Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Tupac
Forumentusiast

Post by Tupac »

Jesper Mattsson i Färjestad har skrivit på för Malmö igen, 2+1 blev det. Då är det bara at se om han lyckas eller om Malmö slänger pengarna i sjön ännu en gång....
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Fick något i halsen när jag såg det här, men som tur handlade det om Elitserie spelaren eller Luleå spelaren Anders Burström
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Var det vitt och lite kletigt?
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Baker
Forumproffs

Post by Baker »

Tupac wrote:Jesper Mattsson i Färjestad har skrivit på för Malmö igen, 2+1 blev det. Då är det bara at se om han lyckas eller om Malmö slänger pengarna i sjön ännu en gång....
Han blir en attraktion i AS och höjer statusen på serien det lovar jag.
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

Tomas Kempe tar över Karlskrona om man få tro på bt.se
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

blt.se Etnoj. Annars hamnar man i Borås... :wink:

http://www.blt.se/sporten/thomas-kempe- ... 783617).gm
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Hoppas detta blir bra.
KHK = Blekinges Stolthet!
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Så länge ni inte tvingar honom att se på video eller analysera andra lags spelare eller spelsystem.

Han vill spela sitt spel oavsett och bryr sig inte om motstånd. Sådär framgångsrikt tänkande att inte anpassa sig och ha en bra plan....
Etnoj
Forumentusiast

Post by Etnoj »

Power Play wrote:blt.se Etnoj. Annars hamnar man i Borås... :wink:

http://www.blt.se/sporten/thomas-kempe- ... 783617).gm
Så fel det kan bli med ett litet uteblivet knapptryck :wink:
[b]Hörde Saviano tala med Tom Koivisto under en match - "Kör du först så väntar jag där framme"[/b]
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Sisådär 25-30 mil fel på ett knapptryck är inte dåligt... :lol:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Björn Melin (HV) till KHL.

Vad betyder detta för Lakers ?

HV har endast En riktigt bra Center, dessutom #68`s Line Mate från TPS i Laget.

Tänk om Stillman tänker som Jag, #68/RR/#12 i Kinnarps :eeeh:
In Hinkum Veritas
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

mäktigt samt mäktigt synd om så blir fallet.
stiig kommer nog inte spela es dock.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

NEDOMANSKY wrote:Björn Melin (HV) till KHL.

Vad betyder detta för Lakers ?

HV har endast En riktigt bra Center, dessutom #68`s Line Mate från TPS i Laget.

Tänk om Stillman tänker som Jag, #68/RR/#12 i Kinnarps :eeeh:
Vad fick dig dra dessa växlar då? Hv kan själva skaffa bättre transatlanter och inte sno från andra lag och sen säga ''Vi hittade honom''.
[img]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/Flag_of_sm%C3%A5land.svg/120px-Flag_of_sm%C3%A5land.svg.png[/img] ©

Stinklink
Forumamatör

Post by Stinklink »

Tror inte att varken Lundbohm eller Saviano går till ES. Tror att båda stannar till nästa säsong. Vad jag har förstått det som stortrivs dom här i Växjö och i klubben. Tror att elitserielagen kan få hit bättre transatlanter än dessa två, även om Lundbohm enligt mig håller hög elitserieklass. .
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Har steve kontrakt över nästa säsong oxå???
Once a laker, always a laker
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Ja, lite märklig är HV:s centerbesättning allt. Konstigt nog så leder de ES för det.

Rosén och hans crew måste nogsamt överväga vilket alternativ de ska välja. Jag är tveksam till att gå från AS till en av de 4 stora i ES. De har bottenlösa plånböcker och saknar ofta tålamod, särskilt om spelaren inte längre kan anses som ung och lovande.

Men visst, kollar man HV:s tre centrar efter Davidsson, som är Beech, Falk och Sundh är de inga som imponerar produktionsmässigt. Nu besitter de andra kvaliteter, men i den lineupen skulle Rosén kunna gå in som andre center. 8O

Samtidigt hoppas jag Gandalf stannar, fortsätter leda VLH, och är med att ta det legendariska steget med oss. Inte så pjåkigt upplägg det heller. En given tung roll borde betyda en hel del när han funderar efter säsongen.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

RR har i princip spelat Gratis i Lakers, det är slut med detta nu, HV skulle beteckna det som REA Pris om de gav honom 100.000 papp x 12 månader.

