Karl-Oskar Cup
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Om möjligheten fanns att köpa biljett till en enskild match den här helgen uppstår ju ett annat "litet" problem.
När stråhatten har införskaffat biljett för o se Taif-mörrum kl 16.30 på fredagen kanske han (o fler med honom) väljer att stanna kvar o se lite mer anständig hockey mellan Lakers-Khk. Kommer han/de då att kliva ut ur "arenan" o införskaffa ytterligare en biljett för den matchen? Troligtvis inte, han/de stannar kvar o snyltar så att säga till sig ytterligare en match (trots att han/de bara betalat för en match) vilket i mina ögon hade varit orättvist mot de som införskaffat dagsbiljett.
Lösningen på detta hade varit:
1. Tömma "arenan" på folk efter första matchen för att sedan låta de med giltig biljett komma in igen.
2. Låta ett antal publikvärdar söka upp varje åskådare efter första matchen för att kontrollera vilken biljett han/de har. Ingen dagsbiljett=utkastad med stråhatten före.
3. Att vid insläpp sätta en tomteluva på han/de individer som bara har biljett för Taif-Mörrum. På så sätt är det lättare för vakterna att urskilja vilken/vilka som har behörighet att få stanna kvar på den andra matchen. Tomteluva på=utkastad med stråhatten före.
4. Skippa det här dravlet med "lösa" biljetter o bara köra med dagsbiljett alt. helgbiljett.
Jag röstar på alt. 4....
När stråhatten har införskaffat biljett för o se Taif-mörrum kl 16.30 på fredagen kanske han (o fler med honom) väljer att stanna kvar o se lite mer anständig hockey mellan Lakers-Khk. Kommer han/de då att kliva ut ur "arenan" o införskaffa ytterligare en biljett för den matchen? Troligtvis inte, han/de stannar kvar o snyltar så att säga till sig ytterligare en match (trots att han/de bara betalat för en match) vilket i mina ögon hade varit orättvist mot de som införskaffat dagsbiljett.
1. Tömma "arenan" på folk efter första matchen för att sedan låta de med giltig biljett komma in igen.
2. Låta ett antal publikvärdar söka upp varje åskådare efter första matchen för att kontrollera vilken biljett han/de har. Ingen dagsbiljett=utkastad med stråhatten före.
3. Att vid insläpp sätta en tomteluva på han/de individer som bara har biljett för Taif-Mörrum. På så sätt är det lättare för vakterna att urskilja vilken/vilka som har behörighet att få stanna kvar på den andra matchen. Tomteluva på=utkastad med stråhatten före.
4. Skippa det här dravlet med "lösa" biljetter o bara köra med dagsbiljett alt. helgbiljett.
Jag röstar på alt. 4....
Låt oss!
Precis som både Putte#24 och Danny pekar på, problemet med att tömma arenan mellan varje match.
Skulle oxå tycka att det vore optimalt att kunna köpa matchbiljett(prisvärt), dagsbiljett(prisvärdare) och turneringsbiljett(prisvärdast)
Men logistiken blir nog omöjligt då det är kanske max 1 h mellan matcherna. Det räcker ju med att någon bara sätter sig ner och vägrar att gå ut så är det kört. Krävs ju mycket för att någon ska få bära ut en person.
Skulle oxå tycka att det vore optimalt att kunna köpa matchbiljett(prisvärt), dagsbiljett(prisvärdare) och turneringsbiljett(prisvärdast)
Men logistiken blir nog omöjligt då det är kanske max 1 h mellan matcherna. Det räcker ju med att någon bara sätter sig ner och vägrar att gå ut så är det kört. Krävs ju mycket för att någon ska få bära ut en person.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
som sakt linda har helt rätt i de hon skriver.....Linda wrote:Nu blev diskussionen fånig tycker jag.
Jag gnäller inte, jag bara konstaterar att det finns risk att vi tappar publik när inte valmöjligheten att köpa lösbiljetter till resp.match.
Inte för min egen del för jag lär ju köpa biljett för hela helgen, men det finns ju fler än jag och jag vill gärna ha så många som möjligt till hallen.
Jag kan inte riktigt förstå vad det skulle göra för skada om möjligheten fanns att köpa lösbiljetter. Mer än att det blir mer jobb för kansliet med att hantera olika biljetter.
Måste man vara gnällig för att man inte tycker att allt som VLH gör alltid är lysande?
Jag hoppas att jag har fel när jag tror att det kommer påverka publikantalet om man måste betala 140kr för att se en match.
Ni som tycker att jag är pinsam och gnällig är fria att göra så, nu har jag sagt mitt ang. detta.

