Biljettpriser kvalserien

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Nu kom man på hur skönt det var när rögle var i en annan serie, inte för laget utan vissa supps. Så trötta så hälften kunde vara nog.

500-kronorsabonnemanget är ju grymt prisvärt och kommer sälja bra.

Även ungdomar kan nog stå ut med det om man tjatar lite extra på pappa eller mamma. Hoppas sittplats också funkar trots det höga priset, för företagen spelar det nog ingen större roll. Sen är ju kvalserien som sagt hetare än SM-slutspelet så det är ju inte vilka matcher som helst.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Zebbe wrote:Vet inte om du får rätt där Alfax.

Enligt källor krängs det sittplats biljetter utav "helfete" just nu.
Underbart i så fall ,jag glädjs åt varenda krona som KRONOBERGS STOLTHET får in.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Post by Hatapopcornssupportrar »

Fredrik mfl: Ja det är fantastiskt att vi haft ett snitt iår som varit ÖVER fullsatt förra säsongen och succen fortsätter, http://hd.se/sport/2009/03/11/stort-int ... r-roegles/ Dina kommentarer är ju inte särskilt intelligenta,denna gången heller....Såvitt jag vet får även dom andra lagen i ES 18 miljoner..fast jag kanske har fel? I övrigt hade vi den minsta lönebudgeten av alla lag i ES och trots detta var vi i serieledning och bara några ynka få poäng från slutspel trots mellan 4-8 skador i 2/3 av serien...Och hade ni inte klarat av att gå till kvalserien iår när ni fick allt serverat med 2 hemmamatcher mot Troja som är nykomling och Almtuna så hade ni ju kunnat lägga ner...Så ja Fredrik lille, du kanske får tänka igenom saker innan du skriver dom..Det vore nog en fördel... :)
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Men Niles då, väntar ju fortfarande på att du ska tycka till om RBK:S svagheter och styrkor osv...Eller du är helt okunnig du också? :)
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Vi snackar om våra biljettpriser här. Antingen har du en åsikt i det eller så kan du packa ihop stödkäppen och dra vidare, jävla tönt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Kan vi inte skapa ett eget forum till utstängde forumsupporten och slippa hans dravel här.
Danny
Forumamatör

Post by Danny »

Dave wrote:
PutteA wrote:Köper du hela Play Off serien på VS Dave så betalar du bara 100 spänn/biljett!!

Jag vet, men 140 spänn per match är ändå inte mycket pengar :D
Så sant så Dave. Men glöm ej resorna till o från Malmö på detta. 23 mil enkel väg=230 mil totalt. Det kostar. Men d är klart, SJ-auktionerna är ju rätt fina...

Eller ännu bättre, lifta med Lundbohm o MacNevin... 8)
Låt oss!
Micke e
Forumamatör

Post by Micke e »

Jag har varit på i stortsätt alla matcher i 5års tid med min son (13år) och vi hat sittplats abonemang och jag tycker det är på gränsen till att vara för dyrt.Man har inga ungdomspriser på sittplats abonemang heller vilket gör att vi betalt 11 050kr för att se hockeyn i denn säsong och det anser jag vara alldeles för dyrt.Vet på jobbet att det varit många intresserade men dom har backat när dom fått reda på priserna.
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

för att återgå till ämnet. Ska bli intressant att efter kvalserien summera om det verkligen varit lönande ens ekonomiskt att ta ut hutlösa 300:-.
Att VLH förlorar i goodwill står alldeles klart. Eftersom det inte lönar sig att köpa sittplats till hela kvalserien så kommer nog många att köpa till en match i taget. Hur stort är intresset för de sista matcherna om det går dåligt? Att sälja till alla matcher på en gång skulle borga för flera publikfester i lakerdome. Hoppas jag har fel när jag tror att de sista matcherna kommer det att vara glest på sittplats. Det i sin tur ger en dålig känsla inför nästa säsong.

Nej, nu har jag gnällt färdigt i ämnet. Nu hoppas jag på en trevlig match
på fredag. Hoppas jag slipper sitta ensam på läktaren längre fram i serien.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

Hade ju varit bättre o höjt lite för stå o minskat för sittplats.
det helt galna och meningslösa är ju att 1500:- för ett kvalseriekort för sittplats i princip är värdelöst efter fredagsmatchen,man förlorar 300:- direkt på att köpa det då.Kul att det m a o enbart gäller i nåt dygn..
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Hatapopcornsupportrar: Det är bättre att du tänker efter vad du skriver så att du inte blir bannad härifrån också. Töntarnas tönt!
:lol: :lol: Ingen tar dig på allvar..
Hatapopcornssupportrar
Forumproffs

Fredrik: Ännu ett konkret och sakligt inlägg på det jag skrev...NOT....Trumma lugnt :)
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Du har väl aldrig haft ett sakligt inlägg så håll käft :twisted:
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Post by Fredrik R »

Hatapopcornssupportrar wrote:Fredrik: Ännu ett konkret och sakligt inlägg på det jag skrev...NOT....Trumma lugnt :)
Det finns ingen anledning att skriva sakligt till en tönt som man inte tar på allvar. Nog om detta.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

tycker dock det är en dum jämförelse med leksands sittplatser när leksand har mycket högre löner och dylikt än VLH.
men men hoppas folk betalar ändå
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Har kollat runt lite och vi är inte dyrast i KS. AIK tar 350 kr för sittplats mot Leksand. Annars tar dom 270 kr. Leksand tar 250 kr, Rögle tar 270 kr, Södertälje 265 kr. Västerås är billigast i kvalserien med 220 kr.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

då får du nog kolla igen, Putte. Vad tar de vid köp av kort för alla matcher?
SSK tar i allafall bara 200:-/ match.
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Men herregud, jag kollade enkelbiljetter, okey???? :evil:

