1:a Fjärdedelen!!
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- Hockeyoraklet
- Forumamatör
1:a Fjärdedelen!!
Så var redan 25%l av grundserien avklarad, tycker man redan nu kan se en del klara tendenser för Lakers del.
1. Lagen på nedredelan av tabellen klarar man av, inga lätta segrar men dock tre poäng per match.
2. Topplagen spelar man i sina bästa stunder jämnt emot men verkar ha svårt att knyta till säcken och ta poäng.
Så en placering 5-7 verkar vara en realistisk målsättning för Lakers, och ger ju laget ett gott slagläge inför fortsättningsserien till våren, där laget bör kunna vara med och kriga om en play-off plats. Tänk viken härlig avslutning på den första allsvenska säsongen det skulle vara!
Sen en annan fundering, trodde nog att nyförvärven skulle tillföra laget: mer än de gjort hitills, kanske jag som den amatör jag är missat något men hade hoppats att de skulle fixa en del matchavgörande poäng...men det kanske kommer när de blir lite varmare i kläderna.
Publiksiffrorna måste ju också vara en liten missräkning, Om jag ine minns fel så hade Lakers ett högre genomsnitt vid motsvarande tid i fjor.
Tycker själv att det är jäkligt konstigt att man inte har ett högre genomsnitt än 2600 per hemmamatch i allsvenskan, när man för något år sedan hade över tre tusen när lag som t.ex. Jonstorp kom på besök. Har fört att en mkt stor del av Lakers omsättning kommer från publikintäkter. Hoppas nu man inte budgeterat alldeles fel så att man hamnar i ekonomiska svårigheter. Av denna anledning kanske det är bättre att lakers INTE tar sig till SA, eftersom det verkar finnas många som endast kommer när laget befinner sig överst i tabelln, jäkligt synd egentligen för i vajefall jag vill ju se bra lag komma på besök i Lakerdome och inte bara matcher där lakers vinner med 13-2 eller något liknande.
Så avslutar jag min betraktelse..en amatörs betraktelse måste jag tillägga. Hoppas få många andras funderingar i ämnet
1. Lagen på nedredelan av tabellen klarar man av, inga lätta segrar men dock tre poäng per match.
2. Topplagen spelar man i sina bästa stunder jämnt emot men verkar ha svårt att knyta till säcken och ta poäng.
Så en placering 5-7 verkar vara en realistisk målsättning för Lakers, och ger ju laget ett gott slagläge inför fortsättningsserien till våren, där laget bör kunna vara med och kriga om en play-off plats. Tänk viken härlig avslutning på den första allsvenska säsongen det skulle vara!
Sen en annan fundering, trodde nog att nyförvärven skulle tillföra laget: mer än de gjort hitills, kanske jag som den amatör jag är missat något men hade hoppats att de skulle fixa en del matchavgörande poäng...men det kanske kommer när de blir lite varmare i kläderna.
Publiksiffrorna måste ju också vara en liten missräkning, Om jag ine minns fel så hade Lakers ett högre genomsnitt vid motsvarande tid i fjor.
Tycker själv att det är jäkligt konstigt att man inte har ett högre genomsnitt än 2600 per hemmamatch i allsvenskan, när man för något år sedan hade över tre tusen när lag som t.ex. Jonstorp kom på besök. Har fört att en mkt stor del av Lakers omsättning kommer från publikintäkter. Hoppas nu man inte budgeterat alldeles fel så att man hamnar i ekonomiska svårigheter. Av denna anledning kanske det är bättre att lakers INTE tar sig till SA, eftersom det verkar finnas många som endast kommer när laget befinner sig överst i tabelln, jäkligt synd egentligen för i vajefall jag vill ju se bra lag komma på besök i Lakerdome och inte bara matcher där lakers vinner med 13-2 eller något liknande.
Så avslutar jag min betraktelse..en amatörs betraktelse måste jag tillägga. Hoppas få många andras funderingar i ämnet
Bra inlägg. Jag hade också högre förväntningar på de nya och hoppas att de kommer igång nu i "andra kvarten". Tycker också att man kan konstatera att våra "lirare" Peter Andersson och Arto inte får samma utrymme i allsvenskan som de fick i div 1. Detta förmodligen för att det är mycket tuffare, hårdare och jämnare. Däremot så tycker jag att Bjerddahls sätt att spela hockey kommer mycket mer till sin rätt i allsvenskan än vad den gjorde i div1. Ett utropstecken tycker jag är Blomman som är riktigt bra defensivt men saknar lite finess i uppspelen.
Jag tror att flera av spelarna kommer att anpassa sig efter de förutsättningar som råder i allsvenskan och jag tror därför att vi kommer att få se ett ännu bättre Lakers framöver.
Hej LAkers!
Jag tror att flera av spelarna kommer att anpassa sig efter de förutsättningar som råder i allsvenskan och jag tror därför att vi kommer att få se ett ännu bättre Lakers framöver.
Hej LAkers!
Jag har inte sett alla matcher men dristar mig ändå till några reflektioner efter första quartern (Vi måste börja vänja oss vid NHL-tugget).
- Hockeyn i allsvenskan är otroligt tät. Jag kan förstå om det för en oinvigd ser ut som om spelet blivit sämre. Det är tät markering på planens alla delar och det är sällan någon får utrymme att briljera.
