Möjligt att du har rätt, men det är en viss skillnad mellan HA och ES, som man kanske bör ha med sig. Det är inte första gången som man tror/vet att det ska gå på ett visst håll, men verkligheten visar något annat.
Nu tror jag att Rosén kan ta sig en plats på ett bra sätt i ES, men man ska aldrig vara för säker heller. Det är trots allt en hel del som ska stämma också.
Ska Lakers kunna behålla RR så måste man definitivt öppna plånboken!
Jag tror också RR kommer väga in och invänta hur Lakers kommer formeras nästa säsong. Just nu spelar han med för dåliga spelare omkring sig.
framtiden är en spännande avdelning,som jag ser det finns det en liten chans att behålla RR och det är via ett avancemang till elitserien och väl där få råd att ge grabbhalvan den lön han förtjänar.
Om han lämnar klubben efter säsongen finns det ett stort svart hål att fylla,hoppas vi lyckas bättre med detta än Västerås gjorde efter Arla/Burken.
Det är samtidigt en stor ynnest att få se de avslutande matcherna denna säsong med en mäktig Robert Rosén som härförare!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Jag tror inte att det är plånboken som avgör var Robban spelar. Han är ute efter att utvecklas - inget annat. Givetvis mot en ersättning han kan leva på.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
RR kommer bli grym i ES!! han har det spelet i sig.. Mindre hakningar/slashings än i HA.
Tror foppa/näslund väljer att spela en säsong till. RR kommer lira center mellan dom med #21 på ryggen. Foppa lämnar gladeligen bort sin tröja till snubben som ska föra MODO till stordåd
Varför måste han konkurrera med Svartvadet? Han värvades väl som center för att han slog igenom i den positionen? När spelade han senast ytterforward, i Bräkne-Hobys J112Div3???
Vad tror ni andra? Kan han lyckas i ES med att spela ytterfoward? Var det något som Rosén kunde förvänta sig, att han nödvändigtvis inte skulle få spela som center?
''Målvakt: Tuomas Tarkki (Nicklas Dahlberg).
Första femman: Ole-Kristian Tollefsen - Alexander Bonsaksen, Sondre Olden - Niklas Sundström - Niko Dimitrakos.
Andra femman: Daniel Josefsson - Jens Westin, Anton Hedman - Jacob Blomqvist - Nicklas Danielsson.
Tredje femman: Hans Jonsson - Charlie Cook, Morten Madsen - Robert Rosén - John Westin.
Fjärde femman: Per Hållberg - Eddie Larsson, Kristian Forsberg - Per Svartvadet - Magnus Häggström''
Lakershjärta71 wrote:Varför måste han konkurrera med Svartvadet? Han värvades väl som center för att han slog igenom i den positionen? När spelade han senast ytterforward, i Bräkne-Hobys J112Div3???
Vad tror ni andra? Kan han lyckas i ES med att spela ytterfoward? Var det något som Rosén kunde förvänta sig, att han nödvändigtvis inte skulle få spela som center?
Då kan man ju se det från andra hållet också... Varför skulle han inte lyckas på kanten? Om det nu är så att han hamnar som ytterforward så tror jag att Modos tränare vet vad de gör
Jag skulle nästan tro att Robban skulle få ett lyft av att spela på kanten, han är egentligen en typisk ytterforward, ganska snabb, teknisk och poängstark. Sedan skulle han även slippa mycket av det defensiva ansvaret
Robban har ju allt annat än Svag skridskoåkning! När han kom till Lakers ifrån Alvesta, då hade han SVAG skridskoåkning, nu har han briljant teknisk skridskoåkning men han är kanske inte den snabbaste i klassen! Även om han var en utav de snabbare i Lakers förra året!
Last edited by Svartvadet on 19 August 2010, 12:59, edited 1 time in total.