Själv missade jag matchen idag. Var det många Röglesupportrar? Tre bussar är inte illa till matchen i Ängelholm, blev det många nya anmälningar ikväll eller?
LaKaj wrote:...Jag såg två Rögle-supportrar ikväll. Sedan var det väl ett 50-tal drägg från skåne också.
Det skulle vara intressant att veta vilka av oss som är godkända röglesupportrar enligt LaKaj, hmm
Varken jag eller min 11-åriga dotter känner oss som drägg, och inte min arbetskamrat och hans 14-årige son heller...
Visst var det en del av klacken som hade styrkt sej, och en del tyckte att det var så varmt att de tog av sina tröjor, men därifrån till att stämpla dem som drägg är att överdriva.
Hur som helst är era "drägg" hjärtligt välkomna till Ängelholm den 14:de
Sen tycker jag att det var en trevlig och hemskt spännande match, och det fanns en del lakejer som faktiskt gratulerade till segern (det är oftast att man får höra glåpord som bortasupporter på arenorna, så där är Växjö nog lite unika)
P.S. Det finns ett referat från matchen på AIA:s hemsida http://aia.just.nu D.S.
Rögle det kvittar vad som sker, vi ska alltid följa er!
2010-04-11 är jag även Växjösupporter och lovar att dricka min morgoncappuccio ur en lakersmugg i tre månader om de tar poäng mot AIK.
2010-04-11 är jag även Växjösupporter och lovar att dricka min morgoncappuccio ur en lakersmugg i tre månader om de tar poäng mot AIK.
Gratulerade till segern skrev Du.Enl. er supporter Jan Linde som skriver mycket på Trojas forum,skrev han efter att Troja vunnit på straffar mot Er ,att det heter inte seger när man vinner på straffar utan matchen har slutat oavgjord,vore roligt att höra hur han kommenterar detta uttalande nu.
alfax wrote:Gratulerade till segern skrev Du.Enl. er supporter Jan Linde som skriver mycket på Trojas forum,skrev han efter att Troja vunnit på straffar mot Er ,att det heter inte seger när man vinner på straffar utan matchen har slutat oavgjord,vore roligt att höra hur han kommenterar detta uttalande nu.
Ja, det är helt klart att han har fel och jag har rätt, höhö
Grejen är att ni kommer bli exakt som halmstad....när halmstad gick upp hade de oxå skitmåmnga med sig på bortaplan, nu har de knappt några alls!! Lakers supportrar tycker det är roligt att gå på hockey, när ni vinner med 10-2 och såna resultat, men när ni missar superallsvenskan och får kvala sviker publiken...
Fransson wrote:ja du, tror knappast att Rögle började som ett poplag 1932, då Rögle BK bildades!!!
Men då frågar jag dig hur man idag ska bilda en ny klubb utan att försöka få folk på matcherna? Rom byggdes inte på en dag. Detsamma gäller hockey. Att bli ett s k kulturlag görs inte heller i ett nafs.
Fransson wrote:ja du, tror knappast att Rögle började som ett poplag 1932, då Rögle BK bildades!!!
Enda anledningen till det var väl att uttrycket inte var uppfunnet då. Jävligt tröttsam diskussion överhuvudtaget. Grovt räknat finns väl två typer i så fall, poplag eller opoplag beroende på intresset..välj själv typ..
Sen uppstod inte hockeyn i Växjö 1997 utan liiite tidigare än så.
Niles wrote:
Sen uppstod inte hockeyn i Växjö 1997 utan liiite tidigare än så.
För intresseklubbens anteckningar så spelades den första seriematchen i Småland mellan IFK Växjö och Östers IF den 31:e januari 1945!
Så visst har vi spelat hockey i Växjö förut!
Och vi var i den Högsta serien 1964 och var ett topplag i Sverige i några år,tills Tingsryd värvade sönder oss med pengar från dåvarande tingsryds bryggeri och hammarplast som också var ett stort företag men det har gått utför för dem alla nu.Inget ont i dessa företags satsning på hockeyn i tingsryd ,men när man hör köpelag från det hållet nu så skrattar i varje fall jag... .KULTUREN i KRONOBERGS LÄN ÄR I VÄXJÖ (och man kan tillägga Småland).
Eller också så kan man ju ta och läsa historiken om Rögle på deras egen hemsida. Där ser man att det inte kom några speciella framgångar förrän man värvat åtta nyförärv. Så om Rögle klarar av att vara poplag så ska säkert Lakers också göra det .
Alfax> Öster bildades väl oxå 1932? Då spelade dom bowling vet jag och tror att dom spelade fotboll oxå men....
I Playa del Rögle stapplade man runt i sanden med skridskor på sig 1932!
Imponerande!
253 st anmälda till Rögle ... vet inte riktigt ... men om vi hade varit ett poplag så hade det inte varit så många anmälda, vi är inte ens på SA-plats och det är över två veckor till matchen ska spelas. Du ... om inte jag missminner mig så är Värnamo Hockey eller VGIK som det oxå heter startat år 1923 vilket då skulle göra att ni är ett poplag i deras ögon eller ?