Den här matchen kommer bli oerhört tuff. vi möter seriens bästa bortalag fast o andra sidan är vi ett av seriens bästa hemmalag där vi endast i matchen mot Sundsvall gått poänglösa.
Mora kommer med 2 raka förluster och kommer bli oerhört desperata ska de bli poänglösa 3e matchen irad ? - Då krävs det att lakers spelar 100% på sin kapacitet.
Vi har slagit moraspöket på bortaplan nu gäller det att vi gör det även på hemmaplan!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03 wrote:Den här matchen kommer bli oerhört tuff. vi möter seriens bästa bortalag fast o andra sidan är vi ett av seriens bästa hemmalag där vi endast i matchen mot Sundsvall gått poänglösa.
Mora kommer med 2 raka förluster och kommer bli oerhört desperata ska de bli poänglösa 3e matchen irad ? - Då krävs det att lakers spelar 100% på sin kapacitet.
Vi har slagit moraspöket på bortaplan nu gäller det att vi gör det även på hemmaplan!
Det är värre än så, tyvärr, Mora har 4(!) raka förluster och är verkligen i behov av poäng. Vi måste spela på topp om vi ska ta poäng här!
Det har du rätt i. såg inte det. Då kan vi verkligen räkna med ett taggat Mora som kommer vara väldigt desperata. Men hemma så släpper vi inte till många poäng därmed tror jag vi vinner
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Tyvärr brukar vi ha svårt mot desperata lag.... ! Befinner mig just nu i Mora och kollar tempen här uppe.... verkar glödhett i kylan!! Ska åka ner till knätoffseland i morrn och kolla in om Löven kan tänkas blomstra i Ejendahls hockeytempel.
Hinner lagom hem till nedsläpp på onsdag, då gäller 100% taggtråd.
Funderade lite när jag gled in i Mora idag, där jag möttes av en stor vägskylt som sa: "Tomten bor i Mora"??? Hade jag vart Trojan hade jag reagerat skarpt i mot detta påstående. Masar som försöker sno deras koncept, dom har ju redan klockan med kråkjäveln och hästkraken. Så jag sjöng "Var är tomtarna", men jag fick inget svar, som väntat!! Så Falconetti, Troy, Tche, röd-vit m.fl, kolla upp detta för böveln. Kan ju bli fullständig katastrof!!!
Back 2 the tråd!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
PutteA wrote:Funderade lite när jag gled in i Mora idag, där jag möttes av en stor vägskylt som sa: "Tomten bor i Mora"??? Hade jag vart Trojan hade jag reagerat skarpt i mot detta påstående...
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
PutteA wrote:Funderade lite när jag gled in i Mora idag, där jag möttes av en stor vägskylt som sa: "Tomten bor i Mora"??? Hade jag vart Trojan hade jag reagerat skarpt i mot detta påstående...
Har absolut inget emot Trojaner! Detta är ju allvarliga saker. Tänk om nån helt plötsligt i serien skulle starta en cirkus i vårt namn, med en massa färgglada clowner....?? Hur skulle vi uppfatta det. .....
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
herregud vad speakern inte gillar lakers, var samma sak förra matchen jag såg.. 5 mot 5 så är det ju chanser åt båda hållen, mora lägger puckar på mål så de får mer "skott" på papperet.. när lakers väl får pucken o får fart tycker jag att det blir farligt varje gång.. kommer ta över mer och mer under matchen tror jag Go lakers! riktigt bra tryck på läktarn
enettex wrote:herregud vad speakern inte gillar lakers, var samma sak förra matchen jag såg.. 5 mot 5 så är det ju chanser åt båda hållen, mora lägger puckar på mål så de får mer "skott" på papperet.. när lakers väl får pucken o får fart tycker jag att det blir farligt varje gång.. kommer ta över mer och mer under matchen tror jag Go lakers! riktigt bra tryck på läktarn
kommentatorn har ju inte fel, i första perioden var Mora mycket bättre! odiskutabelt!! dom skapade fan så mycket mer chanser. I andra så gör vårat lakers mål på sina chanser!