Tingsryds AIF finns de något annat?? ja de finns de
-
- c/o LL´s Forum
Trist att inte VLH kan bekräfta detta på hemsidan. Folk drar folk. Ryktet säger 500 khkare å nu säljs det biljetter som fan i tingsryd. Hur är det med intresset från Växjöbornas sida då? Ja just ja. Var det 65 pers som tänkt gå 

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Alternativ 3 röstar jag på.. Bara det hade varit värt 200 spänn!Danny wrote:Om möjligheten fanns att köpa biljett till en enskild match den här helgen uppstår ju ett annat "litet" problem.
Jag röstar på alt. 4....
Once a laker, always a laker
Visst, hade man bara behövt betala för sig själv så...men du har kanske inte familj?serra wrote:Ach..fan är det vi diskuterar egentligen????
En "prisskilland" på kanske 70 kr???????????? På en dagsbiljett eller en "matchbiljett". Fan är 70 kr?????????????????
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Lite OT, men eftersom Sekt-Sarrre fortsätter att gnissla så kan jag upplysa om att det inte heller går att lösa biljett till bara en match i KHK:s egna cup senare i sommar. Och om jag fattat saken rätt så kostar en 2-matchers biljett där nere 100 kr, samma pris för både för vuxna och barn.
Karl-Oskar kostar 140 kr för vuxna och 80 kr för ungdom under 18 år.
Har man t ex två barn kostar det exakt lika mycket att kolla två matcher i Karlskrona som i Växjö. Har man fler barn än två blir det faktiskt billigare på Karl-Oskar. På båda ställena finns bara möjligheten att se "sitt" lag i en av dessa båda matcher.
Karl-Oskar kostar 140 kr för vuxna och 80 kr för ungdom under 18 år.
Har man t ex två barn kostar det exakt lika mycket att kolla två matcher i Karlskrona som i Växjö. Har man fler barn än två blir det faktiskt billigare på Karl-Oskar. På båda ställena finns bara möjligheten att se "sitt" lag i en av dessa båda matcher.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Men Lakers lirar väl inte i er serie. För övrigt tycker jag det låter som du ska försöka undvika hockey helt i stället eftersom alla upplägg passar så enbarmligt dåligt. Boule är billigt att kika på.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Du gillar inte att möta lag i serien som väntar, men objektivt borde vi vara missnöjdare med att ha motstånd från en lägre division. Men det handlar faktiskt om TRÄNINGSmatcher. Våra klubbar tror det ger mer att mötas i match än att ligga i källaren och pumpa stål. Antagligen har de rätt.
Jag är en narkoman, min drog heter hockey, och min "drog of choice" är hockey med VLH. Jag vet att min abstinens inför cupen kommer vara mardrömslik. Istället för att vara ledsen, gläder jag mig åt att att smärtan tar slut och en ny hockeysäsong nalkas. Tack till ALLA inblandade klubbar för initiativet och för att ni gör det möjligt.
Jag är en narkoman, min drog heter hockey, och min "drog of choice" är hockey med VLH. Jag vet att min abstinens inför cupen kommer vara mardrömslik. Istället för att vara ledsen, gläder jag mig åt att att smärtan tar slut och en ny hockeysäsong nalkas. Tack till ALLA inblandade klubbar för initiativet och för att ni gör det möjligt.
-
- c/o LL´s Forum
Att alla lag har varit på is ungefär en vecka innan denna cup går av staplen kanske inte säger så mycket om just spelet eller om vinnaren av cupen eller nånting igentligen om var lagen står i gämförelse med seriespelet. Var den därimot visar är det att hockeyn i regionen är kanonhet. Fans från karlskrona och Taif har redan köpt biljetter vilket man kan läsa om här på forumet. Hur det är med Mörrums Braxar har jag inte en susning om men tror det dyker upp några stycken även från den djuphålan
Lakejer kommer det vara på alla matcherna oavsett vilket lag som möter vem. Vem vet, nästa år kanske det blir en tredagars cup med 6 lag inblandade. Skulle inte bli förvånad om så blir fallet. Som Varanen har nämt så många ggr förr å andra med för den delen så är hockey tokskoj.

Last edited by erok on 26 June 2009, 22:17, edited 1 time in total.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Jodå kommer nog en del även från mörrum hittade jag nu.
Karl-Oscar Cup Växjö -En brasklapp för vilka lag på rätt datum!
2009-08-07 Tingsryd-Mörrum
2009-08-08 Växjö-Mörrum
2009-08-09 KHK-Mörrum
Janne Karlsson var väldigt tydlig med vilka lag han ville ha med på Cupen. KHK,TAIF & Mörrum!
Varför? Jo KHK & TAIF talar för sig själva publikmässigt men han förklarade att både Nybro & OIK är alldeles för svaga publikmässigt medan däremot
Mörrum har en av de trognaste bortapublikerna i regionen.
Växjö Lakers vill ha en publiksucce och har varit väldigt noga med vilka man bjöd in. -En stor kredit till den anrika föreningen Mörrums Gois IK!
http://www.laxarna.se/forum/viewtopic.php?f=12&t=1521
Karl-Oscar Cup Växjö -En brasklapp för vilka lag på rätt datum!
2009-08-07 Tingsryd-Mörrum
2009-08-08 Växjö-Mörrum
2009-08-09 KHK-Mörrum
Janne Karlsson var väldigt tydlig med vilka lag han ville ha med på Cupen. KHK,TAIF & Mörrum!
Varför? Jo KHK & TAIF talar för sig själva publikmässigt men han förklarade att både Nybro & OIK är alldeles för svaga publikmässigt medan däremot
Mörrum har en av de trognaste bortapublikerna i regionen.
Växjö Lakers vill ha en publiksucce och har varit väldigt noga med vilka man bjöd in. -En stor kredit till den anrika föreningen Mörrums Gois IK!
http://www.laxarna.se/forum/viewtopic.php?f=12&t=1521
-
- Inaktiverad användare
-
- c/o LL´s Forum
27 dagar kvar tills hallen kommer lukta popcorn och sångerna kommer avlösa varandra från en massa supportrar. Ja dags att börja räkna ner gott folk. Kanske en klocka på LLs hemsida. 
Detta ska ju bli startskottet på en återkommande tunering vart år är ju tankten. Börja Tokladda gott folk

