Vaasa Cup 20-22/8
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Det borde väl du veta Lake, för du skulle ju se matchen.PeterLake wrote:Kass bildkvalite, omöjligt att se vem som gjorde målen men nu måste man se morgondagens match också.Kronobergaren wrote:Hur var bildkvaliten idag.Var den helt ok.??
Lukko är ett bra lag, håller klart elitserie klass! Kan inte se oss vinna den med tanke på hur vi spelade idag.

Kära Fredrik R, jag missade de första minuterna av matchen!!Fredrik R wrote:Det borde väl du veta Lake, för du skulle ju se matchen.PeterLake wrote:Kass bildkvalite, omöjligt att se vem som gjorde målen men nu måste man se morgondagens match också.Kronobergaren wrote:Hur var bildkvaliten idag.Var den helt ok.??
Lukko är ett bra lag, håller klart elitserie klass! Kan inte se oss vinna den med tanke på hur vi spelade idag.
STOLT LAKEJ
-
- Forumproffs
2 perioder spelade, 3-1 till Lukko! Tycker vi håller jämna steg med Lukko när vi är fem spelare på banan. Hilding-Laudius har i mellanåt lekstuga i Lukkos zon. Även Savvi och Gurra går bra!! Bengan lugn i målet!! Lukkos målvakt har gjort några riktigt svettiga räddningar!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

det var som fan, till och med PeterLake kan glädjas av en förlust!
Jag såg inte matchen, men av resultatet att döma så måste de spelat stabilt. Själv är jag mycket nöjd med uddamåls förlust med ett av Finlands bästa lag. Kul att Dustin fick näta också!
Känns som vi har haft riktigt många målskyttar under träningsmatcherna!?

Jag såg inte matchen, men av resultatet att döma så måste de spelat stabilt. Själv är jag mycket nöjd med uddamåls förlust med ett av Finlands bästa lag. Kul att Dustin fick näta också!
Känns som vi har haft riktigt många målskyttar under träningsmatcherna!?
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
-
- c/o LL´s Forum
Helt ok med 2-3, jag begär inte vinst mot Lukko efter 2 tuffa matcher mot Sport. Helt klart bra jobbat Lakers i årets cup!
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Mmm...Stig (som vi döpt om honom till) såg bra ut. Men vår bästa kedja sett till alla tre matcher tycker jag var Erikssons (med Åhsberg och Bois som vingar).vaasa wrote:Måste nog säga att Saviano var tydligt Lakers bästa spelare i turneringen.
* Målvakterna får klart godkänt - jag är nöjd.
* Backarna känns inte samspelta ännu. Finns mer för lagledningen att göra här. Turneringen gav nog inte riktigt coach Karlsson de besked han hoppats på. Coach Hellgren bör speciellt analysera backarna i specialteams. Det testades en del, och en del kan vi avskriva direkt. Men klart intressant med Linder i PP som störtar mot mål, han är stor och tung och det är överraskande. Bygg gärna vidare på den varianten. Inte nöjd med backarna på den här resan. De hade dessutom svårt med Vaasas forechecking, något alltfler lag i Sverige säkert kommer införa trots stor rink (Jmfr. Almtuna under de senaste säsongerna) . Sarg ut är inget att skämmas för när det blir tight. Låt Gurra ta ansvaret i mittzon!

* Jag har inte fått grepp om Johner hittills. Jag är ärligt neutral avseende honom tillsvidare. En bra tekare, finns med både offensivt och defensivt. Men ännu inte någon känsla av spets hos mig. Hans styrkor och svagheter har inte uppenbarat sig för mig (bortsett tekningarna). Helt ok, men jag vill ha mer.
* De onämnabara saknar den tilltänkte tredje kuggen i The Evil Eye. Näslund tar inte för sig på det sätt jag hoppats på, för passiv i sitt agerande. Stabilt är bra som Dr Alban skulle sagt, men nu är det dags att släppa på tyglarna. Hockey på den här nivån är entertainment, konkurrensen på högerforwardspositionen i laget är mördande, och nu gäller det att "kötta". Profilering, attityd och omänskligt hårt jobb måste vara det som gäller. Tyvärr glider Näslund fortfarande för mycket och bevakar. Jag är medveten om åldern och rutinen, och tar hänsyn till det, men kraven från mig ökar hela tiden. Kanske ger lagledningen honom fel instruktioner? Ok turnering från Hillding och Laudius, men jag vill inte ha de i SH. Dynamiken kommer förändras när Lundbohm anländer.
* Lite knepigt även i PP på forwardssidan. Johners line bör vara självskriven. Bra tekningar, Stigs förmåga att både passa och bryta in själv, Gurras villighet att göra skitjobbet. Men sedan då? Det kördes runt i Vaasa, men jag anser att Hilldings line ska vara nr2 i den här spelformen. Eriksson är för dålig playmaker av vad jag sett hittills. Vår bästa kedja i den här tuneringen, skall inte spela PP. Däremot kan man fundera vidare på Eriksson och Bois i SH, som komplement till självskrivna Josef och Kaptenen.
Sammanfattningvis en bättre turnering från oss än förra året, jämnare prestationer. Laget ser bra ut, även om backsidan oroar en del. Klarare roller efterlyses. Jag tror coach Karlsson snarast bör bestämma paren. Preseason är till för att testa och sammansvetsa. Nu har vi testat - dags att ta fram svetsen.
-
- c/o LL´s Forum
Lökershjärta..
Med fans som dig behöver man inte motståndar dito...
På fråga 1. varför blev motståndarna i underläge?
På fråga 2. Är den stora gåtan hur man gör mål i nummerärtöverläge!
Mem men vill du såga Lakers så sälla dig i ledet annars håll käften och älska i med och motgång!
Mem men vill du såga Lakers så sälla dig i ledet annars håll käften och älska i med och motgång!
Vem fan är Måtta och varför skall jag dricka med honom?
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Jag vet inte vem du är, men är man inne på Lakers forum och använder sig av Rögles klubbmärke så skulle jag nog välja mina ord..Socker wrote:Lökershjärta..
Handlar inte om att såga nån eller något.
-
- c/o LL´s Forum
Fast det är ju enbart snick-snack! För det första, Slagskott behöver man inte kunna skjuta på blå, se på OEL! Den mannen skjuter ALDRIG slagskott! Han flippar in alt. Ett hårt handledskott!Lakershjärta71 wrote:Om man nu vill ha Åhsberg på blå i PP, när såg då nån Åhsberg avlossa ett slagskott senast?? Eller ska han isf vara playmaker på blå och kladda med pucken så det blir öppna gatan.?Stoffe wrote:2: Laudius-Hillding-Bois
N.Andersson-Åhsberg
Och för det andra, om Åhsberg skulle lirat back i PP så hade det nog varit en Paraply-uppställning, vilket då hade gett honom högerkanten att sjabbla på, vilket inte gör lika mycket!
Finns inte en chans att ha honom som Pointer i PP!