Jag kan skvallra lite om NH så här inför matchen. De har spelat 6 matcher!! å fått storstryk mot både Bofors å Mora med 3-7 respektive 1-7. Endast en vinst 5-1 mot Huddinge, imponerar inte så värst. Förlorade med 3-5 mot Timrå som hade 4 NHL förstärnkningar från Dallas med i laget, det resultatet ser jag som det främsta de gjort i år. Mötte LHC nu i tisdags å jag är inte säker men jag tror att dom förlorade med uddamålet, 3-4.
Har värvat rätt bra med spelare tex. Kim Cannerheim å Johan Asplund från elitserien. Danne Eriksson en stor tung fysisk back som är jävligt duktig på att smälla på.
Antii Koponen och Henke Höglund är förrutom nämnda spealre värda att hålla ögonen på.
Last edited by Zrekal on 22 August 2003, 15:47, edited 2 times in total.
I Nyköpings kommun bor ca 49 000 invånare varav ca 31 000 bor i centralorten. Nu vet jag inte om de har något fotbollslag som måste få sin del av kakan också men jag tycker att Växjö borde kunna ha en liknande hall, åtminstone när/(om) vi etablerar oss i allsvenskan. Nyköping gjorde ju ändå bra ifrån sig förra säsongen och känns etablerade.
visst, en sån arena i V-Ö o samtliga medborgare får skatten höjd till 145% (!) + att sophämtningen ställs in för all framtid...
är väl inget fel på hallen vi har idag?!?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Va? Växjö Ishall? Jag kollar alltid på hokki i Tengsry...
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.