Tror Ni på allvar att #68/RR/Stig är så fästa vid 75 som sjunger på VS och Skåres och Filmstaden att de Dissar över 100.000 papp i månaden i Tråkiga Jönköping :roll:
In Hinkum Veritas
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Tror du på allvar att inte den roll man har i laget har betydelse för val av klubb? Visst är det roligt att gå till banken den 25:e om man spelar i ES, men promenaden blir mindre munter om man tvingas nöta bänk.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Jo, men nöta Bänk kommer inte RR och ovanstående trio att behöva göra.

RR kommer att glänsa i ES också.

Vi får se :wink:
In Hinkum Veritas
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Med tanke på att RR redan har uttalat sig om att han är väldigt "hemma kär" så är det ganska tveksamt om han vågar ta chansen i ES
ultraboy
Forumentusiast

Post by ultraboy »

Jag tror steve kommer får det väldigt svårt för att platsa i en serie där spelet går mycket fortare, särskillt som det gick i Finland. Rosén skulle platsa i alla lagen i ES, det är det ju inget att säga om, nu när "frugan" gått ut från skola också så finns det stor risk att han drar. Lundbohm stannar!
y.
Dave
Forumproffs

Post by Dave »

Fast om han är hemmakär så är ju HV ett perfekt alternativ!

Ska Lakers behålla honom till nästa säsong så måste man öppna plånboken tror jag. Och väljer han att stanna så ska han vara den bäst betalda i Lakers nästa säsong.
Once a laker, always a laker
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

NEDOMANSKY wrote:RR har i princip spelat Gratis i Lakers, det är slut med detta nu
Så du vet vad Robban får ut den 25´e på kontot och i pensionsinbetalning varje månad??

Vad vill du få ut av att RR ska lämna VLH?
Försöka skrämmas eller vad?
Vore nästa skönt om han lämnade, för då skulle väl du börja hänga på NB´s forum istället för här 8)
Jag kan prata med Robban, kan fixa en autograf åt dig om du vill :lol:
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Den har Jag redan :wink:

Gratis var en Metafor för väldigt väldigt Billigt/poäng

RR är för bra för HA helt enkelt.

Skrämmas :? , bara att kasta in en välutbildad Junior ju :wink:

Känner Du RR så vet du att han babblar som satan med alla om allt :roll:

Jag önskar faktiskt RR en bättre omgivning än att vara Nanny i Lakers :!: det är Han verkligen värd.
In Hinkum Veritas
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Jag har inte hört honom nämna EN ENDA GÅNG hur elaka Växjö Lakers har varit mot honom när han värvades från din div 2 klubb....eh ursäkta "klubben som sparkar ut folk som inte kan bete sig" ( mammorna sparkar hårt där)... och har gett honom chansen att utvecklas i sin takt. Som har gjort honom till en toppcenter i en topp klubb i HockeyAllsvenskan.
Inte en enda gång 8O

Men jag skäms, förlåt Robert......

När du ändå pratar runt med Sveriges alla hockeyspelare, kolla med Söderberg vad han tycker om nannys :wink:
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Post by Lakershjärta71 »

Svartvadet wrote:Med tanke på att RR redan har uttalat sig om att han är väldigt "hemma kär" så är det ganska tveksamt om han vågar ta chansen i ES
Rosén borde gå in direkt i en tredjekedja i ES. Men det vore tragikomiskt om det slutade likadant för Rosén som för "Bois". Det scenariot vill jag inte tänka på. Rosén är för skicklig för att behöva nöta bänk.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Vem har sagt att någon varit elak mot RR :dontknow:

Han är bara för bra för Lakers helt enkelt, sen att Han fått vara Nanny åt halva Laget är ju ett Styrkebesked för RR, men inte värdigt en Magiker.

Det var perfekt för RR att gå från Div.2 till HA, och Kempe gav honom förtroende. Nu är det dags för nästa steg, från HA till 2:a center för en Toppklubb i ES :wink:

Lakers har inte gjort RR till en Toppcenter, icke, det är RR som gjort Lakers till en Toppklubb, för fickpengar dessutom.
In Hinkum Veritas
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nja, jag vet inte om man ska använda uttrycket "för bra för ett lag".

Tänker du då på den individuella spelaren eller på laget? Ett lag som har en "för bra spelare" bör ha stora fördelar genom det, dels sportsligt genom bättre resultat, men också genom bättre utveckling av lagets andra spelare.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Håller med dig Räven. EN spelare gör ALDRIG ett lag. Rosén är en gudabenådad hockeyspelare som jag tror kommer gå ganska långt om han och hans agent(er) agerar på ett riktigt sätt. Men att Rosén ensam skulle gjort VLH till ett topplag tycker jag det är lite fnissvarning på. En bra blandning av spelare som passat bra ihop, ett bra jobb av Evertsson att hitta vissa spelartyper som passar just i denna mix. Och givetvis ett gott jobb av tränare och ledarstab. Detta har gjort VLH till ett topplag. Lakers plockade Rosén från ASK, med facit ett genidrag.

