Vaasa Cup 20-22/8
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
kan nämna att växjö är med i vaasa cup i år igen. 
http://kiekko.pohjalainen.fi/?page=news ... sa+Cupissa

http://kiekko.pohjalainen.fi/?page=news ... sa+Cupissa
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Vaasa Cup 2010 20.8.-21.8.
fre 20.8. kl 15.00 Lukko-Ilves
fre 20.8. kl 18.30 Sport-Växjö Lakers
lö 21.8. kl 13.30 bronsmatch
lö 21.8. kl 17.00 final
Sport tycker jag på papperet är det klart sämsta laget av de tre finska lagen; Luuko, Ilves. Trots det har de kommit lindrigt undan i träningsmatcher mot Ässet, Luuko och Ilves under försäsongen. Hade på förhand trott på ganska klar sger för Lakers här, men nu får man nog omvärdera det lite.
fre 20.8. kl 15.00 Lukko-Ilves
fre 20.8. kl 18.30 Sport-Växjö Lakers
lö 21.8. kl 13.30 bronsmatch
lö 21.8. kl 17.00 final
Sport tycker jag på papperet är det klart sämsta laget av de tre finska lagen; Luuko, Ilves. Trots det har de kommit lindrigt undan i träningsmatcher mot Ässet, Luuko och Ilves under försäsongen. Hade på förhand trott på ganska klar sger för Lakers här, men nu får man nog omvärdera det lite.
Underskatta ej Sport, de har en 5-1 på oss, trots att de tappa sina Kanandensare: Paul Cabana, Bryan McGregor, Lou DickensonLakershjärta71 wrote: Hade på förhand trott på ganska klar sger för Lakers här, men nu får man nog omvärdera det lite.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Så det är uppbyggt som Karl oskars cup?pedda wrote:Underskatta ej Sport, de har en 5-1 på oss, trots att de tappa sina Kanandensare: Paul Cabana, Bryan McGregor, Lou DickensonLakershjärta71 wrote: Hade på förhand trott på ganska klar sger för Lakers här, men nu får man nog omvärdera det lite.
Då är vi chanslösa mot Sport, de är ju turneringens värd. Det är uppbyggt så att de får det lättaste motståndet och kommer att ge extra för att vinna....
STOLT LAKEJ
-
- c/o LL´s Forum
PeterLake, argumentera för att Lakers skulle vara chanslösa mot Sport, som för övrigt spelar i finska andraligan?
Om man går på ditt resonemang så ska vi vara chanslösa mot Gislaved också eftersom de är värd till den cupen. Vad jag kan se så är matchupplägget precis detsamma där som i KO cup och Vaasa Cup.
Om man går på ditt resonemang så ska vi vara chanslösa mot Gislaved också eftersom de är värd till den cupen. Vad jag kan se så är matchupplägget precis detsamma där som i KO cup och Vaasa Cup.

PeterLake..din orsak att bara skratta en stund

Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Sports laguppställning har ändrats mycket sedan ifjol. Hela 17 nya spelare har anslutit sig till laget och de är huvudsakligen unga och äregivna spelare som vill ge sitt bästa. Sport har mist många viktiga spelare som Lou Dickenson, Bryan McGregor, Paul Cabana, Robin Bergman, Jaakko Suomalainen osv. Även huvudtränaren Juhani Tamminen avgick redan i mitten av förra säsongen p.g.a. burnout och inför denna säsong har Antti Törmänen tagit över bakom spelarbåset.
Denna säsong kommer i stort sett att se helt annorlunda ut än de tidigare säsongerna, som publiken i Vasa blivit vana med. Laget innehåller inga direkta stjärnspelare, men är däremot mycket billigare.
Hittils har man lyckats vinna över Ässät (spelar i högsta serien), K-laser (samma serie som Sport), KooKoo (samma serie som Sport). Man har förlorat mot Ilves och Lukko (spelar i högsta serien)
Det kommer att bli roligt att se Växjö spela mot Sport två gånger i år, och denna gång tror jag de kommer att bli jämnare matcher.
Denna säsong kommer i stort sett att se helt annorlunda ut än de tidigare säsongerna, som publiken i Vasa blivit vana med. Laget innehåller inga direkta stjärnspelare, men är däremot mycket billigare.
Hittils har man lyckats vinna över Ässät (spelar i högsta serien), K-laser (samma serie som Sport), KooKoo (samma serie som Sport). Man har förlorat mot Ilves och Lukko (spelar i högsta serien)
Det kommer att bli roligt att se Växjö spela mot Sport två gånger i år, och denna gång tror jag de kommer att bli jämnare matcher.

