TAIF - Silly

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Är dina "kompisar" här och läser?? Annars kan jag inte se varför du går på som du gör. Respekt pratar du om, hmm. :?

Vet inte vad det är jag undvikit att svara på, det där med 1923 tycker jag är så självklart att jag inte ens ska behöva svara.

Räven, kan det vara så att du kanske kör ut bröd? :)
Tingsryds AIF
since 1923
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, jag har visat extremt mycket respekt genom åren som jag varit här och skrivit, det kan du lätt kolla om du vill och har ork.

Du svarar inte på mycket frågor som jag ställer, i stort sett inga alls.

Jo, jag antar att du menar att idrottsföreningen Tingsryds AIF bildades det året med fotboll och terränglöpning, men tyvärr är det många som tror att det har spelats hockey sedan dess, men det tog 25 år innan hockeyn startade, första året gick dessutom bra.

Jag vet inte om mina sk kompisar är här och läser, men för tillfället så skriver jag som jag gör på grund av det som jag försökt förklara i spaltkilometer vid det här laget.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Nästan så att man tycker lite synd om dig som inte har världens bästa kompisar, man bara nästan. :)

Tingsryds AIF bildades 1923, punkt!!!

Du undvek att svara, kör du ut bröd?
Tingsryds AIF
since 1923
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Man kan inte sätta punkt efter att TAIF bildades 1923, så är det. Det är precis så som inte ska göra vid information. Det är alltid bättre att tala om att 1923 bildades TAIF med fotboll och terränglöpning först 1948 bildades en hockeysektion och första året gick över all förväntan med serieseger. Allt eftersom åren gick kom sedan TAIF att domineras av ishockey. Då har man gett en sådär bra förklaring så att inga misstag om när det man idag förknippar med föreningen, nämligen hockeyn bildades.

Tro mig du behöver inte tycka synd om mig, jag klarar mig alldeles utmärkt. Det finns just nu bara en sak som irriterar mig :wink:

Sista frågan behöver jag inte svara på, eftersom du har frågor att svara på först.

Men sedan en sak, vi har kommit så pass långt ifrån trådens ämne så jag föreslår att vi slutar i den evighetstråden. Vill du fortsätta så får det bli via PM, för jag är övertygad att det är få som ser intresse i det vi skriver numera. Jag däremot har för avsikt att avsluta med detta nu.
powerman
Forumproffs

Post by powerman »

RÄVEN jag förstår din sitts ......men alla är ju inte så heller .......
Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

powerman: Nu struntar vi i den här långa diskussionen och lägger den till handlingarna och ser fram mot annat som känns roligare att diskutera. Jag håller givetvis med dig om att alla inte är så.

Jag kopplar i allafall över till ett annat spår nu. :wink:
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Första träningsmatchen.
10/8 Tingsryd-Kristianstad

Ska dit och syna vad "stjärnorna" går för.
Box Play
Forumentusiast

Post by Box Play »

Någon har kört igång tugget om storebror och lillebror!

Men nu när Pappa bestämmer igen så pratar vi år tal helt plötsligt.

Har inte varit med om något så dumt sedan Neddo var här!!!!!!!!!!

Over and out
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Hoppas för Tingsryds del att man har fått in pengarna till sina svindyra finnar....och resten av truppen för den delen.. :whistle:
Snart nära dig...en ny hall
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Succén för dessa svindyra finnar kommer att utebli.
Blueshirts United
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Serra :whistle: :whistle:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, på ett vis så hoppas jag det. Varför jag gör det beror mest på att jag numera inte står bakom tanken att ta hit så kalloade före detta spelare, som inte har med lagets framtid att göra och inte känner något för laget.

Jag tycker och förespråkar att man istället satsar på yngre hungriga spelare, som har framtiden framför sig och som vill upp i klass. Givetvis måste man ha erfarna spelare i laget också, annars lär det inte funka. Drömmen är att få upp ca 2 spelare/säsong från de egna leden, för där har man hjärtat med sig.
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Lalin wrote:Succén för dessa svindyra finnar kommer att utebli.
Och det ser du i din glaskula eller?
Det var samma sak med Davidson förra året. Vi Taifare slöt upp bakom honom och trodde starkt på värvningen. Övriga Sverige pissade på oss men ni vet ju vilka som skrattade sist. Vi får se hur detta slutar, men det känns på förhand bra :!:
Stolthet, hjärta, tradition
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Ja, den som lever för se. :wink:

En lite märkligt krönika idag på Radio Kronoberg.
Vi förutspåddes en kvalplats.
Troja strax under Playoff.
TAIF längre ner i serien.

