Vi kanske har överskattat Almtuna lite
Almtuna AIS vs Växjö Lakers 3 Mars-2010
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
Lillklonis
- Forumdemon
-
Lakersfan_03
- c/o LL´s Forum
Finns inget roligare än matcher som betyder mycket. VLH har framför sig en av de svåraste uppgifter ett lag kan ha i AS, Almtuna borta. Vi mötte de i PO2 förra säsongen och vet vad som kan vänta. Jag skriver kan, för trots att AIS inte visat sig ha några nerver alls hittills, hoppas jag de finns där imorgon. Nu kan de inte bara ikläda sig rollen som jägare, nu har de något att försvara också. En helt annan situation.
VLH har klarat försvaret av sin plats bra. Tagit viktiga skalper under stor press. Det är bara att exempelvis jämföra med MIF eller AIK. Det gungar i båten där kan man säga. Just jämnheten är något alla lag strävar efter, att det inte får skilja för mycket mellan prestationerna. Något ledarstaben lyckats med, särskilt om man tittar på hur det varit tidigare. Antagligen helt medvetet har VLH hittat spelare man hoppas på skall ha en hög lägsta nivå och det har synts i resultaten. VLH kan vinna även när spelet inte är maximalt.
+/- statistiken i AS är trevligt att ögna igenom som Lakej. Vi har 4 bland de 10 bästa:
2. MacNevin +24 (Makalöst!)
4. Hjalmarsson +19 (Finns inte ord!)
7. Johansson +18 (Kan jag skriva något annat än sjukt!
)
9. Saviano +16 (+-målen har rasslat in efter formtoppen)
Dessutom har vi Långa Håret på 13:e plats med +15. Almtunas bästa är doldisen Jonas Jonsson på +13.
Min favoritspelare i AIS är Mårs...nej skojar bara.
Det är Jimmie Kraft. Otroligt jobbig att möta eftersom han kombinerar ett fysiskt spel med offensiv instinkt. En spelare man vill ha i det egna laget, men som man hatar som motståndare.
Jag har funderat på eventuell matchbild imorgon, men inte kommit fram till någonting. Självklart räknar AIS med att försöka köra över oss med frenetisk skridskoåkning precis som de gjorde i den första PO-matchen förra säsongen. Jag är inte säker på att det blir så. Hade de sett sig enbart som det jagande laget hade de satt allt på ett kort, men nu har de någonting att försvara som jag skrev ovan. Vore bra om uppsalaiterna grubblade på det. För den gamla sanningen En tänkande hockeyspelare är en dålig hockeyspelare gäller fortfarande.
VLH har klarat försvaret av sin plats bra. Tagit viktiga skalper under stor press. Det är bara att exempelvis jämföra med MIF eller AIK. Det gungar i båten där kan man säga. Just jämnheten är något alla lag strävar efter, att det inte får skilja för mycket mellan prestationerna. Något ledarstaben lyckats med, särskilt om man tittar på hur det varit tidigare. Antagligen helt medvetet har VLH hittat spelare man hoppas på skall ha en hög lägsta nivå och det har synts i resultaten. VLH kan vinna även när spelet inte är maximalt.
+/- statistiken i AS är trevligt att ögna igenom som Lakej. Vi har 4 bland de 10 bästa:
2. MacNevin +24 (Makalöst!)
4. Hjalmarsson +19 (Finns inte ord!)
7. Johansson +18 (Kan jag skriva något annat än sjukt!
9. Saviano +16 (+-målen har rasslat in efter formtoppen)
Dessutom har vi Långa Håret på 13:e plats med +15. Almtunas bästa är doldisen Jonas Jonsson på +13.
Min favoritspelare i AIS är Mårs...nej skojar bara.
Jag har funderat på eventuell matchbild imorgon, men inte kommit fram till någonting. Självklart räknar AIS med att försöka köra över oss med frenetisk skridskoåkning precis som de gjorde i den första PO-matchen förra säsongen. Jag är inte säker på att det blir så. Hade de sett sig enbart som det jagande laget hade de satt allt på ett kort, men nu har de någonting att försvara som jag skrev ovan. Vore bra om uppsalaiterna grubblade på det. För den gamla sanningen En tänkande hockeyspelare är en dålig hockeyspelare gäller fortfarande.