-
- c/o LL´s Forum
Intressant med Saviano då han faktist var på väg till Sport för någon säsong sedan. 
Ja, matcherna (även träningsmatchen) sänds via Sports Web-TV.
Mer kan ni läsa om på Sports Webbsida: http://www.vaasansport.fi
Det svenska språket hittar ni uppe i högra hörnet.
Har även en blogg (http://www.bloggen.fi/sportbloggen) som jag kommer att uppdatera under dagarna nu på Vasa Cup.
Ingen reklam, bara om ni skulle råka vara intresserade

Ja, matcherna (även träningsmatchen) sänds via Sports Web-TV.
Mer kan ni läsa om på Sports Webbsida: http://www.vaasansport.fi
Det svenska språket hittar ni uppe i högra hörnet.
Har även en blogg (http://www.bloggen.fi/sportbloggen) som jag kommer att uppdatera under dagarna nu på Vasa Cup.
Ingen reklam, bara om ni skulle råka vara intresserade

-
- c/o LL´s Forum
För tillfället finns inget på Web-TV:n, så onödigt att säga något i detta skede.
Senare kommer det nog upp på Web-TV:n att Sport-Växjö går att köpa o då kan jag väl hjälpa till
Betalningen sker helst via/med PayPal-(konto?) men har absolut ingen erfarenhet av detta så skall inte säga något mer om det..
Senare kommer det nog upp på Web-TV:n att Sport-Växjö går att köpa o då kan jag väl hjälpa till

Betalningen sker helst via/med PayPal-(konto?) men har absolut ingen erfarenhet av detta så skall inte säga något mer om det..
PayPal innebär att man skapar ett konto här https://www.paypal.com/se och överför pengar till det kontot via nätet. Sen används PayPal-kontot som betalningsmedel när man köper matchen.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Tyvärr har vi väldigt långt upp till Vasa. Att Björklöven kommer över är naturligt då det bara är att sätta sig på båten. Vi måste färdas väldigt långt. Antingen en bra bit över 100 mil upp i sverige förö att där ta båten till Vasa, eller 45 till Stockhlm, sen många timmar på färga till Åbo, och sen långt norrut för att nå Vasa! Knepigt för oss, men visst hade det varit grymt kul. Webb-Tv får duga för oss!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det

Som vaasa skrev ovan så verkar inte matchen gå att köpa ännu. Men om de har samma system som förra året så kan ni ha nytta av denna översättning som jag gjorde inför turneringen förra året:
Ruta1: Valitse lähetys = Välj sändning (match)
Ruta2:
Testaa ohjelmistosi ja yhteytesi = Testa din programvara och uppkoppling
Tilaa ja maksa lippu = Beställ och betala din biljett
Jos sinulla on jo lippu, avaa lähetys= Om du redan har biljett. starta sändningen
Ruta3:
Valitse sopivin maksutapa = Välj lämpligast betalningssätt ->
PayPal=PayPal
Maksupuhelu=Betalsamtal (Fungerar bara med finska abbonemang)
Tekstiviesti=SMS (Fungerar bara med finska abbonemang)
Fungerar alltså bara med PayPal för oss. Observera att även matchen på torsdag skall sändas.
Ruta1: Valitse lähetys = Välj sändning (match)
Ruta2:
Testaa ohjelmistosi ja yhteytesi = Testa din programvara och uppkoppling
Tilaa ja maksa lippu = Beställ och betala din biljett
Jos sinulla on jo lippu, avaa lähetys= Om du redan har biljett. starta sändningen
Ruta3:
Valitse sopivin maksutapa = Välj lämpligast betalningssätt ->
PayPal=PayPal
Maksupuhelu=Betalsamtal (Fungerar bara med finska abbonemang)
Tekstiviesti=SMS (Fungerar bara med finska abbonemang)
Fungerar alltså bara med PayPal för oss. Observera att även matchen på torsdag skall sändas.