NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Jaja, när det gäller de lite glamorösare jobben kan man visst komma och gå som man vill, ta ledigt för att gå runt sjön, eller ännu värre, ta ledigt för att ens arbetspartner ska gå runt sjön.
Själv går jag dagarna i ända och kontrollerar så att stängslet runt bygget är intakt och ingen hoppar över det, och jag kan då fanimej inte ta ledigt bara så där...

Själv går jag dagarna i ända och kontrollerar så att stängslet runt bygget är intakt och ingen hoppar över det, och jag kan då fanimej inte ta ledigt bara så där...
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland
(Vart tog Gretzky vägen?)
(Vart tog Gretzky vägen?)
-
- c/o LL´s Forum
Jag ska försöka fixa några bilder om det är nåt bra väder i helgen.
Stora framsteg varje dag nu på bygget, om en inte alltför avlägsen framtid har dom ramat in hela arenan. Börjar se mäktigt ut från vägen nu
Stora framsteg varje dag nu på bygget, om en inte alltför avlägsen framtid har dom ramat in hela arenan. Börjar se mäktigt ut från vägen nu

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
-
- c/o LL´s Forum
-
- Styrelsen Lakers Lakejer
-
- c/o LL´s Forum
Ok. Utan några garantier så ska jag kolla upp om det går att lösa. Och andra sidan, vem kan egentligen lita på vad jag ska ha fotona till?? Vem kan garantera att de inte hamnar i orätta händer?A-sta wrote:Du får inte beträda en byggarbetsplats utan tillstånd av arbetsledare.
Dessutom måste du ha skyddsutrustning!
Re: NU ÄR DET KLART FÖR BYGGET AV ARENAN!!!
Idag är det ett halvår sedan det första spadtaget.
Det har hänt en del sedan dess.
Det har hänt en del sedan dess.

Jobbar man inte på arenan på fredagar?
Jag tycker att kranarna har stått stilla hela dagen.

Jag tycker att kranarna har stått stilla hela dagen.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Dom jobbade förra fredagen och det finns folk som jobbar där även idag. Men kranarna står stilla, det har säkert sin förklaring (Alfax och Piggelin är väl och går runt sjön)
. Dessutom är det väl nån slags halvdag för många.

Om vi nu råkar ta ledigt EN eftermiddag, så kanske det finns några andra som kan ställa upp och jobba lite. Vissa av Er har ju inte satt sin fot på bygget ännu, och definitivt inte jobbat där.
Kasta inte sten i glashus.
Kasta inte sten i glashus.

Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Det ÄR pappa som bestämmer!
Helt rätt Piggelin ,har man jobbat hela veckan i det oväder som varit har man väl rätt att ta igen sig lite.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
När jag jobbade ihop med Lagan bygg i 2 månader i somras så jobbade vi/dom Måndag till Tors kl 14
och jobbade in dom timmarna på resten av dagarna.. Så antalet timmar blir detsamma även om man tar fritt Fredagen....
Sen gör alal underentreprenörer olika och kanske kör 7-16 Mån - Fre Men dom flesta kör nog som ovan...
Vet inte om dom gör så här men det ät högst troligt....
och jobbade in dom timmarna på resten av dagarna.. Så antalet timmar blir detsamma även om man tar fritt Fredagen....
Sen gör alal underentreprenörer olika och kanske kör 7-16 Mån - Fre Men dom flesta kör nog som ovan...
Vet inte om dom gör så här men det ät högst troligt....
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
Jobba, jobba, jooobba!
LAKERS framgång är guld värd!
Precis som Baloo säger så är det många som jobbar in fredagar där.
Jag ska dit och härja lite i nästa vecka, kan försöka bränna av ett par bilder inuti.
Men träningshallen är inte så mycket att ta bilder i, sist jag var där hade de inte börjat med sargen så då var det ett helt tomt plåtskjul.
Jag ska dit och härja lite i nästa vecka, kan försöka bränna av ett par bilder inuti.
Men träningshallen är inte så mycket att ta bilder i, sist jag var där hade de inte börjat med sargen så då var det ett helt tomt plåtskjul.
ja, för det tar ju på krafterna att sitta i bodarna och dricka kaffe...alfax wrote:Helt rätt Piggelin ,har man jobbat hela veckan i det oväder som varit har man väl rätt att ta igen sig lite.

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
kanonbilders NIles 

SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Tack för dom Niles! 

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
fan vad najs detta kommer bli 

Var det inte från början sagt att träningshallen skulle vara klar 1 nov?