- De tre största positiva överraskningarna i laget är Bjerdahl, Blomman och Nyström.
- De tre jag hade väntat mig mer av är Yngvesson, Boman och A. Carlsson.
- Poängmässigt har det varit ok/bra hittills. Publikmässigt något sämre.
- Spelmässigt hade jag hoppats på mer stabilitet, men samtidigt har inte motståndarna heller imponerat med den egenskapen. Lagen blandar och ger och det kan skilja otroligt period för period.
Jag är helt klart positiv inför fortsättningen av serien. Det finns mer att ta av. Jag är inte ens säker på att de nuvarande konstellationerna är ultimata. Kanske kommer Lindgren att vaska om en del i femmorna? Ingenting är omöjligt och hockey är roligt!
- Hockeyn i allsvenskan är otroligt tät. Jag kan förstå om det för en oinvigd ser ut som om spelet blivit sämre. Det är tät markering på planens alla delar och det är sällan någon får utrymme att briljera.
- De tre största positiva överraskningarna i laget är Bjerdahl, Blomman och Nyström.
- De tre jag hade väntat mig mer av är Yngvesson, Boman och A. Carlsson.
- Poängmässigt har det varit ok/bra hittills. Publikmässigt något sämre.
- Spelmässigt hade jag hoppats på mer stabilitet, men samtidigt har inte motståndarna heller imponerat med den egenskapen. Lagen blandar och ger och det kan skilja otroligt period för period.
Jag är helt klart positiv inför fortsättningen av serien. Det finns mer att ta av. Jag är inte ens säker på att de nuvarande konstellationerna är ultimata. Kanske kommer Lindgren att vaska om en del i femmorna? Ingenting är omöjligt och hockey är roligt!
Appropå publiksiffrorna så är det ju ÄNNU fler matcher i år än förra året..
Tycker vi trots det ligger bra till. kolla bara på övriga lag i både SHA och NHA.

Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
- Kanslisten
- Forumentusiast
-
- c/o LL´s Forum
Som kommentar till Varanens inlägg skulle jag vilja nämna följande:
Spelare som hittills inte levt upp till mina förväntningar är Ohlsson, Höök, Carlsson, P Andersson och Miettinen. Tycker även att Persson och nr 84 har det tungt, men man har ju inte samma förväntningar på dem.
Spelare som är på gång är helt klart Yngvesson och Boman. Boman har sett trög ut men börjar få upp ångan. Yngvesson är en attraktion av Grans-klass!
Det som jag tycker ser fel ut i spelet är framförallt uppspelen. Backarna är ofta alldeles för omständiga och forwards för stillastående och det är ju lite av hönan eller ägget. När backarna är sena så slutar forwards åka och när forwardsen slutat åka så har backarna ingen att spela....
Över förväntan har det varit för Bjerdahl, Blomman och Jarno.
Och, slutligen saknar jag verkligen ARUP.
Spelare som hittills inte levt upp till mina förväntningar är Ohlsson, Höök, Carlsson, P Andersson och Miettinen. Tycker även att Persson och nr 84 har det tungt, men man har ju inte samma förväntningar på dem.
Spelare som är på gång är helt klart Yngvesson och Boman. Boman har sett trög ut men börjar få upp ångan. Yngvesson är en attraktion av Grans-klass!
Det som jag tycker ser fel ut i spelet är framförallt uppspelen. Backarna är ofta alldeles för omständiga och forwards för stillastående och det är ju lite av hönan eller ägget. När backarna är sena så slutar forwards åka och när forwardsen slutat åka så har backarna ingen att spela....
Över förväntan har det varit för Bjerdahl, Blomman och Jarno.
Och, slutligen saknar jag verkligen ARUP.
Du FÅR ge mer pengar om du tycker det blir för lite mål men det kanske inte är roligt att ge pengar utan att det handlar om nåt jippo...erok wrote:Hoppas att lakers kan öka på målskörden lite till för annars blir det bara en hundring till LL inferno i mitten av december från min plånbok

Last edited by Viktor666 on 8 October 2003, 16:08, edited 1 time in total.
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Kanslisten :jag vet inte säkert om jag har rätt,men de 22 matcherna var väl inte under hösten förra året?Nu är det ju matcher Onsdag ,fredag ,söndag ,vilket gör att man inte följer med på bortamatcher så mycket i år (däremot är man gjuten hemma ), men även på en hemmamatch tror jag att det gör en hel del ,är det en familj som är intresserade låt oss säga 4 st. ,så är det en utgift som naturligtsvis diskuteras i denna familj och då väljer man de matcher som är övervägande skäl för den familjen att gå på .Jag kanske är ute alldeles fel tankar ,men jag tror att det är så i verkligheten.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Publiken kommer säkert att öka märkbart när Öster har åkt ur allsvenskan. De ligger ju "spännande" till nu, och drar drygt sjutusen per match...Roger wrote:tror att det högre biljettpriset i kombination med att det är ganska så tätt mellan matcherna kan leda till att vi har tappat en del åskådare
Även om själva tiderna inte alltid krockar så kan det väl säkert vara många som nöjer sig med att se endast en match i veckan...
-
- c/o LL´s Forum