BOIS är en glad amatör jämfört med RR, och besitter helt olika färdigheter, det går inte att jämföra den Verktygslåda RR besitter jämfört med det lilla snickarbälte BOIS har.
Vad jag känner Nedomansky är att du nästan på ett onormalt sätt höjt Rosén till skyarna som om han vora en gud, eller en ny Gretsky. Jag känner att du skruvat upp reglagen något otroligt. Rosén är en fösbaskat duktig hockeylirare, det är vi alla ense om, men du har seglat iväg på ett sätt som slår allt sunt tänkande, tycker jag.
Jag vill inte säga mot dig, men vad jag försöker säga hela tiden är att, man lätt blir blind när man får ett så starkt fokus på en spelare att man bara ser en sak. jag har själv gjort så en gång i tiden, jag blev nästan som förblindad och jag tror att du är på väg dit.
Ja herregud, snacka om att ledningen i Modo inte verkar veta vad dom gör.
Visst Fagervall kan mycket väl lyckas att göra Modo bättre, men att kontrakta en tränare som inte lyckas att nå playoff med ett av allsvenskans dyraste lag låter lite konstigt
Hockeyallsvenskan - Serien med extra mycket hjärta!
Nu var det ju den gamle storbacken Kari Eloranta som inledde säsongen som headcoach. Men visst coach Fagervall har inte heller han fått till ett vinnande lag. Dessutom har man Eloranta kvar som assisterande, vilket är mycket märkligt. Antingen tycker man han ska vara i båset eller inte kan jag tycka. Men så har ju IFB velat med Fagervall också. Kicken - junioransvarig - tillbaka som huvudansvarig för a-laget.
Visst blir jag överraskad över Modos intresse, men de säger faktiskt bara att de vill ha Fagervall i organisationen. Han blev redan förra säsongen tillfrågad att bli J20-tränare. Kanske är det i den rollen intresset gäller även nu, kanske som assisterande? Modo har ju inte direkt rosat marknaden med sina "säkra" kort.
Östberg är ALLTID läsvärd, helt i LL stil , Positiv och ryggdunkande utan kritiska synpunkter på Landets HockeyMuppar som lever gott på andras okunnighet
Hatten av för er i Lakers. Försökte under Silly argumentera för att Västerås hade värvat bättre än er och att Rohlin visste vad han gjorde.
Med facit i hand hade jag så fel man kan ha och visst handlade mycket om min enögdhet, då jag vägrade att inse vilket fint lag ni ställde på isen, samtidigt som vi värvade en del osäkra kort som inte fallit väl ut.
Måste också påvisa vilken drömsits ni sitter i inför kvalserien. Leksand och AIK ses av de flesta som de allsvenska aspiranterna till Elitserien. Det är dem som har mest press på sig. Ni däremot kommer att spela helt utan press, ingen förväntar sig att ni kommer att ha nåt i toppen att göra TROTS att ni är minst lika bra som aik, om inte bättre och matchar Leksand 9 dagar av 10:) Blir som sagt en riktigt intressant kvalserie där jag tror att om något lag går upp så blir det faktiskt ni. En riktig outsider i dess rätta bemärkelse:) Frågan är dock är ni redo för Elitserien? Vad tror ni?
Nej, vi är inte redo för ES. Den intressanta frågan är
egentligen vad det skulle betyda om vi verkligen gick
upp trots allt. Visst vore det otroligt häftigt, och som du
säger så slår vi ur ett häftigt läge! Men jag känner lite oro
om det skulle bli verklighet!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
Maazive - Vi är alla mer eller mindre enögda och för känslomässigt engagerade i våra klubbar för att kunna göra en objektiv bedömning.
VIK tappade inför säsongen enormt mycket offensiv kraft i och med att Arlbrandt, Olausson och Fälth försvann. VIK var AS bästa lag i PP med dryga 28%. Denna säsong klarar ni dryga 16%. En stor skillnad.
Dessutom tappade ni en del krigarhjärta och rutin genom att Juhlin, Holmgren, Nilson och Jacina inte spelar.
Det är inte lätt att ersätta så många på en gång. Särskilt inte så många med så tunga roller i laget. Något som oroar mig när det gäller mitt lag och nästa säsong.
Vad det gäller VLH och KS ska vi ta oss dit först. Innan dess vägrar jag diskutera våra eventuella chanser.
Samtidigt var vi rädda för att tappa massa spelare förra året, Rosèn, MacNevin, Lundbhom osv men lyckades ändå hålla kvar dom fast vi inte gick upp. Vad skulle ha förändrats denna gången förutom at vi har gjort en bättre sässong än förra året?
Vår stomme, Rosèn, Markusson, MacNevin, Lunbohm, Fimpen och Fasth är spelare vi nog skulle kunna hålla kvar inom föreningen även nästa år. De har inga fantasi löner och några av dem gick till och med på att sänka sina löner inför den här sässongen. Kommer inte Rosèn till ett lag där han är garanterad mycket istid och en plats i 2 eller 1 kedjan i ett vinnande lag tror jag han väljer att stanna och utvecklas i lakers ett år till.
hahahahhaha såg bara allsvenskan. Va fan ska det finnas två ligor med samma namn å en klubb med två olika sporter. Nä skicka AIK hockey till sebiren så inte detta misstag upprepas när man ligger bakfull i soffan å läser blaskan
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers