Lakers Damer

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Även folk här inne kan ju börja tänka lite. Som jag sagt innan. Lakers å lakejerna är inte så där hemskt populära utanför statsgränsen fast många försöker göra sken av det. Jo på matcherna för de är en härlig klack men sen då?
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jämställdhetsbjörnen? Vi gör ett tankeexperiment. Låt oss låtsas att Ladies istället hade varit U12 (bara ett exempel). Just den årskullen är den sämsta VLH någonsin haft. Ska VLH stoppa de från vidare spel MITT I SÄSONGEN? Jag fattar inte varför manligt och kvinnligt ska tas upp i sammanhanget, jag fattar inte varför det ska bedömas hur roligt det är jämfört med målarfärgens torkning. Är det bara jag som kan se bortom kön och kan konstatera att vi stoppat ett av VÅRA lag från vidare spel...MITT I SÄSONGEN. Tydligen väldigt få som kan se detta. Någon sponsor rasade ovan att inga pengar ska gå till damlaget. Är det lika viktigt att inte en krona går till u -eller j-verksamheten?

Den verkligt stora otäcka jämställdhetsbjörnen är den som hela tiden måste ha kön med i bilden, vars hjärna slutar fungera så fort det rör sig om människor som inte liknar en själv rent genetiskt. Frågan om damlagets vidare spel borde inte ha ett skit med jämställdhet att göra, utan borde handla om att VLH ska fullfölja det vi startar. Så viktigt i andra sammanhang, men inte i detta fallet. Vad beror det på?

Damlaget drar sig ur vidare spel frivilligt. Jag följer deras exempel och kommer inte nämna denna episod mer för att inte skada föreningen mer än ledningen gjort själva. :(
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

ja varanen å när LL som är en så stor förening inte ens går imot VLH snackars det även om att de kan dra åt helvete bland stora sopnsorer. Som sagt allt hör ihop. LL satsar på A-laget. Bra så. Sponsorer tänker jaha låt dom men fan att vi kommer tänka enbart på VLHs A-lag. men har dom den pollisen i Växjö så är det helt ok men då sammarbetar företag med andra klubbar i stället.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men ni har chansen att ändra er attityd men gör det snabbt för folk undra faktiskt hur man kan bära runt på VLHs färger på en idrottsmässa i haparanda
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Är det sant att Lakers vill satsa mer på damhockeyn är det ju bra.
Hot mot arenan pga detta tvivlar jag definitivt skulle gynna tjejerna i längden. De är väll ett av lagen som skulle vinna på mer isyta?
Sen tycker jag för övrigt att släng in tacklingar i damhockeyn så skulle den nog utvecklas snabbare, tvinga spelare att bli bättre tekniskt och snabbare på rören. Sen att stoppa dem i säsongen får man ju tycka vad man vill om.

Sen finns det ju enkla sätt att lösa sponsoravtal. Ett kontrakt med några rader om vad man vill att ens pengar ska gå? Herrlaget, Damlaget, eller j-lagen (speciellt j-lag). Eller om man vill stödja alla.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nu är det ju inte damerna själva som hotar utan politikerna som har tröttnat på VLHs behandling av damerna. Men som sagt vi har chansen att visa att vi inte acceptera det.
Jocke86
Forumterrorist

Post by Jocke86 »

Nej det är ju inte tjejerna som hotar bygget, det menade jag inte.

Men det skulle ju verkligen inte gynna tjejerna om bygget blev stoppat?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Nä det skulle inte jynna vare sig VLH LL Eller damerna. Det är som att rikta bössan mot foten å sen skjuta med skarpa skott å sen tänka varför tryckte jag av.
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Jag delar din åsikt Varanen.
Det man påbörjar fullföljer man(/kvinna/pojke/flicka).
Sen går det alltid att tacka nej till avancemang ifall man skulle gå hela vägen.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

erok wrote:ja varanen å när LL som är en så stor förening inte ens går imot VLH snackars det även om att de kan dra åt helvete bland stora sopnsorer. Som sagt allt hör ihop. LL satsar på A-laget. Bra så. Sponsorer tänker jaha låt dom men fan att vi kommer tänka enbart på VLHs A-lag. men har dom den pollisen i Växjö så är det helt ok men då sammarbetar företag med andra klubbar i stället.
Menar du erok på allvar att folk tycker att LL kan dra åt helvete också bara för denna lilla incident? Det låter väldigt väldigt långsökt.

