1a Ramsan.
Börja 1.22 in i klippet på Youtube så kommer ni in rätt!!
2a Ramsan
den kan ni
3e Ramsan
lyssna på Refrängen i de första klippet får ni inte ihop det så är det lättare med denna ! http://www.youtube.com/watch?v=GXGVFJqSqqg
Börja 2.00 in i klippet så kommer refrängen!
säg gärna va ni tycker om ramsorna om det är något ni vill ändra på osv osv !!
nu kör vi på Onsdag så de ryker !!
Här lägger vi nu ut tre nya ramsor som vi tänkt öva in. Vore superbra om ni kunde gå igenom dom några ggr så blir det enklare för oss att nöta in om på Västra Stå sen. Ramsorna är spikade som färdiga ramsor men dom är ju alla på prov till att börja med. Hoppas dom håller. Nu kör vi in dessa match efter match och så får vi se vart det slutar.
Ramsa 1 - Melodi, Das geht ab, Atzen Music
Pååå Västra Stå
Vi sjunger vi hoppar FÖR
Vi älskar vååårt VLH
Vi är lakejerna
Som finns här
Nu står vi här, på vårt kära västra stå!
Alla tillsammans sjuuuuunger!
för er och för alla,NU ska vi ta poäng
Kom nu me sjung för vårt VÄXJÖ LAAAAKERS!!!
riktigt sköna!:D Men tar lite tid innan ramsorna kommer att fastna i hela klackens huvud:P så vi måste ha tålamod och sjunga högt och länge så den fastna:D
Alltså hörrni på riktigt, är den här verkligen lämplig att sjunga??
Dom kallar oss för popcornlag
och clowner och för fakers
Vi skiter i belackarna
för vi är Växjö Lakers
Vem kallar er för clowner och fakers?? Larvigt, tycker jag. Sjunger ni den här så är det ju som att ni verkligen vill uppmärksamma för hela (hockey-)Sverige att man kallar er för en massa skit.
Jag tycker ju personligen det finns ett värde i att vara stämplade som "popcornlag" och jag stör mig inte det minsta på det.
Snarare tvärtom!
Det har ju gjorts lite försök från Lakers sida att tvätta bort stämpeln men jag tycker faktiskt det är korkat.
Varför skulle man vilja ta bort det som har tagit oss dit vi är idag, och dessutom är det som gör att vi sticker ut gentemot andra lag?
Jag förstår inte riktigt viljan att försöka rätta sig i ledet och bli en klubb som alla andra.
Hur kul vore det att vara Arboga, liksom?
erok wrote:Hahahhahahaha Lakershjärta. Du har inte hängt med länge va?. Ja välkommen ska du vara till VLH
Tack det värmde, erok! Jag har inte varit med så länge, bara sedan 1997
Däremot är jag villig att erkänna att jag inte är så bevandrad i "Klackvärldens" sociala koder.
Men ibland ska man kanske reflektera en extra gång över vad som faktiskt är värt att "försvara" sig emot. Klacken ska fortsätta med att vara ett föredöme. Man bör ibland kanske strunta i och inte kommentera eller ens sjunga om "hink-och spade"-tjafs eller om sådant klacken möjligen "tar åt sig" av. Man behöver inte bry sig över allt som sägs bakom "kulisserna". Att bevara sin stolthet över sitt lag betyder inte att man ska öppna mun på det minsta som sägs. Ibland ska man kanske bara hålla käften.
En sak är att använda sig av ramsan som ett "entertainment". Känner klacken att man vinner på det så..
Last edited by Lakershjärta71 on 23 September 2009, 11:13, edited 1 time in total.
jag orkar inte ens kommentera det hela egentligen men De som inte vill haka på ramsorna håller trut och dom som tycker det är najsing bajsing sjunger med eller ?
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Vi ska vara stolta över att folk kastar skit på oss bakom rygg. Det betyder att dom är antingen avundsjuka eller helt enkelt inte vana att vi sticker ut som en av sveriges bästa AS- klackar. Därför gör vi något kul av att andra kallar oss för smeknamn. Ungefär som ramsam, Någon har stulit våran trumma. Kan det vara AIA.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Om nån har synpunkter eller frågor ang. innehållet i våra ramsor så går det alldeles utmärkt att skicka pm till mig eller nån annan i klacksektionen. Jag svarar gärna på frågor eller berättar om varför vi väljer si och så texter.
Den tyska och den irländska nr 1 och 3 är förbannat bra.
dessa ska sjungas i malmö that´s it.
2 nja kan funka också. Fast den är inte lika bra som dom andra.
träna in alla tre så ska dom jävlarna få höra på skönsång på fredag.
Ska jag och anders83 rappa då i första ramsan?
Anders83 wrote:Vi trivs bäst på västra ståplats,nära sargen vill vi stå.
Här hoppar vi å sjunger för vårt röda gula blå.
Vi trivs bäst på västra ståplats, gå på hockey då och då
Att få hejja på vårt stolta lag, vårt kära VLH
Vi älskar varje mål ni gör, och sjunger högt sååå som sig bör
Vi ger aldrig upp ,och viker ner VI STÅR TILL SISTA MAN
Vi trivs bäst på västra ståplats och vi äääääälskar V....L...H
En gammal glömd som är riktigt bra.
Börja träna mina damer och herrar
Ska vi inte ta och skriva ut de nya ramsorna och dela ut i bussarna till Malmö?
Tror folk lär sig dom bättre då.
Förövrigt så ska det ine vara en lugn stund i bussarna på vägen ner. det ska sjungas det ska skrattas det ska skålas det ska fightas (askungen)he he.
Talismanen wrote:Om nån har synpunkter eller frågor ang. innehållet i våra ramsor så går det alldeles utmärkt att skicka pm till mig eller nån annan i klacksektionen. Jag svarar gärna på frågor eller berättar om varför vi väljer si och så texter.
Alla vi som älskar lakers klappa nu, klappklapp, kunde vi väl lägga ner?
Annars har jag inga synpunkter, bra jobbat med ramsorna!