Nu ska tydligen tomtarna låna HV's Andreas Andersson i två matcher, så han lär stå på fredag, enligt vad som sägs på deras forum!
Dom tar verkligen till alla medel för att ha någon chans mot oss!
de är ju svårt o veta vad lakers står nu...spelar dom som dom ska då vinner dom...men spelar dom som mot västerås då blir de en förlust till på hemma plan....
Slimi wrote:Nu ska tydligen tomtarna låna HV's Andreas Andersson i två matcher, så han lär stå på fredag, enligt vad som sägs på deras forum!
Ja, ska man låna så är det väl lika bra att låna en riktigt bra målvakt, eller hur?
Räddningsprocent på över 91 i Elitserien. Jerry vet vad han gör!
Jippi, gissa vem som dömer Tomtarna mot Råttorna? En klassiker i Ljungby: Pehr Claesson. Då kommer råttorna köra över A Andersson och Andersson åker ut för Interference.
röd-vit wrote:Andreas Andersson så jävla gött välkomen tillbax
En spelare med äkta Troja hjärta och dessutom en riktigt bra målvakt!
Jo, det hade ju varit trist om han haft ett oäkta hjärta.
Har hört ett rykte som säger att troja skall ha två målvakter i buren på fredag, en på längden och en på tvären.
Ser trojamatchen som en i mängden och har lite svårt att ta till mig den upphausade grejen i det hela. Sensationellt första gången kanske.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Det speciella med matcherna mot Troja idag är det intresse det väcker hos den måttligt intresserade i länet. Det är alltid så att intresset är större hos underdogsen. De har mest att vinna, det är de som försöker komma ikapp. Personligen tyckte jag matcherna mot RBK var heta av just den anledningen. De tyckte givetvis det var hetare med andra matcher. Matcherna mot Nybro skulle knappt taifarna tycka var heta idag...
3 pinnar i jakten på en PO-plats. Troja behöver nog vinna för att komma med. Nu när direktplatsen till KS i praktiken gått förlorad är det Troja som har störst press på sig.
Slimi wrote:Nu ska tydligen tomtarna låna HV's Andreas Andersson i två matcher, så han lär stå på fredag, enligt vad som sägs på deras forum!
Ja vi såg ju hur det gick 5 december. Repris på fredag i ladan!
Ja vi såg ju hur det gick 5 december. Repris på fredag i ladan!
Och nu till något jag känner väldigt starkt för och det är att ge CJ sniper-rollen igen. Åhsbergs skada har gett oss en målskytt mindre och eftersom jag inte tror chiefen värvar in någon måste vi förändra i den nuvarande uppställningen. Det innebär att vi splittrar Åsa-Nisse-linen, men den har ändå gått lite i stå. Laguppställningen på fredag om jag fick bestämma (och ingen av de skadade är tillbaka):
Fimpen - Rosén - Lundbohm
Lundbohm i en fri roll (han klarar inget annat). Förhoppningsvis ny energi i den här linan. Fimpen får balansera och är absolut tillräckligt taktiskt slipad att klara rollen. Kan vara ett sätt att få igång honom mer nu när han åter har börjat trampa luft.
Carlsson - Ström - CJ
Här kommer det stora syftet med förändringen. CJ tillbaka som målskytt. Carlsson balanserar och Ström måste skärpa sig. CJ rör sig runt motståndarmålet som i gamla goda dar och väntar på ass från Ström & Carlsson.
Lindhagen - Josefsson - Hjalmarsson
Bra match av Gurra senast. Fortsätt gå på mål - nu har du två som kommer skicka dit pucken. Inte optimalt med två centrar i linen men Lindhagen är tillräckligt smart för att inte trampa in för mycket på Josefssons domäner. Den sistnämnde får dessutom en rak defensiv center-roll.
Hedman - The Bass
Kanske kan låta Josefsson dubblera här. Alternativt ha de här killarna som extraforwards och låta de gå in där orken tryter.
Uppställningen är under förutsättning att Markusson inte kan spela.
Det blir tufft värre på fredag och just nu känns det som om vi inte kommer att klara uppgiften. Troja brukar alltid prestera mer mot oss. Så det blir jämnt, men fördel Troja.