Tror faktiskt inte Almtuna kan/vill spela mer än på ett sätt, har i vart fall inte sett nåt annat i våra möten i år och förra året. Sen får man se hur mycket spring det är i benen. Det är inga som helst hemligheter i alla fall och Janne bör ha en glasklar taktik inpräntad. Vårt förvarsspel och målvaktsspel kommer avgöra hur väl vi lyckas. Framåt kommer vi skapa så det räcker för att vinna, där gäller det att gå hårt på mål och sätta chanserna. Känner mig inte speciellt orolig, och det är Almtuna som är 2 pinnar bakom oss..
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Det skrev jag också. Alltså att de räknar med att köra över oss, och de kommer inte ändra något i gameplan, det var inte så jag menade. Däremot kräver AIS spel att det inte finns en gnutta tvekan. Full press bör innebära just det. Det räcker att en i femman börjar blicka bakåt för att se vad han har bakom rycken så havererar taktiken. VLH:s offensiv och spelvändningar är med rätta fruktade. Kanske inte av AIS ledarstab, men en och annan spelare börjar kanske tänka själva... 
Jag håller med Ryssen!!!!!!!!!!!!
Hoppas att de kör OS finalen nonstop upp till Uppsala det är i särklass den BÄSTA hockey match som spelats.
Här fanns allt med tacklingar, frenesi, passningar, räddningar och framför allt mål.
Hela gänget behöver känna en stor glädje och titta framåt då fixar vi detta men blir någon ängslig så går det inte lika bra.
Låt nu VLH spela på den nivå de kan då vinner vi med uddamålet!!!!
Over and out
Hoppas att de kör OS finalen nonstop upp till Uppsala det är i särklass den BÄSTA hockey match som spelats.
Här fanns allt med tacklingar, frenesi, passningar, räddningar och framför allt mål.
Hela gänget behöver känna en stor glädje och titta framåt då fixar vi detta men blir någon ängslig så går det inte lika bra.
Låt nu VLH spela på den nivå de kan då vinner vi med uddamålet!!!!
Over and out
-
NEDOMANSKY
- Inaktiverad användare
Matchen kommer att avgöras av Målvakterna, Fasth mot Almtunas Två Målvakter födda 1991, Wentzel står med största säkerhet, så även Fasth.
Bägge med lysande stats, där Wentzel sin ungdom till trots stått fler minuter och har ett lägre GAA. Fast och Wentzel närmar sig Tex.W`s fina stats vilket bör innebära en målsnål uppgörelse.
Jag tippar 2-1 till Lakers, Zeb och Stig gör målen.
Bägge med lysande stats, där Wentzel sin ungdom till trots stått fler minuter och har ett lägre GAA. Fast och Wentzel närmar sig Tex.W`s fina stats vilket bör innebära en målsnål uppgörelse.
Jag tippar 2-1 till Lakers, Zeb och Stig gör målen.
In Hinkum Veritas
Det här kan ju vara bra för oss att deras tränare har bestämt sig för att lämna laget
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6710603.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 6710603.ab
91:an Hjalmarsson
Det är riktigt. Matchen AIS vs Lakers är extra insatt och kommer visas direkt i Viasat Hockey med start kl. 18:45.Alex92 wrote:Tror den ska gå på viasat. Dock väldigt osäker...calle73 wrote:Visar de matchen på tv ikväll?
I smp står det Mora-Aik![]()
![]()
Annars kan du ju köpa den på S24 och skänka 10 kr till Lakers
Enligt tablå: http://www.tv.nu/kanal/viasathockey
Även Viasats egna tv-tablå bekräftar detta: http://www.viasat.se/tv-guide
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
är, me det som är, så är det
-
Coffe #800
- Styrelsen Lakers Lakejer
Ikväll vinner vi om våra backar vågar vara kyliga o spela sig ur tilltrasslade situationer. Vill inte se C.persson panik slå icing i varje byte.
Almtuna kommer pressa högt som fan så om våra backar vågar vara konstruktiva kommer vi få många kontringar med oss.
Ikväll handlar det för Persson att motbevisa mig att han inte har stelopererat sina handleder...
Rahm låt Burström sköta uppspelen...
Linder kämpa jag ser att du kan...
Josh behöver vi inte nämna...
Gäry tivärr inga byten för dig ikväll....
Vinner vi ikväll är det klart!!! VÅGA VINNA
Almtuna kommer pressa högt som fan så om våra backar vågar vara konstruktiva kommer vi få många kontringar med oss.
Ikväll handlar det för Persson att motbevisa mig att han inte har stelopererat sina handleder...
Rahm låt Burström sköta uppspelen...
Linder kämpa jag ser att du kan...
Josh behöver vi inte nämna...
Gäry tivärr inga byten för dig ikväll....
Vinner vi ikväll är det klart!!! VÅGA VINNA