Jag är väl en av de få som faktiskt såg själva inlägget/dödshotet på klotterplanket innan det plockades bort.
Allt jag säger/skriver kan givetvis vara fel, jag tog tyvärr ingen skärmdump utan detta återges från minnet.
Inlägget skrevs av signaturen Jonny, reggad typ 1 minut innan de 2 inlägg personen skrev ca 13,28 på onsdags em.
Båda inläggen innehöll på sin höjd 1 kort mening varav det ena själva dödshotet. Först såg jag det bara som ännu ett lågt/barnsligt/naivt inlägg på Nybros klotterplank utan någon som helst substans. Givetvis har jag varken kunskap eller utbildning för att avgöra om det finns någon sanning i detta och överlåter detta till Polisen att ta reda på. Det jag däremot gjorde efter någon minuts fundering var att ringa kansliet och pratade då med deras webmaster, Martin . Han höll då redan på att spåra/plocka bort inlägget. Klockan var då ca 13,45, alltså drygt en kvart efter det att inlägget var publicerat.
Jag tyckte att de behövde ha lite hjälp att rensa upp dessa låga/barnsliga inlägg dels för att få en vettig nivå på diskussionerna samt det faktum att det faktiskt stod något i stil med
"Jonny du skall dö" (eller om det nu var "borde dö", "kommer att dö")
Av någon konstig anledning lockas vissa individer till riktigt låga saker/inlägg när de sitter framför en dator och skriver i olika forum/gästböcker där ens verklighetsuppfattning har försvunnit sedan länge sen. Vi har sett otal varianter på detta som (nästan) alla inte accepterar , allt från veckobrev till handlingar i verkliga livet (huliganer).
Förhoppningsvis kommer vi att slippa alla dessa varianter på meningslösa aktiviteter men bara om vi andra (vettiga) personer tar avstånd och agerar utifrån detta avståndstagande. Det gäller inte bara detta dödshot utan alla andra inlägg som bara går ut på att förstöra (kasta skit, ryktesspridning, hånfullhet, sarkasm mot andra lag/individer) eller andra handlingar som i största allmänhet förstör för idrotten men specifikt för det lag man älskar (?) (huliganism, bomhot m.m)
Jag hoppas verkligen att vi slipper alla dessa människor som i idrottens/supporterklubbens namn ”hatar” alla andra utan där vi samlas runt idrotten/hockeyn och hejar fram de våra. (oj va flummigt det blev på slutet, orkar inte ändra ….

)
Mvh Johan