Lakers agerar starkt mot "grupperingen" på läktare

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Power Play
Forumdemon

Re: Lakers agerar starkt mot "grupperingen" på läk

Post by Power Play »

KalleB wrote:"Nu kan kanske äntligen den del av publiken som tyvärr valt att stanna hemma p.g.a. rädsla, våga sig tillbaka till västra stå igen!

Precis så här ska den här typen av svulster skäras bort!"

Stanna hemma pga rädsla, menar du på fullaste allvar att någon i växjö inte vågat gå på en lakersmatch p.g.a rädsla. Och att denna rädsla i så fall skulle bero på inferno?
Skulle man vara rädd för något i samband med match i lakerdoom är det väl i så fall att få en spya i nacken av en full lakej.
Ja, på fullaste allvar menar jag detta! Det är ett antal personer som valt att stanna hemma dels p.g.a. att den positiva och extremt roliga stämning som alltid rådit i vår klack har blandats med hat och könsord. Dels p.g.a. att det står ett gäng på läktaren som fullkomligt skiter i att det står folk runtomkring - en armbåge i tinningen, häng och släng som gör att det vid ett flertal tillfällen har varit millimeter från att rasa folk från läktaren, äldre som barn hade garanterat inte gått skadelösa ur ett sånt senario.

Men jag har förstått på resonemanget från de som försvarar beteendet på läktaren att de överhuvudtaget inte vill förstå vad det är vi pratar om så jag tänker inte göra mig besväret att förklara detta närmare. Jag är bara oerhört nöjd över att föreningen och övriga klacken äntligen satt ner foten och visat att vi inte accepterar detta.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

KalleB wrote:Nu är det inte avstängningen jag argumenterar mot, utan "powerplays" fullständigt onödiga smutskastning om att folk inte vågar gå till ishallen pga inferno. Det finns inga som helst belägg för detta.
Jag smutskastar varken person eller Inferno. Det enda jag smutskastar är ett beteende. Ett beteende som majoriteten på läktaren INTE vill ha.

Belägg ska jag gärna ge dig. Du når mig på 0706-900 920. Ring mig, så ska jag mer än gärna träffa dig och berätta vad för belägg jag har.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Martinsson wrote:Anders83: Har ni frågat majoriteten denna fråga ?
Bara undrar.
Jag tror personligen att det är många fler som hade velat skrika hatramsor o.s.v.
Nej jag kan omöjligt veta allas åsikter . Och denna diskution har förts mer än en gång men jag ska dela med mig om min uppfattning gällande dessa typ av ramsor.

Står man på Läktaren och är förbannad på motståndarlaget är det ganska lätt att haka på en hatramsa och det känns kanske bra för vissa men hur uppfattar folket runtomkring oss??? Negativt givetsvis väldigt negativt till och med eftersom Lakers Lakejer är kända för att skapa en TREVLIG atmosfär och det är det vi försöker behålla i Lakerdome! Kommer man som ny till hallen skall man känna att här trivs jag och det hjälper inte hatramsor eller könsord till med särkilt mycket. Ju fler possitiva som lämnar hallen ju mer publik drar det garanterat eftersom man gärna talar om när man har haft det roligt eller hur??

Weinstock fick tex höra en massa slagord senast han var på besök och det är väl knappast något som uppskattas av övriga publiken för dom hade antagligen skrikigt om dom var av samma åsikt :roll:

Dessutom så ska man inte håna en spelare som frälst Lakerdome flera ggr om !!!

Det finns ju ramsor som passar in när man är missnöjd och det är bättre att hålla sig till det som är mer accepterat istället för att motarbeta få folk att bli griniga på läktaren.

Att skandera Domarjävel eller "vi hatar" bidrar inte till något . Häng istället med på ramsor som är till för att retas lite med motståndarklackarna då blir det genast mycket roligare i hallen och man kan lufta sin besvikelse på ett vettigt sätt.