Om detta stämmer så måste ändå en del av gubbarna felprestera i TAIF:s på pappret starka lag.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

18 aug, DE blogg.

Tingsryd kommer att skeppa iväg en back, kanske även två, ur den befintliga truppen. En av backarna hamnar i Olofström.

Somliga spelare i Tingsryd ska ha framfört milda men dock klagomål till klubbledningen. Anledning: försäsongsträningen har enligt de klagande varit för hård.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Läste DE:s blogg.

Samtidigt är det snart dags – vare sig man vill eller ej – att skeppa iväg åtminstone en back. Det spekuleras om fyra backar: Olsson, CFB, Larsson och Svensk.

Hur kan Svensk och även Larsson vara två av backarna som kan behöva lämna Taif.? De är ju värvade för denna säsongen. Är man inte nöjd med dom? De var väl inte värvade som try-out heller.

Hur i så fall kan man bli för många backar, att man tvingas "skeppa" iväg spelare till höger och vänster, och lämna spelare till sitt öde, några veckor innan seriestart?

Kanske inte är nåt märkvärdigt detta, men någon kan kanske förklara hur det ligger till?
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Mats Wennerholm på AB tror på en 13:e plats för Taif. Han tycker det är märkligt att man har lagt alla äggen i samma korg - de tre finnarna. :

Ni taifare! Vad har ni bakom er förstakedja? Själv anser jag att ni är sårbara om ni får skador/sjukdomar på Kauppila, Davidsson, Elomo. Öberg kan väl alltid "vicka" för Koivisto på backen, men där tappas även skills. Ni kan väl t.ex. inte vara så här långt nöjda med Hjalmarsson, Thegel och Vas.?
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Lakershjärta71 wrote:Mats Wennerholm på AB tror på en 13:e plats för Taif. Han tycker det är märkligt att man har lagt alla äggen i samma korg - de tre finnarna. :

Ni taifare! Vad har ni bakom er förstakedja? Själv anser jag att ni är sårbara om ni får skador/sjukdomar på Kauppila, Davidsson, Elomo. Öberg kan väl alltid "vicka" för Koivisto på backen, men där tappas även skills. Ni kan väl t.ex. inte vara så här långt nöjda med Hjalmarsson, Thegel och Vas.?
Forwards:
Vår brunkarkedja med Bankelius/Hansson/Stark har du troligtvis aldrig sett spela? Sinnessjukt jobbiga att möta och har spelat med varandra i 2,5 år så de kan varandra utan och innan. Vas är den spelaren som imponerat mest på mig under försäsongen. Hjalmarsson och Molin är rollspelare som inte lär göra allt för mycket poäng men som behövs i ett lag. Thegel liksom VRC kan blomma ut i år.

Backar:
Här känns det riktigt bra ut på pappret. Ni borde vara mer oroliga när det gäller denna lagdel. Koivisto och Öberg håller hög klass. Julius Larsson tillsammans med Juha Gustavsson blir ett mycket stabilt backpar. De två bästa backarna från föregående år Jacobsson (han ville inte till VLH) och Björklund.

Målvakter:
Kan bli flipp eller flopp. Ni vet liksom jag att Brage rankades före Bengtsberg hos er för två säsonger sedan.

Känns som om allt faller på plats kan det bli en mycket rolig säsong. Tror starten är viktig för att "finnarna" inte ska vika ner sig. Är inte alltför positiv till att man värvar gamla och framförallt så dyra spelare. Dessa spelare ska lyfta Taif och hoppas de tar sitt ansvar!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Vart har du fått det ifrån Sköna_Gröna, att Brage var rankad före Bengan när dom var här. Bengan var klart rankad före Brage. Under året dom var här spelade Bengtsberg HA med VLH, ES och IHCL med HV71. Bengtsberg var nr 1 och Brage nr 2, i min värld i alla fall!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Så var det nog i allas världar...förutom i skattefria tengryd..
Snart nära dig...en ny hall
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Farmarna verkar ha bra koll som nybörjare i Hockeyallsvenskan :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
teddy
c/o LL´s Forum

Post by teddy »

Brage fick väll enbart stå när bengan var borta eller för hårt matchad med HV. Sen tog han ju chansen leksand borta och troja borta. Men efter det var han ju bara medioker. Annars var ju bengan solklar etta
I always tell the truth, even when i lie
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Sköna_Gröna wrote:
Lakershjärta71 wrote:Mats Wennerholm på AB tror på en 13:e plats för Taif. Han tycker det är märkligt att man har lagt alla äggen i samma korg - de tre finnarna. :

Forwards:
Vår brunkarkedja med Bankelius/Hansson/Stark har du troligtvis aldrig sett spela? Sinnessjukt jobbiga att möta och har spelat med varandra i 2,5 år så de kan varandra utan och innan. Vas är den spelaren som imponerat mest på mig under försäsongen.

