Tyvärr är detta absolut INTE det den svenska hockeypubliken vill se. För många matcher betyder alldeles för mycket och en mjukare förhållning (citat M.Ahdrian - direktör Frölunda) ) måste till. Ni förstår helt enkelt er inte på elithockey. Det ska vara regisserat som i amerikansk wrestling så att de fyra stora vågar investera i lugn och ro. Skärpning!
Jag satt och jämförde Timrås och SSK:s försvar kontra anfall. Tycker SSK är bättre än TIK på bägge ställena. Dock har SSK en sista utpost i Sjögren som skapar lite oro. Så två av Timrås mål ikväll var rena bjudningar. Satt även och jämförde Timrås Anton Lander med SSK:s Linus Videll. Jag tar Videll sju dar i veckan. Varvje gång han fick pucken med lite isyta gick det ett sus genom publiken. Han är grym. Lander är med bra, men lättare att få ur balans kändes det som!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
SSK såg verkligen inspirerade ut. Timrå var förvånansvärt bleka och antagligen tagna av stundens allvar. De är annars det tredje bästa bortalaget i ES, vilket vi märkte när vi var och såg Modo-Timrå på plats med LL. Spontant känns det som om jag vill ha Timrå i KS. Håller de på att bryta ihop? Varför är de så svaga på hemmaìs?
Jag vill också hellre ha Timrå faktiskt. Tror Timrås ganska trötta backar skulle passa vår anfallsfrenesi väldigt bra. Däremot framåt måste man hela tiden vara uppmärksam. Dom är väldigt finurliga där. Man måste göra som SSK idag, spela enkelt, ut med puckfan i mittzon bara. Sen ska man smacka på Anton Lander så mycket det går, då tappar han focus.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Jag tror AIK vinner sista matchen. Då är MODO klara för kvalserien. Sen håller jag alla tummar jag har för att SSK ska vinna mot HV, då hamnar de i ingenmansland.
Vilket som blir det andra laget som får kvala spelar mindre roll men jag tror Timrå passar oss bättre än Frölunda.