Tråkigt att föreningen får dålig PR av det här men det är bara så att allt kan inte vara rättvist.INGET FÖRETAG I VÄRLDEN HAR EN AVDELNING SOM INTE TILLFÖR NÅGOT OCH SEDAN KOSTAR 100 TUSENTALS KRONOR OM ÅRET. Det mest tragiska i detta är att klubben gör det på ett oproffsigt sätt. DE skrev på sin blogg om ett sätt som hade varit betydligt smartare.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

nä det är inte bara det. Allt hör ihop. det är en attityd hos vissa innom styrelsen både hos LL och VLH som får folk att reagera ända upp i haparanda. Ställde frågan hur LL såg på saken att skänka en slant till jorbävningsoffer när dom hade chansen att kunna få in en bra skalnt. Har ställt frågan om hur LL ställer sig till att gå med på min planet. Har ställt frågan hur de ser på hela VLHs verksamhet. Spott å spä har jag fått för svar här inne sen undra folk varför i helvete jag orkar bry mig om en förening som skiter fullständigt i sina egna. Ja man är väl knäpp som mjhar hjärtat på fel ställe i deras ögon men för mig känns det fortfarande rätt att stötta VLH och då menar jag hela VLH fast folk har lite svårt att förstå helheten.
Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

Vad är det för folk som undrar det erok? Jag kanske har fel men är det ens någon supporterförening i Sverige som är nära att syssla med dom sakerna du föreslår där? Då kommer du kanske svara:nej , men vi kan väl bli den första... Jo visst det är kul att du har idéer, men ibland kan det nog bli lite mycket tror jag. Vad jag har hört från folk så har jag bara fått höra bra om Lakers lakejer, är det någon supporterförening som har ett bra rykte så är det nog LL. Även om allt kan bli bättre, som du så många gånger poängterar :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Du har pm
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Med all respekt för jordbävningsoffren i Haiti men det har väldigt lite med Växjö Lakers damlag att göra...

Jag förstår vad du menar, erok; det är svårt att få napp på idéer på det här forumet men det kanske kan bero lite på mängden idéer som läggs fram och att de kanske inte alltid är riktigt genomtänkta.
Blir lite Lorry över det ibland: "Tänkte inte på det..."

Det är bra med initiativ men det skadar inte att ha någon sorts filter mellan idécentrat i hjärnan och tangentbordet ibland.
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

erok, är det som ryktet säger i Ystad att du lider av förföljelsemani och vaneföreställningar?

DE tyckte man skulle spela först och sen tacka nej, Lakers tyckte man skulle se över problemet först och spela sen. Själv tycker jag det bästa vore att dra tillbaka byggritningarna på arenan och avveckla föreningen.

Med det lilla gästspelet tar jag nu långsemester från allt vad forum heter. Lycka till i debatten.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Jo det är väl så niles. Men som sagt allt börjar på hemmaplan.
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Varanen wrote:Jämställdhetsbjörnen? Vi gör ett tankeexperiment. Låt oss låtsas att Ladies istället hade varit U12 (bara ett exempel). Just den årskullen är den sämsta VLH någonsin haft. Ska VLH stoppa de från vidare spel MITT I SÄSONGEN? Jag fattar inte varför manligt och kvinnligt ska tas upp i sammanhanget, jag fattar inte varför det ska bedömas hur roligt det är jämfört med målarfärgens torkning. Är det bara jag som kan se bortom kön och kan konstatera att vi stoppat ett av VÅRA lag från vidare spel...MITT I SÄSONGEN. Tydligen väldigt få som kan se detta. Någon sponsor rasade ovan att inga pengar ska gå till damlaget. Är det lika viktigt att inte en krona går till u -eller j-verksamheten?