Jag låter Janne formera kedjorna och vilken som ska stå, han är den som vet det på fredag, ingen annan. Sedan kan man lägga ner en massa energi på att fotmera hit eller dit, men det var länge sedan jag hade tid eller ork till det.
jag tror spelarna kommer tagga till rejält mot troja. den matchen vägrar man att förlora det är jag övertygad om. en fullsatt lakerdome derby och viktiga poäng på spel det finns inget bättre för en spelare.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Räven wrote:
Jag låter Janne formera kedjorna och vilken som ska stå, han är den som vet det på fredag, ingen annan. Sedan kan man lägga ner en massa energi på att fotmera hit eller dit, men det var länge sedan jag hade tid eller ork till det.
Klart att det är Janne & Company som tar ut laget. Men när ett forumproffs låter oss andra ta del av hans tankar om hur laget ska formeras, detta med tillsammans med mycket bra motiveringar, tycker jag det är synd att en sådan rutinerad Räv tar fram motorsågen.
Bara för att jag inte har tid eller ork behöver jag inte negligera den som har det.
Haha. Du är en rolig prick, Lakersfan_03. Fullständig kross var det väl inte riktigt, va.....?
Så här skrev du efter den senaste matchen i Lakerdome: "Mycket underhållande match. Troja var bättre än jag trodde men visste ändå att det skulle bli en jämn match. Vi ses igen i december då hoppas jag på fullsatt igen , vi ska göra vårat för att fylla hallen."
Förstår inte att trojanerna jublar så mycket över andersson. lånet gäller ju bara 2 matcher ifall nu liv inte skadar sig eller något liknande och då plockar man hem honom illa kvickt. sedan att det är gratis spelar mindre roll HV tjänar mer på det. Andersson kommer till ett helt nytt lag helt ny nivå och måste ställa om sig direkt , det tar tyvärr för trojas del lite längre tid för honom att ställa om. troja kommer inte känna av någon effekt efter bara 2 matcher. nu förstår man varför evert inte agerade. det är knappt så att man vill låna bra spelare i 2 matcher och allra minst en målvakt vem det än är.
Andersson lär inte vara skillnaden på fredag det lär spelarna vara , spelar vi dåligt kommer vi förlora. spelar vi som vi ska så spelar det ingen roll om man har världens bästa målvakt i mål.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03 du längtar verkligen till fredag va? det är väl 207 inlägg i tråden o du står nog för 100 av dom , skoj me derby.
I och med att Andersson har 5 säsonger i Troja så känner han ju till laget lite i allafall, men om det gör skillnad på resultatet i derbyt återstår att se.
Lakersfan_03 wrote:Förstår inte att trojanerna jublar så mycket över andersson. lånet gäller ju bara 2 matcher ifall nu liv inte skadar sig eller något liknande och då plockar man hem honom illa kvickt. sedan att det är gratis spelar mindre roll HV tjänar mer på det. Andersson kommer till ett helt nytt lag helt ny nivå och måste ställa om sig direkt , det tar tyvärr för trojas del lite längre tid för honom att ställa om. troja kommer inte känna av någon effekt efter bara 2 matcher. nu förstår man varför evert inte agerade. det är knappt så att man vill låna bra spelare i 2 matcher och allra minst en målvakt vem det än är.
Andersson lär inte vara skillnaden på fredag det lär spelarna vara , spelar vi dåligt kommer vi förlora. spelar vi som vi ska så spelar det ingen roll om man har världens bästa målvakt i mål.
Om det hade varit en ny målvakt hade jag förstått dina tankar men nu är det så att "Ante" har varit här 5 säsonger innan och precis som Jerry säger så känner han till föreningen både in och ut!
Jo, visst kan och ska man diskutera saker och ting kring laget här på forumet, det som gör mig trött och som gjorde, att jag inte orkar skriva så mycket längre är, att det finns en jargong här inne bland alltför många, att jag vet bäst, så här ska det vara. Om man istället uttrycker, att jag tror, eller så här skulle nog varit bättre, så skulle det uppfattas bättre.
Jag är så trött på läktarexperter när jag coachar, så jag spyr, de vet för fan inte hälften av vad jag vet om mitt lag och har fel på i princip varje detalj som de gapar om.