Vaasa Cup 20-22/8
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Tycker vi har stora problem med Vaasas forechecking i andra perioden. Dom trycker på oss ordentligt, och vi spelar alldeles för tafatt och långsamt.
Tycker utvisningen på Åhsberg i slutet av andra var rätt skum. Han blir upphakad vid sargen, domaren lyfter avvaktande utvisning, och blåser ut Åhsberg. Den var en aning märklig faktiskt.
För övrigt ingen bra period av de våra. För mycket utvisningar bl.a!!
Tycker utvisningen på Åhsberg i slutet av andra var rätt skum. Han blir upphakad vid sargen, domaren lyfter avvaktande utvisning, och blåser ut Åhsberg. Den var en aning märklig faktiskt.
För övrigt ingen bra period av de våra. För mycket utvisningar bl.a!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

-
- c/o LL´s Forum
Växjö vann altså första mötet 3-2.
Ganska jämn första period tills Växjö gjorde 1-0. Sedan blev det 2-0 och Växjö tog taget av spelet. Sport reducerade till 2-1 och var nära 2-2 flera gånger men ni får tacka er duktige målvakt för många fina räddningar.
Till slut gjorde växö 3-1 i PP och matchen verkade vara över, men Sport lyckades komma in i spelet och fick det reducerat till 3-2. Närmare kom Sport inte idag tyvärr, trots många chanser och mycket spel i PP. Vår målvakt Suomalainen (som egentligen är tredje målvakt) tappade många puckar och två av växjös mål gick relativt lätt in.
Men de blir nya tag imorgon!
Beklagar att inte länken som jag tidigare skickade fungerade, trodde att den skulle fungera men det var tydligen nåt trubbel med det.
Ganska jämn första period tills Växjö gjorde 1-0. Sedan blev det 2-0 och Växjö tog taget av spelet. Sport reducerade till 2-1 och var nära 2-2 flera gånger men ni får tacka er duktige målvakt för många fina räddningar.

Men de blir nya tag imorgon!
Beklagar att inte länken som jag tidigare skickade fungerade, trodde att den skulle fungera men det var tydligen nåt trubbel med det.
Jadå, men inget resultat trots spel 6 mot 4.Lakershjärta71 wrote:Tog Vaasa ut målvakten på slutet?
Jag blev faktiskt imponerad av Vaasa. Ett hårt arbetande lag som bjöd upp bra. Jag missade första perioden igår, men VLH:s spel i de två sista gav inga glädjetårar direkt. Skall bli intressant att se om Vaasas ungtuppar körde slut på sig igår, och hur vår fysiska status är. Vaasa leder med 7-4 efter två inbördesmatcher. Ny drabbning ikväll 17.30. Alla till Poseidon! Websändningen kan förhoppningsvis visa repriser. Var tydligen något tekniskt strul igår.
Och glöm inte att hockey är tokskoj!
Och glöm inte att hockey är tokskoj!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
- Kronobergaren
- Forumamatör
- Kronobergaren
- Forumamatör