Den verkligt stora otäcka jämställdhetsbjörnen är den som hela tiden måste ha kön med i bilden, vars hjärna slutar fungera så fort det rör sig om människor som inte liknar en själv rent genetiskt. Frågan om damlagets vidare spel borde inte ha ett skit med jämställdhet att göra, utan borde handla om att VLH ska fullfölja det vi startar. Så viktigt i andra sammanhang, men inte i detta fallet. Vad beror det på?

Damlaget drar sig ur vidare spel frivilligt. Jag följer deras exempel och kommer inte nämna denna episod mer för att inte skada föreningen mer än ledningen gjort själva. :(
Jag håller med.

Jag menade bara att det var otroligt onödigt av Lakers att gå ut med detta, dom måste ju ha fattat vilken grej det skulle bli av det. Dom kunde tänkt lite längre innan serien började istället för att komma nu med avslaget. Tycker precis som Enestubbe att har det gått så här långt måste man löpa linan ut. Jämställdhetsbjörnen är idag ett sätt för politiker och annat löst folk att skaffa sig anhängare. Lakers borde tänkt igenom detta innan de väckte han!
Växjö: Europas Orangeaste Stad
kobe71
Forumamatör

Post by kobe71 »

Nu när Öhman har ett ägarintresse är han
självklart inte intresserad av icke lönsamma
delar i föreningen, det säger sig självt.

Att kräva att damerna skall dra sig ut mitt
i säsongen är skandal.
Men som sagt, det fanns väl en anledning att
han köpte in sig i föreningen för en spotsstyver.

Det Öhman och övriga styrelsen sysslat med
är diskriminering av vårt kvinnliga släkte.

Tycker Öhman skall lämna sin plats i styrelsen
till förslagsvis varanen som är en man med
sunda åskikter för det mesta.
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

kobe71 wrote:
Det är inte för att de är kvinnor som dom har fått dra sig ur KS.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

kobe71 wrote:Tycker Öhman skall lämna sin plats i styrelsen
Hehe...nu vet jag inte om du är 100% ironisk, men en som inte ens orkar moderera detta forum skall inte heller ingå i VLH:s styrelse. Öman är bra som ordförande, det bästa tänkbara, men han (och resten av styrelsen) är inte ofelbara. Jag är övertygad om att VLH i grund och botten anser att vi ska ha ett damlag och att de är beredda till att utveckla sporten. Min kritik har gällt det enskilda beslutet att mitt i en säsong stoppa ett av VLH:s lag från vidare spel.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

kobe71 wrote:Nu när Öhman har ett ägarintresse är han
självklart inte intresserad av icke lönsamma
delar i föreningen, det säger sig självt.

Att kräva att damerna skall dra sig ut mitt
i säsongen är skandal.
Men som sagt, det fanns väl en anledning att
han köpte in sig i föreningen för en spotsstyver.

Tycker Öhman skall lämna sin plats i styrelsen
Vi bara poängtera Kobe71, att Öhman inte har nått som helst vinstintresse i Växjö Lakers Hockey, där damerna ingår. Det han och Michael Marchal äger är 49% av Växjö Lakers Idrott AB där endast vårt representationslag på herrsidan ingår. När det gäller damlaget agerar Öman endast som ordf. för föreningen, som han och styrelsen har ett ekonomiskt ansvar för.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Men det kommande Driftsbidraget kommer att hjälpa Ömans Växjö Lakers Idrott AB med driften, INTE helt oväsentligt.