Sen ser det ut som du räknar med att gemene man i Södertälje är abonnemangsinnehavare... Tror inte de va????
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Malul wrote:kan vi trycka ihop oss o vara 3000 på västra stå?vore ju en lösning:)
Synd bara att kanske 10% sjunger

Tror tyvärr många tycker 300 är mkt för dyrt och kanske kollar på 1 match, eller så klämmer alla in sig i ståplatsen :/ njaa asså 200-250 hade varit bättre tkr jag
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Ja stämningen kommer nog bli på topp i dessa matcher*NOT*

Själv kommer jag ju få välja vilka matcher man vill gå på, och på sittplats hamnar bara de som har pengar, och de flesta vet ju hur gärna de hjälper till med en bra stämning.

Sänkt snitt till 1000 pers per match en bra gissning?

Tur vissa matcher går på tv
Nu ökar vi !!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Tyckte först att priserna var lite väl höga men sen tog jag en funderare och insåg att detta genererar SJUKT bra med pengar till föreningen vilket är bra om dom ska satsa framöver.
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Jag har haft sittplats ett par säsonger nu, men måste säga att 300 kr/match, känns för mycket. Just nu lutar det åt att jag försöker klara att stå eller att jag kollar matcherna hemma. Jag förstår att VLH måste dra in stålar, så det är bara att acceptera, men visst känns det tråkigt.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

250 eller 300?? spelar väl kvitta???
Bra med dollars in som dom kanske kan använda att bla betala tillbaka medlemslånet med, vilket jag vet är Öhmans främsta mål..
Snart nära dig...en ny hall
Esselle
Forumentusiast

Post by Esselle »

Personligen tycker jag det är pinsamt om man inte sänker priset med iaf 50:- på sitt. Jag menar en höjning på 75:- är väll inte så farligt från play-off men som det är nu tycker jag det är att skjuta sig själv i foten!
~Ooh, des fouf!~
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Anders83 wrote:Tyckte först att priserna var lite väl höga men sen tog jag en funderare och insåg att detta genererar SJUKT bra med pengar till föreningen vilket är bra om dom ska satsa framöver.

Exakt, det är precis de vi måste inse. Lakers har vänt ett budgeterat minusresultat till plussresultat denna säsong genom att gå till Play Off 1. Play Off 2 mot Almtuna innebar att man ökade ut detta plussresultat ytterligare. Avancemanget till KS innebär ju nu stora ekonomiska möjligheter. Jag tror att det är enklare för oss fyra lag (Lakers, AIK, VIK och LIF) som kommer från HA att ta ut ett högre pris på KS-biljetterna än lagen från ES. Våra hemmamatcher ses ju som mer intressanta då vi kvala positivt, medan SSK och RBK kvala negativt. Om Växjöborna har samma målsättning som Lakers, att utvecklas och sträva uppåt, så accepterar man dessa priser. Det kostar om man vill uppåt.
Last edited by PutteA on 11 March 2009, 16:41, edited 1 time in total.
Esselle
Forumentusiast

Post by Esselle »

Hehehe, tom SMP har hakat på denna tråden....inte bra reklam...

http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/lakers- ... 203246).gm

(varför går det inte att göra länkar till SMP klickbara?) :x
~Ooh, des fouf!~
Fetisov
Forumamatör

Post by Fetisov »

jag bryr mig inte heller om priset för egen del, jag har råd med det. Men jag förstår att folk reagerar på att det ska vara dyraste arenan i kvalserien. Det är väl bra att VLH drar in pengar. Ställer mig dock tveksam till om detta är rätt sätt. Ingen rabatt även om du abonnerar på din sittplats är oxå unikt i kvalserien.
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

serra wrote:250 eller 300?? spelar väl kvitta???
Bra med dollars in som dom kanske kan använda att bla betala tillbaka medlemslånet med, vilket jag vet är Öhmans främsta mål..
Ja men pengarna får betalas av de som har. Jag har de inte, men det är ju inte Lakers bekymmer. Jag har förståelse för att klubben måste dra in stålar.
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

300 kr för sittplats styckvis är väl helt okej, det jag inte förstår är varför man inte säljer ett paket med alla matcherna för 1000-1200 kr.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
mollers
Forumdemon

Post by mollers »

Ah men för mig som är ungdom är allt dyrt:p xD men får ta å köpa ett paket pris på Västa Stå!
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by Coffe #800 »

tycker priserna är bra punkt slut !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Post by Klonis »

Håller me dig Coffe !! snåla växjöbor!! :wink:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
out4speed
Forumentusiast

Post by out4speed »

Lika bra de gör som Hv direkt och tar bort hela bortastå, eller vafan ta bort hela klackplatsen och bygg sittplatser, det genererar ju mer stålar, verkar ju som det är det enda som räknas.

Nu gav vi ju verkligen hela sverige en anledning att skratta, de flesta var nog både överaskade och gillade vad de såg igår, tur lakers lyckades ta bort den illusionen illa kvickt.

Tycker det är riktigt illa och det står jag för!
Nu ökar vi !!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag tror de som klagar mest på smp:s kommentarer är de som aldrig går på en match annars heller.
Och håller med dig Klonis Växjö och idrott går inte ihop .525kr för en konsert på konserthuset då är det ingen som klagar.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Helt ok Out..det är därför vi har ett forum så vi kan diskutera :)
Snart nära dig...en ny hall
Post Reply