Josh MacNevin
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
-
- Inaktiverad användare
Både positivt och negativt. Just nu är det ju självklart välkommet med lite poängPrimeau wrote:Två nya poäng från MacNevin i afton och han är därmed förbi MIF:s Fredrik "Andraassisten" Eriksson i backarnas poängliga

Men hade varit skönt om man kunde radera hälften när säsongen är slut, tror allt att de finns endel ES lag som finner intresse för han. Dock så går de ju inte bara på poäng men men

[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
-
- Inaktiverad användare
Så får man inte tänka Etnoj, då skulle hockeyn stagnera. Om en spelare lämnar Lakers för spel i högre liga är det bara att gratulera både honom och klubben!
MacNevin lär vara ett jagat byte efter sina båda succésäsonger i VLH. Men han har ju sagt flera gånger att han trivs som fisken i vattnet, så alldeles säkert att han lämnar är det nog inte!
Edit: jag svarade på inlägget som endast gällde MacNevin.
MacNevin lär vara ett jagat byte efter sina båda succésäsonger i VLH. Men han har ju sagt flera gånger att han trivs som fisken i vattnet, så alldeles säkert att han lämnar är det nog inte!
Last edited by Primeau on 25 February 2010, 21:44, edited 1 time in total.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
-
- Inaktiverad användare
Just nu tänkte jag ur Lakers perspektiv, vi behöver en sådan back. MYCKET svåra att ersätta.Primeau wrote:Så får man inte tänka Etnoj, då skulle hockeyn stagnera. Om en spelare lämnar Lakers för spel i högre liga är det bara att gratulera både honom och klubben!
Men däremot så hade det varit riktigt kul och följa han i ES självklart

[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
På vilken nivå låg Åkerman när Håve tog han? Tänk efterNEDOMANSKY wrote:Hv uppskattade en viss Åkerman

[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Etnoj wrote:Just nu tänkte jag ur Lakers perspektiv, vi behöver en sådan back. MYCKET svåra att ersätta.Primeau wrote:Så får man inte tänka Etnoj, då skulle hockeyn stagnera. Om en spelare lämnar Lakers för spel i högre liga är det bara att gratulera både honom och klubben!
Men däremot så hade det varit riktigt kul och följa han i ES självklart
har för mig att han sagt att han inte villspela i något lag som ligger på undre halvan av sin serie, så ja tror inte han kommer sticka om inte Fbk, linköping, Hv visar sitt intresse
-
- Inaktiverad användare
-
- Inaktiverad användare
Från Enestubbes blogg:
"• Robban är inte klar för någon ny klubb och kommer först att spela klart hela säsongen med Växjö Lakers innan han tar ställning till andra anbud.
• En majoritet av elitserieklubbarna har anmält sitt intresse för hans tjänster.
• Robban är givetvis intresserad av spel i elitserien, men hans önskemål/krav är att det måste vara en klubb som avser att satsa på honom och tilldela honom en passande roll."
"• Robban är inte klar för någon ny klubb och kommer först att spela klart hela säsongen med Växjö Lakers innan han tar ställning till andra anbud.
• En majoritet av elitserieklubbarna har anmält sitt intresse för hans tjänster.
• Robban är givetvis intresserad av spel i elitserien, men hans önskemål/krav är att det måste vara en klubb som avser att satsa på honom och tilldela honom en passande roll."
Last edited by Fredrik R on 26 February 2010, 16:33, edited 1 time in total.
Där sjönk Roséns marknadsvärde drastiskt.NEDOMANSKY wrote:Jag är mycket glad att fått uppleva Zeb/RR/#68/#12 i Lakers, jag tycker dock att dessa är för bra för HA.
Har följt RR sedan U12, och kommer följa honom dit han går, Hans Magi blir beroendeframkallande
Men herregud det är ju nästan så man önskar att RR försvinner om du lovar att följa med honom.
I vilket fall som helst är han, utan tvekan, den störste Lakers har haft. Visst Shjon Podein i all ära, men Josh McNevin är fan enorm!
På något sett borde han hyllas, även om laget i sig har gjort det bra så är han på något vis en gud. Möjligen guds arvtagare!?
En banderoll, overhead eller vad som helst för att tacka han utifall han drar till ES utan oss!
På något sett borde han hyllas, även om laget i sig har gjort det bra så är han på något vis en gud. Möjligen guds arvtagare!?
En banderoll, overhead eller vad som helst för att tacka han utifall han drar till ES utan oss!
Etnoj wrote:I vilket fall som helst är han, utan tvekan, den störste Lakers har haft. Visst Shjon Podein i all ära, men Josh McNevin är fan enorm!
Klockrent

Hockeyallsvenskan - Serien med extra mycket hjärta!
-
- Inaktiverad användare
Zeb är Suverän, Han förtjänar att få spela i ES.
Störst i Lakers genom tiderna :
1. Robert Rosen 5 säsonger fyllda av Magi och poäng.
2. Josh McNevin 2 Makalösa säsonger, som ovan + Rutin.
3. Shjon Podein, 2 säsonger, Varje Match var en dröm med en sådan spelare och karaktär, som förkroppsligade ett Proffs, med glädje, Amerika när det är som bäst.
4. CJ, tystlåten Klass som levererade om och om igen.
5. STIG, Varje byte är en glimt av Modern Hockey kombinerad med skills.
Störst i Lakers genom tiderna :
1. Robert Rosen 5 säsonger fyllda av Magi och poäng.
2. Josh McNevin 2 Makalösa säsonger, som ovan + Rutin.
3. Shjon Podein, 2 säsonger, Varje Match var en dröm med en sådan spelare och karaktär, som förkroppsligade ett Proffs, med glädje, Amerika när det är som bäst.
4. CJ, tystlåten Klass som levererade om och om igen.
5. STIG, Varje byte är en glimt av Modern Hockey kombinerad med skills.
In Hinkum Veritas
Spelar Josh i elitserien nästa säsong så tror jag att han blir en flopp. I Växjö och i allsvenskan är han otroligt viktig, men jag tror att steget är för stort. Ärligt talat så är han ju en av våra långsammaste backar. Hans bästa egenskaper ligger i det offensiva spelet och då krävs det att han får en sådan roll. Jag är tveksam till han som nykomling i allsvenskan får så mycket förtroende och speltid som hans spelstil kräver. Ska han komma till sin rätt så måste han få mycket tid i power play och han måste tillåtas göra sina offensiva utflykter. Risken är stor att han hamnar i tredje backpar och att han inte får den offensiva roll som bara stjärnbackar får. I Växjö tillåts han göra misstag och ändå spela vidare på sitt sätt för att vi vet att det så småningom ger resultat. I elitserien ställs det högre krav och tålamodet är inte lika stort.
Last edited by Qrax on 4 March 2010, 19:13, edited 1 time in total.