Lakersfan_03 wrote:Vi kan ha 2000 ståplatser i Elitserien absolut.
Jag tror dock att 1500 räcker gått och väl för att höras.
Håller med föregående talare om att man kan erbjuda borta supportrarna en sittplats sektion likt vi får när vi är i Malmö.
Huvudsaken är att vi har en hemmastå på 1200-1500 platser
räcker för att höras ? det ska dåna !! och dessutom, "vi kan ha 2000 platser i elitserien absolut" det är väl dit vi är påväg, gäller att vara väl förberedd
Sånt här vill man ju gärna läsa även efter att nya arenan är klar!
"Tänk vilken skillnad jämfört med de tre senaste matcherna vi har visat på Viasat Hockey. Växjö-Malmö i Lakerdome (Växjö Ishall), en kokande kittel med bengaliska eldar. Växjös ståplats är någonting för många klubbar att bara längta efter. Snacka om stöd."
Hahaahaa, kunde bara inte låta bli att skratta när jag läste det här...
"Nu tror jag att de frågetecknen är uträtade och han är accepterad och tagen till hjärtat av alla medresande supporters till LIF. De är förövrigt imponerande. Överallt man kommer på bortaplan så lika förbaskat är det flera Leksand supporters än det är hemma supporters. Dalarna måste vara tomt på folk då Leksand spelar bortamatch"
Power Play wrote:Sånt här vill man ju gärna läsa även efter att nya arenan är klar!
"Tänk vilken skillnad jämfört med de tre senaste matcherna vi har visat på Viasat Hockey. Växjö-Malmö i Lakerdome (Växjö Ishall), en kokande kittel med bengaliska eldar. Växjös ståplats är någonting för många klubbar att bara längta efter. Snacka om stöd."
Power Play wrote:Sånt här vill man ju gärna läsa även efter att nya arenan är klar!
Jag hoppas det. Fyfan för dom som inte sjunger. Nu visar vi hockeysverige att vi inte är långt efter Superstars vad gäller att skapa stämning. Jag anser att LIF är NR2 i att skapa stämning i hela sverige, AIA är etta.
Vi kan inte vara långt efter
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
En idé ! Pubar kommer väl antagligen finnas i hallen, men efter matcherna ? skulle vart sjukt grymt om det fanns nåt dansgolv eller liknande, så festligheterna fortsätter i hallen efter matchen, tror jag även skulle kunna locka mycket nytt folk och speciellt på helgerna!
Fast detta är ju då endast de matcher som spelas lördagar och fredagar,och kanske även onsdagar, fast inte lika länge då
Det blir ICA Maxi Arena, en bätre plats finns inte för ICA utmed en av de bästa platserna där trafiken strömmar förbi och deras värsta konkurrent City Gross baksida finns. Detta plus att ICa idag inte har satsat centralt på ett arenanamn, gör att detta är nästan klart.
Bra att du tycker det, jag gör det också, frågan är om de ritar under kontraktet snart.
Som jag ser det så blir det svårt att låta bli. Jag tror inte att ICA vill riskera att förlora sluttampen mot exempelvis CityGross Arena. Dessutom har inte ICA lagt pengar på ett Arenanamn tidigare.
Nej, det är väldigt möjligt, men inget är idagsläget klart, men eftersom jag är en nyfiken person, med lite kontakter, så forskar jag en hel del i vad som händer och att detta finns med i verkligheten är helt klart. Vi får avvakta och se. Jag tycker doch själv att det skulle vara ett bra namn.
Banco var väl ett bryggeri i Skruv som försvann för många herrans år sedan? Tror att Banco finns kvar som en etikett hos Kopparbergs som tog över Skruvbryggeriet.
Banco Arena kommer den inte att heta.
Maxi är väl en intressent. Det blir ju lite lättare att fatta beslut om HQ ligger i bygden. Finns inte så många som man kan tänka sej. Kamprad sysslar ju inte med idrotts spons.
En som sitter på en tillräckligt fet plånbok är Torsten Jansson. New Wave Arena låter väl bra? Eller Kosta Outlet Arena?
men det var nån som sa att det var många företag inblndat i det här då jg frågde vilket företag som kunde tänkas gå in. Ja ja vi får se. I folkmun kommer det nog att heta Lakerdooooom
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Kopparbergs har verkligen ekonomi för detta. Fram till det tredje kvartalet hade de en omsättning på 779 miljoner och en vinst på 24 miljoner. Det är väl bara frågan om de ser någon reklamvinst med det
Last edited by Tupac on 9 December 2009, 22:41, edited 1 time in total.