I klacksektionen jobbar vi ständigt med att hitta bra sätt att få upp stämningen och att skapa en trivsel för att besökarna skall få en upplevelse i hallen så dom kommer hem sen och känner "fy fan vilken härlig klack" det tycker dom inte om vi tramsar med hatramsor det är jag övertygad om och det kommer jag aldrig att ändra inställning till!!! Och den dagen det blir accepterat med hatramsor sätter jag mig ner på sittplats .
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Power Play
Forumdemon

Post by Power Play »

Anders inlägg ovan sammanfattar nog precis det som majoriteten på västra stå menar och tycker!

Utmärkt!
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Amen!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Det är ju omöjligt att argumentera mot er, (för ni har ju alltid rätt) :lol: men jag håller fast vid mitt tidigare inlägg att ingen behöver vara rädd för att stå i klacken.
Skulle det vara så att asta 73 kommer till Lakerdoom med sitt barnbarn pelle 9. Asta lider av benskörhet och pelle är rädd för huliganer. (för det har pelle hört på radion att det ska finnas på västra stå)
Då behöver de inte ställa sig till höger om trumman där "grupperingen" står, utan är varmt välkommna ner till mig en bit under trumman.
Fast när jag tänker efter så är det inte så säkert där heller. Har hänt flera gånger att jag har fått både armbågar, häng och släng och spritosande könsord i tinningen av aspackade lakejer när de kommer nedvinglandes som kossor utsläppta på grönbete. Med detta menar jag att det finns olika sätt att vara otrevlig på en hockeymatch, detta var en parallell till herr Boxmarks otrevlighet.

Som vanligt håller jag med Anders i det han skriver. Och en sista sak, varför vissla åt motsåndarlaget när dom entrar isen?

Jag säger som matadoren i tjuren ferdinand, stånga mig, sparka mig, hoppa på mig.....
Last edited by KalleB on 17 December 2008, 17:09, edited 1 time in total.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Precis , när lag sjunger vi hatar lakers så kan vi ju svara med '' vi älskar troja '' osv osv.
Klart som fan man ska busvissla på motståndarna och ibland häckla dom det är bevisat att det hjälper och visst fan ska vi göra allt för att hjälpa våra krigare?.
Ni som var mot Västerås hemma såg hur man påverkar domaren till slut , den matchen var nog den sämsta domarinsatsen jag sett på länge och det fick han till slut höra av samtliga på västra stå.
Visst fan ska vi stötta lakers så gott det går men jag lovar att de hjälper om man busvisslar och buar när domaren tar ett felaktigt beslut vi får fördel utav det jag lovar.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Linda
c/o LL´s Forum

Post by Linda »

Anders, jag håller med du!
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Jag tror fortfarnade att det är MER än ni tror som skulle tycka det var okej, med hatramsor.
Det finns folk i alla åldrar på västra stå som skricker domarjävel eller liknande.
Varför blev det inte hådare tag imot den personen som slängde ner en ifrån VI ifrån läktaren ?
Frågan är om ni tar samma tag på er själva eller om det bara är för att ni "ogillar" dessa personer ?
Vi är växjö Lakers Vi e Röda Gula Blå !!!!
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag ska villigt erkänna att jag har skrikit domarjävel men det var förr numera nöjer jag mej att bua när det blir som allra värst med bedömningarna enl. min mening ,däremot har jag aldrig deltagit i en hatramsa håller med 03 att istället svara med vi älskar troja när de kommer med hata lakers ger mycket mer effekt än att svara med deras egna ramsa.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Jo det skriks domarjävel men att stå gemensamt att göra det tycker jag är rent av löjligt. Domarskandal föredrar jag i så fall att det skanderas , då visar man missnöjet på ett lite vettigare sätt och det ger en signal till domaren att han bör nog hålla ögonen liite mer öppna .

Om någon har slängt ner någon ifrån inferno oprovocerat tycker jag absolut att den personen skall ha en skrapa och fortsätter personen att stöka skall den oxå ges en fot i röven ut ur hallen anser jag.
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

HATA!!!!Varför ska jag som supporter till mitt lag behöva hata,skrika hatramsor etc mot andra supportar som älskar hockey???Vi är av samma korn,tycker hockey är ngt av det roligaste som finns...men hockeykulturen säger att vi måste hata varandra å sjunga nidingsvisor mot varandra etc etc.JAG FATTAR INTE!Då får vi väl ändra på den här djävla kulturen å stå upp att hålla det Lakers Lakejer står för.Självklart ska det sjungas om både det ena å det andra med glimten i ögat.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Exakt åryd-lakej!!!