Öman är inte rätt Man att Leda en Idrottsförening, det Han ska göra är att bistå med pengar som Percy och sedan Hålla Käft, det Sportsliga Kan andra så mycket bättre, Öman har vid många tillfällen visat sin Ledarstil runt Lakers, det är samma Ledarstil som praktiseras av tränare som inte kan utveckla J spelare.

Lakers Historia visar tyvärr gång på gång att Öman och styrelsen inte håller måttet, utan kör ett Ekonomiskt projekt istället för ett långsiktigt Idrottskoncept där ALLA i Klubben är Lika viktiga, detta är grunden inom Idrott även om ett A-Lag tjänar bättre och drar Tåget, allt detta vet allt för många som arbetat både ideellt och avlönat inom Lakers.

Ett tåg utan Vagnar är ett Växellok och byter spår hela tiden, det passar inte inom en lång utvecklingsprocess som Lagidrott.

Lakers Styrelse - skiter fullständigt i U-J o Dam hockeyn i klubben för att citera en anställd.

Utvecklingen på U o J har avstannat och gått tilbaka rejält eftersom styrelsen inte prioriterar dessa, allt efter beslut i Styrelsen.

Detta Magplask av Öman kommer att få konsekvenser, men det som kommer att betyda mest är att Klubben avslöjat sin Agenda för hela Växjö, det blir inte lätt att locka ny publik till nya Skrytbygget.

Vilket otroligt obegåvat självmål av Öman och Lakers styrelse, helt ofattbart :roll:

En gång medlem i Lakers, men Nu ALDRIG mer :nope:

Det blir strömatcher ibland.

Lycka till på Taliban Hill (VS) :!:
In Hinkum Veritas
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Taliban hill har en enkel uppgift och det är att fixa lite ös på matcherna .

Klacken har inte till uppgift att styra upp hela VLH . Det finns gott och väl folk i LL´s organisation som ifrågasätter vad som händer inom VLH det kan du inte kräva av alla som besöker hallen. Precis som att jag inte kan kräva att alla ska klappa händerna och sjunga på matcherna.

Lakers fick en nystart efter en ekonomisk katastrof och du begär att man redan ska ha en plan färdig för damerna och juniorerna?

Visst dålig tajming men grundtanken att utveckla damhockeyn kan OMÖJLIGT vara fel .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Viktor666
Forumterrorist

Post by Viktor666 »

Anders83 wrote:Taliban hill har en enkel uppgift och det är att fixa lite ös på matcherna .
Klacken har inte till uppgift att styra upp hela VLH.
Tar mig friheten att citera delar av Anders inlägg då detta är lite av pudelns kärna, och mycket av anledningen till den trista, och ibland även hätska, stämningen på forumet.

1. LL är en supporterklubb.
2. LL's uppgift är att stötta Lakers representationslag (A-laget)
3. LL är inte samma sak som Växjö Lakers Hockey och har således inte mer att säga till om i föreningen än någon annan.

Jag ber er att komma ihåg detta och ber er även att komma ihåg att det här forumet tillhör LL, inte Växjö Lakers.
"Herr-bh, herr-bh, herr-bh..."
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

NEDOMANSKY wrote:En gång medlem i Lakers, men Nu ALDRIG mer :nope:

Det blir strömatcher ibland.

Lycka till på Taliban Hill (VS) :!:
Tack så mycket!

Då kan du ju sluta skiva här också! :idea: :D
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

instämmer med föregående talare. Maken till ordbajsare finns inte.
Han gör ingen nytta varken här eller den förra klubben han ständigt spyr galla över. Kan han sätta in lite kilar här och där så trivs han. Vore skönt att slippa honom. Är inte detta ett supporterforum? Vilket lag vill ha en sådan supporter?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Vissa inom LL agerar här på forumet som Hangaronds till Öman och Lakers med en ständigt osakligt och nedvärderande av avvikande åsikter om VAD som är BÄST för klubben där inte alltid A-Laget sätts främst.

