Perfekt med en tredje och avgörande match imorgon. Båda lagen ger järnet. Gärna en lååååååååååång sudden på det (är det 20 min + straffar eller oändlig sudden?). Om man får önska. Sen bara en dags vila till KS börjar .
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
Charlamov wrote:Perfekt med en tredje och avgörande match imorgon. Båda lagen ger järnet. Gärna en lååååååååååång sudden på det (är det 20 min + straffar eller oändlig sudden?). Om man får önska. Sen bara en dags vila till KS börjar .
Det tror jag iofs inte men det är kul med nya lag som tar sig dit. Vi missar en nära resa till Malmö och Almtuna har väl inga bortafans så det kan vara negativt, men det är på ett sätt kul att deras säsong är slut. För vår del tror jag det spelar kvitta om vi får Almtuna eller Malmö i kvalserien.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Jag kan bara upprepa, spelar Almtuna som idag och igår, så kommer de att ställa till det i kvalserien, i allafall så lär de bli svårstoppade på hemmaplan. De har riktigt bra spelare, vilken rörelse i laget, jagar puck som de flesta tränare skulle vara avundsjuka att se.
Räven wrote:jagar puck som de flesta tränare skulle vara avundsjuka att se
Om man möter dom med en smart taktik så är dom helt körda, att jaga puck är oftast dåligt, bättre att bredda spelet med ett konstruktivt styrspel som dom inte har just nu!
Ska bli kul och se om ES-spelarna blir chockade eller om dom leker katt och råtta med dom
Bara till att gratulera Almtuna de vann hur rättvist som helst men herregud vilket försvarsspel Malmö har byter faktiskt inte enda back i Lakers mot deras statyer och Calle Söderberg var han med i matchen?