Backar:
Här känns det riktigt bra ut på pappret.
Har inte ifrågasatt er backsida. Syftade mer på era forwards som måste producera i den tuffa HA omgivingen. Är tveksam om det ni har bakom er finnkedja med Hjalmarsson och Thegel, som inte är några "demoner", är tillräckliga skills första året i HA för en bättre tabellplacering än en 10-12:e plats. Måhända är Thegel en bra straffskytt.
Hade förväntat mig MYCKET mer av Hjalmarsson och Thegel även om det bara handlat om träningsmatcher. Som du säger, räknar man med att de ska ösa in mål så tror man nog fel. Nu var jag på plats när ni mötte IKO senast. Vill gärna inte vara negativ, men då tyckte jag att dessa två inte kom nånstans och hade svårt att skapa nåt framåt (mot bl.a. storväxta IKO-spelare). Var de nedtränade??

Sen vet jag inte vad du får det ifrån att du är mest imponerad av Vas??? :roll: Tror att Vas var ett mer chansförvärv som man hoppades skulle vara ett offensivt hot. Har Lakers så pass mycket bättre importer än så.? För en Taif-supporter har man väl inte sett nåt bättre, eller? :wink: För mig har han hittills bara varit "en" i mängden. Vas var väl okej mot K-stad då han bl.a. presenterade sig med ett mål, men han var totalt anonym mot IKO, och hade inget särskilt bra samspel med sina kedjekamrater så man ville höja på ögonbrynen precis. Tror att Vas är en spelare som behöver en skickllig passningsläggare för att han ska kunna få ytor för hans skytte. Som extra "pointman" i en PP-uppställning kan han säkert också komma till nytta. Let see!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Min källa, som är agent, har fått ett rykte om att Tvillingarna Donati förhandlar med Köperyd
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Tror inte på din källa i detta sammanhanget, dels är de för unga, sen är de inte avdankade finskar. :wink:
y.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Inte omöjligt alls men 17 forwards i truppen varav 7 centrar :?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Hoppas dom köper dom,misslyckas ta sig in på topp 8,går i konkurs,lägger ner Börjes samt gör en stor parkeringsplats av hela skiten!

:D
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Tycker med att det låter avlägset faktiskt! Men har en agent sagt det så ligger det iaf i mitt intresse att posta det här :wink:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Om det skulle vara sant, så förstår jag inte hur deras grundtanke har varit i lagbygget, de har ju för mycket spelare helt enkelt.
Någon koll bör de väl ha på kostnadssidan, att ha så mycket spelare på lönelistan funkar inte. Men visst TAJF kanske är undantaget som bekräftar regeln, vilket jag dock inte tror.
Charles
Forumamatör

CJ

Post by Charles »

Hört att chrille ska spela premiären med taif!?
Bra för växjö isf...
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Det är inte sannolikt, eftersom man bör ha en otrolig mängd med spelare att välja på. :wink:
Charles
Forumamatör

Post by Charles »

Tyckte med det lät konstigt!
nån annan som sa att han tränat med a-laget en längre tid men det låter som sagt konstigt när dom har så många att välja på.
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Svartvadet wrote:Min källa, som är agent, har fått ett rykte om att Tvillingarna Donati förhandlar med Köperyd
Tyler Donati
http://www.youtube.com/watch?v=-lGapovc ... =1&index=8
Sköna_Gröna
Forumamatör

Post by Sköna_Gröna »

Om det är sant angående Donati-bröderna kan ju sportgruppen och styrelsen dra åt hel*ete. Varför lägger man annars 3 milj. kronor per år på juniorverksamheten?

Blev riktigt arg när man släppte Simon Dahl och Rasmus Johansson. I juniorlaget finns det nog med talang för att kunna gå in och göra byten i en checking-line. En gång var vi som Troja men nu har man fått storhetsvansinne!
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Vi får väl avvakta och se vad som händer, men en förändring i TAIF:s synsätt är tydligen verklighet. Men visst allt varar inte för evigt.
Post Reply