-plats
Finns även en krönika i dagens expressen om KS
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... eras-plats
Finns även en krönika i dagens expressen om KS
Att de tippar oss femma i Expressen tycker jag är bra. Nu visar vi dem hur de skulle tippat 

If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Jag tycker det är helt underbart att vi får vara underdogs trots att vi vinner allsvenskan med 9 poäng före 2:an, och 22 +mål mer än näst bäste. Det kan vi inte klaga över.

-
- c/o LL´s Forum
7100 röster på Aftonbladet;
"Vilka två lag till du se i Elitserien?"
Modo 63,8%
Växjö 36,1%
Södertälje 29,3%
Örebro 27%
Mora 20,4%
Rögle 19%
Vi har folket i ryggen!
Lägg därtill Mats Wennerholm: ”Växjö det enda hotet mot Modo och SSK” och summan av kardemumman är hybris-status i media världen...
"Vilka två lag till du se i Elitserien?"
Modo 63,8%
Växjö 36,1%
Södertälje 29,3%
Örebro 27%
Mora 20,4%
Rögle 19%
Vi har folket i ryggen!

Lägg därtill Mats Wennerholm: ”Växjö det enda hotet mot Modo och SSK” och summan av kardemumman är hybris-status i media världen...
Last edited by Svartvadet on 15 March 2011, 00:54, edited 1 time in total.
-
- Forumdemon
Att ha Wennerholm i ryggen måste vara det sämsta man kan ha. Det är när han tippat till ens lags fördel som man på allvar skall bli orolig. Varje år har han tippat 5-6 olika lag som kvalseriesegrare, efter varje omgång väljer han ett nytt favoritlag. Efter omgång 9 väljer han för sista gången och det har väl aldrig hänt att han haft rätt någon gångSvartvadet wrote:
Vi har folket i ryggen!![]()
Lägg därtill Mats Wennerholm: ”Växjö det enda hotet mot Modo och SSK” och summan av kardemumman är hybris-status
-
- Forumproffs
Wennerholm är ett pucko. Han ville att Gurra skulle ha minst 10 matchers avstängning efter tacklingen på leksands noren. Han kan skriva vad som helst när som helst och en sådan ska man inte ta på allvar.
Wennerholm hinner ändra sig 9 gånger till under seriens gång. 

Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Växjö Lakersissä!!
Växjö Lakersissä!!
Precis som du säger Herr Oberst, den mannens skriverier lägger jag ingen vikt vid alls. En låtsasjournalist med stora mått. Vinner RBK mot Lakers på torsdag är helt plötsligt RBK ända hotet mot ES-lagen.

Läste hans analys inför slutspelet i Elitserien före start och sedan efter AIK:S två första segrar. Natt&Dag-journalistik på hög nivå. Tvärvänder snabbare än en tvestjärt!
By the way - Lakers vinner på torsdag så för en gångs skull får Wennerholm veta hur det känns att vara konsekvent
By the way - Lakers vinner på torsdag så för en gångs skull får Wennerholm veta hur det känns att vara konsekvent

har suttit å funderat lite på våra chanser och på poängen vi vi kan skrapa ihop i KS och kom fram till att dessa poäng i matcherna vore inte omöjligt.
3,3,1,0,1,1,1,3,3,3 = 19 poäng och det borde väl förhoppningsvis räcka te en plats till högsta ligan beroende på hur de andra matcher går.
vore intressant hur ni andra tänker och tror?
3,3,1,0,1,1,1,3,3,3 = 19 poäng och det borde väl förhoppningsvis räcka te en plats till högsta ligan beroende på hur de andra matcher går.
vore intressant hur ni andra tänker och tror?
Vi blev varken KROSSADE på läktaren eller på isenSiXxe wrote: Ska bli kul att KROSSA er i er egen hall. Både på läktaren och på isen. FORZA MODO

Ingen match är spelad förrän den är slut!
Det är bara AIA som kan ge oss en match i Domen!! En match kvar i vår kära gamla lada!!

Oerhört tyst på bortastå idag. Och då var Modo ändå i ledning i nästan 2 perioder.
Ser fram emot SiXxes nästa inlägg här.
Ser fram emot SiXxes nästa inlägg här.

-
- Forumdemon
Historiskt sätt är det nog så. Dessvärre verkar det bli svårt för AIA nu i den absolut sista matchen i er skräp-dååm då ni verkar ha släppt en massa biljetter till era egna på bortastå. Ska bli oerhört intressant att se hur det slutar, om inget annat så ur ett rent säkerhetsmässigt perspektivPutteA wrote:Det är bara AIA som kan ge oss en match i Domen!! En match kvar i vår kära gamla lada!!
Ni kommer inte få hela kortsidan som ni fått innan. Bortastå är egentligen bara halva den sidan.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
-
- Forumdemon
Jo jag vet var bortaburen finns, men enligt AIA's styrelse så har AIA endast fått loss 90st biljetter. Övriga plåtar till bortastå har sålts till annat löst folk. 90 bortafans blandat med Växjöanhängare i en livsviktig kvalseriematch... Vem önskar ta ansvar för säkerheten tro?KalleB wrote:Ni kommer inte få hela kortsidan som ni fått innan. Bortastå är egentligen bara halva den sidan.
Det där är jag tveksam till om det är gjort Herr Oberst. Vi måste ha 150 platser till er mig veteligen??!!
Idag hörde jag däremot att bortastå skulle fyllas med ungdomsledare och spelare. Men det verkade som dom stod på neutral, för på bortastå stod det ju i stort sätt bara modofolk. Och i nuläget verkar ju inte neutral ståplats vara fylld då den är grönmarkerad på webbiljett.
Idag hörde jag däremot att bortastå skulle fyllas med ungdomsledare och spelare. Men det verkade som dom stod på neutral, för på bortastå stod det ju i stort sätt bara modofolk. Och i nuläget verkar ju inte neutral ståplats vara fylld då den är grönmarkerad på webbiljett.

-
- Forumdemon
Jag tycker också det låter helt otroligt. Men vi får väl se vad som sägs de kommande dagarna. Om det stämmer så lär det nog pratas en hel del om det framöver
Jag hoppas verkligen det löser sig, så får vi till lite stämmning på onsdag!! 

-
- Forumentusiast
Måste säga att det va lite för tyst i första perren idag, som även kommentatorena påpekade flera gånger, sett till vad folk utlovade här innan. Men antar att det bara var nervositet när Modo låg i ledning.
Blev bättre i andra och tredje.
Blev bättre i andra och tredje.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Det känns som att det är nu eller "aldrig" som gäller om vi vill smaka på finrummet. Jag är inne på samma linje som artikelförfattaren.
http://www.smp.se/sport/i-fokus-lakers- ... 596198).gm
http://www.smp.se/sport/i-fokus-lakers- ... 596198).gm
Blueshirts United