Många är nu besvikna som INTE räknar sig som Hangarounds utan bara uppskattat ishockey i allmänhet och uppskattade Lakers vilja att vara en Annorlunda Hockeyklubb i Sverige, Lakers tillhör nu tyvärr Etablissemanget och har tappat sin PionjärSjäl, saknad av många.

En supportergruppering ska stå på Klubbens sida, och INTE på styrelsens, Lära av Hammarbys misstag och ta efter Bajen Fans istället.

Anders83, INTE är Du väl så Naiv att Du tror att Öman menar allvar med Sin Damsatsning :? , Först ger man eleven en Fet Smäll, sen vill läraren börja kramas.

Jag skrattar så tangentbordet hoppar, Öman satsar ju inte ens på Juniorerna, Ömans skrivelse är ByråkratSvenska för att, - Vi skiter i Damhockeyn tills Svenska Hockeyförbundet pröjsar verksamheten.
In Hinkum Veritas
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

Att ifrågasätta är både nyttigt och uppfriskande. Men att ständigt bara klanka ner och svartmåla för inte en förening framåt. Då slutar folk
lyssna på dig. Men det har du väl redan märkt.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Tack för mig på detta forum så länge som ordbajsare håller på och vill försöka klanka ner på allt som både LL och Lakers gör.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Jag tar med en liten time out. Känns bara som forumet blivit ett jävla gnällforum.
Snart nära dig...en ny hall
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Ja, jag lutar nog i samma riktning tyvärr. För inte allt för länge sedan var det en trevlig stund man hade framför sig när man satte sig framför datorn och loggade in på forumet.

Sättet det debatteras på härinne nu och med alla dessa hån och påhopp är i alla fall inte min idé om ett supporterforum. I stort sett varenda tråd skitas dessutom ner av samma uttjatade rabblande om samma saker, sida upp och sida ner.

Är det så här LL vill att supporterforumet ska vara? Helt ok i så fall, men då passar det i alla fall inte mig längre.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Jag håller också med, för er som fortfarande vill skriva så välkomnar jag in er här:

http://lakersfans.forum24.se/

Ett försök till en nystart, ett nytt forum med beydligt hårdare krav på vad man får och inte får skriva. Välkommna!
Kjellsson
Forumproffs

Post by Kjellsson »

Fredrik R wrote:Jag håller också med, för er som fortfarande vill skriva så välkomnar jag in er här:

http://lakersfans.forum24.se/

Ett försök till en nystart, ett nytt forum med beydligt hårdare krav på vad man får och inte får skriva. Välkommna!
Utmärkt ide! :D
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Så Taliban Hills Öman Hangarounds klarar inte när det visar sig att Jesus var en vanlig Man, och De ideal som grundade Lakerssagan har blivit Nedpissade av Ekonomiska skäl.

Ni har pissat på De som velat se nyktert på saken, och varna för det som skadar klubben, Nu backar gamla LL figurer tillbaka till Grytet för att fortsätta pilla navel åt varandra. IMPONERANDE att verkligheten syns tydligare med en Hink på knoppen.

Ni har pissat på Cameler/Volvon/Ödlor/erokar/Svartvadet och Hinkar, MEN nu slaknar strålen och Ni är avslöjade för Er blinda tro på sagor.

De få bespottade avgår således med Segern :wink:

Grattis :!:

Camelen
Volvon
Komodoödlan
erok
Svartvadet
Le Hink

Väl Kämpat :ok:

ps. förlorarna firar med ett Stasikontrollerat Forum med RÄTT åsikter, Ha så kul :P
In Hinkum Veritas
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Då hörsammar jag Alfax och Serra i detta och tar också en time out....

Tråkigt att det blivit såhar för forumet har varit kul att gå in på och kika runt lite som ren avkoppling. men nu är varenda tråd nerskitad med negativa vibbar.

TROTS att vi ligger trea i tabellen
TROTS att det skall byggas en ny hall.
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Post Reply