Han har blivit bättre och bättre och har axlat rollen som 1:e center med bravur trots sin låga ålder. Och jag ser honom gärna i VLH fortsättningsvis, men oavsett kommer jag följa honom. Men detta till trots, så är det andra parametrar som satt VLH på hockeykartan, inte Gandalf himself!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Jag håller med dig fullt ut PutteA.
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

NEDOMANSKY wrote:Vem har sagt att någon varit elak mot RR :dontknow:

Han är bara för bra för Lakers helt enkelt, sen att Han fått vara Nanny åt halva Laget är ju ett Styrkebesked för RR, men inte värdigt en Magiker.

Det var perfekt för RR att gå från Div.2 till HA, och Kempe gav honom förtroende. Nu är det dags för nästa steg, från HA till 2:a center för en Toppklubb i ES :wink:

Lakers har inte gjort RR till en Toppcenter, icke, det är RR som gjort Lakers till en Toppklubb, för fickpengar dessutom.
Ja du är för rolig Neddo, inte funderat på att bli ståuppare istället, skulle nog hamna mer rätt än med alla dina tips trots att du förutspår nästan alla möjliga scenarion för att sen påpeka att du haft rätt :roll:

En spelare gör inget LAG , en spelare kan till viss del HÖJA kvaliteén på ett lag.
Där har du nått du kan få låna och tipsa om nästa gång.
Nu ökar vi !!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Självklart kan inte enbart EN spelare göra ett helt Lag, Ni måste läsa en aning mellan raderna.

Jodå, för bra för ett Lag betyder att spelarna runt omkring inte kan förvalta den nivå som en sådan spelare har, Klassisk problematik i Lagidrott.

Lakers har haft tur som fick möjlighet att få tag i HA`s bäste center sett över dessa 5 säsonger och då från osannolika Div.2. För Fickpengar har Han levererat, VAD hade det kostat att ersätta dessa poäng och Tek med någon annan, typ Pelle Prestberg i LIF :wink: , inte billigt kan Jag säga.

För Lakers del kommer det att betyda en Tidräkning som innebär Before RR och After RR.

RR har dock alltid varit ett par klasser mer begåvad än övriga Han spelat med i Sin karriär, De enda som kommer upp i en liknande Klass och Hans nivå under Lakerstidens 5 säsonger är Nolan/Zeb/#68/Le Fimp/Stig/CJ detta sett till Skills och Resultat.

RR är vad Man kallar en Franschise Player i NHL, En spelare som Leder en Klubb/Lag.

Lakers har egentligen inte lärt RR någonting mer än gett honom erfarenhet, finns ingen inom Lakers som kan lära honom något hockeymässigt egentligen, det han tekniskt förbättrat är sin frekvens och skridskoåkning, där finns lite till att göra, enkelt fixat över en sommar med rätt instruktör.

RR med spelare omkring sig som är lika bra eller bättre betyder poäng,poäng och massor av poäng.

Om HV är så korkade att De inte ger honom ett rejält kontrakt som Davidssons efterträdare och Lärling, så får De skylla sig själva. :(
Sen väljer givetvis RR själv VAR Han vill spela :wink:
In Hinkum Veritas
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Nedomansky: Tyvärr så måste du någon gång komma tillbaka till verkligheten, det är skönt att drömma iväg ibland, det kan jag också tycka, men den som har förmågan att känna när verkligheten slår till en i skallen, lär sig att att inte låta fantasin skena iväg på ett ganska jobbigt sätt. Tankarna blir liksom inte trovärdiga.
pedda
Forumdemon

Post by pedda »

Hmm, jag som trodde Johan Davidsson var den största i HV med Liv. Man måste se verkligheten som Räven skriver Ned-o-man-sky. Då kan vi ju räkna in bla en viss Johan ''BOIS'' Andersson. Hur gick det för han i Frölunda?

NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Faktum är att det är Verkligheten Jag beskriver när det gäller RR, det inser även Majoriteten av De ES-Klubbar som redan visat intresse för RR, när säsongen är slut har ALLA ES-Klubbar slängt ut en krok för att fånga Grande RR Räven. :!:

RR`s poängskörd och Spel i Lakers är vare sig Dröm eller Fantasi :nope:

Möjligen att Du Räven menade att RR spelar som en i en Fantastisk Dröm :dontknow:
In Hinkum Veritas
Post Reply