Detta ska ju bli startskottet på en återkommande tunering vart år är ju tankten. Börja Tokladda gott folk

-
- c/o LL´s Forum
Hade inte VLH ett partytält med sig till vojens för ex antal år sen? Hur går funderingarna kring cupen? Kommer det hända nått från LLs sida å i så fall vad. Berätta gärna efter hand här inne så att folk börja få blodad tand.
-
- c/o LL´s Forum
VLH måste väl ha koll på hur många biljetter det har sålts i Tingsryd,Karlskrona och i Mörrum. De ska ju ge 20% av deras biljetter till respektive klubb. Varför inte redovisa detta för att locka än mer supportrar från respektive klubbar på hemsidan.
Har faktiskt lite svårt att tro att det skulle komma 500 från Karlskrona när man läser på deras forum. Står ingenting om att de ska kampa vid hallen eller nått om busspriser eller liknande för det hade väl varit det bästa alternativet att samåka på. Detta hittade jag på deras forum
För kännedom:
Undertecknad har idag bokat plats för 20 personer i stuga på Everdals Camping mellan 7-8/8.
10 styckan av dessa platser är redan uppbokade. Det återstår alltså 10 stycken lediga platser.
Vill Du ha en av dessa hör Du av Dig till undertecknad på pm. Principen Först till kvarn gäller...
På fredagskvällen väntar lite samkväm med grillning osv för de som önskar.
Pris per stugplats: 225 Kr.
För de som vill ta en bira går det perfekta bussförbindelser.
Info om stugorna: Två enkelsängar en våningssäng, bäddsoffa. Pentry med porslin, kaffebryggare, micro, kokplattor och kylskåp samt TV. Täcken och kuddar finns i stugan.
Rolig upptakt på en spännande säsong !
« Last Edit: Jun 5, 2009, 3:15pm by oneandonly »
Nu är ALLA platser bokade. Om fler vill ha plats får VI försöka boka fler stugor.
Har faktiskt lite svårt att tro att det skulle komma 500 från Karlskrona när man läser på deras forum. Står ingenting om att de ska kampa vid hallen eller nått om busspriser eller liknande för det hade väl varit det bästa alternativet att samåka på. Detta hittade jag på deras forum
För kännedom:
Undertecknad har idag bokat plats för 20 personer i stuga på Everdals Camping mellan 7-8/8.
10 styckan av dessa platser är redan uppbokade. Det återstår alltså 10 stycken lediga platser.
Vill Du ha en av dessa hör Du av Dig till undertecknad på pm. Principen Först till kvarn gäller...
På fredagskvällen väntar lite samkväm med grillning osv för de som önskar.
Pris per stugplats: 225 Kr.
För de som vill ta en bira går det perfekta bussförbindelser.
Info om stugorna: Två enkelsängar en våningssäng, bäddsoffa. Pentry med porslin, kaffebryggare, micro, kokplattor och kylskåp samt TV. Täcken och kuddar finns i stugan.
Rolig upptakt på en spännande säsong !
« Last Edit: Jun 5, 2009, 3:15pm by oneandonly »
Nu är ALLA platser bokade. Om fler vill ha plats får VI försöka boka fler stugor.
-
- c/o LL´s Forum
Hur upplägget med hur pengarna fördelas exakt kan inte jag tolka. Men snygg skest oavsett vilket från VLHs sida.
Förs det några diskutioner mellan respektive supporterklubb för att få så många som möjligt att campa vid ishallen??
Oroväckande tyst med info både på LLs hemssida och på de olika forumen som supportrarna tillhör.
Även här inne är det ju vare sig fler tigrar braxar eller baggar och bara 20 dagar kvar ca tills allt ska dra igång.
Förs det några diskutioner mellan respektive supporterklubb för att få så många som möjligt att campa vid ishallen??
Oroväckande tyst med info både på LLs hemssida och på de olika forumen som supportrarna tillhör.
Även här inne är det ju vare sig fler tigrar braxar eller baggar och bara 20 dagar kvar ca tills allt ska dra igång.