Återigen titta på knätofsarnas klack, hatfri , mycket humor och ett jävla ös!

säga vad man vill om knätofsarna men när 1600st står och hoppar samtidigt och viftar med halsdukarna till daladans så ser det mäktigt ut!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

En märklig debatt om Lakers Klack, Jag har numera sittplats eftersom jag tröttnade på TRUMMAN samtidigt som man ser planen Uselt från kortsidan.

Det som skriks från sittplats är många gånger mycket värre en det som kommer från VS, i samhället i övrigt i bla. TV så förekommer det mesta, VARFÖR måste VS vara en Kör ledd av Birgit Friggebo som sjunger WE Shall Overcome?

Hataramsor är inget vidare, men en aning Missnöje emellanåt både mot domare/motståndare skulle nog både vara mer trovärdigt och en aning uppfriskande , och samtidigt uppskattas av både spelare och Evert(dock inga Barbröstade Plexihoppare och bråkstakar)

Jag kan lova Er att det som sägs på isen skulle göra missnöjesropen på VS till Godnattsagor för småbarn.

Det finns en rätt kul Bild på en ung Ajaxsupporter med ett visst finger uppsträckt i luften, kul tycker en del , förfärligt en del andra, Jag tycker den är för Jäv...... :wink:
In Hinkum Veritas
Åryd Lakej
Forumdemon

Post by Åryd Lakej »

NEDOMANSKY wrote: Hataramsor är inget vidare, men en aning Missnöje emellanåt både mot domare/motståndare skulle nog både vara mer trovärdigt och en aning uppfriskande , och samtidigt uppskattas av både spelare och Evert(dock inga Barbröstade Plexihoppare och bråkstakar)
Tycker detta är en självklarhet,man måste ju få skrika ut sin frustation mot domare,spelare när det inte går som man vill :D :D Få bara inte gå till överdrift.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Håller med dig Årydlakej. så länge det inte är domarjävel varje match är det ok men domarjävel kan sjunga nån gång per säsong om det är befogat. ibland är han ju värdelös och det tycker jag personligen han då ska höra
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Överdrift ?
Om ni har den åsikten så kan man ju lika väll skrika hatramsor.
Och provoserande ramsor ? Det säger vissa är okej, men det är ju som att "mucka" gräl ?
Jag tycker om ni ska vara emot hatramsor ska ni också inte skrika; Domarjävel, domarskandal, och bua åt motståndarna, ni kan ju inte sätta en linje och sen stiga över den ibland, nä nu gjorde domaren ett misstag , lått oss häckla han.
Jag tycker det är dåligt av er!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

NEDOMANSKY wrote:En märklig debatt om Lakers Klack, Jag har numera sittplats eftersom jag tröttnade på TRUMMAN samtidigt som man ser planen Uselt från kortsidan.

Det som skriks från sittplats är många gånger mycket värre en det som kommer från VS, i samhället i övrigt i bla. TV så förekommer det mesta, VARFÖR måste VS vara en Kör ledd av Birgit Friggebo som sjunger WE Shall Overcome?

Hataramsor är inget vidare, men en aning Missnöje emellanåt både mot domare/motståndare skulle nog både vara mer trovärdigt och en aning uppfriskande , och samtidigt uppskattas av både spelare och Evert(dock inga Barbröstade Plexihoppare och bråkstakar)

Jag kan lova Er att det som sägs på isen skulle göra missnöjesropen på VS till Godnattsagor för småbarn.

Det finns en rätt kul Bild på en ung Ajaxsupporter med ett visst finger uppsträckt i luften, kul tycker en del , förfärligt en del andra, Jag tycker den är för Jäv...... :wink:
Förstår inte varför du inte gillar trumman , ett bra hjälpmedel för att ramsorna inte ska dö ut eller bli röriga... och den uppfattning som de flesta har som jag pratat med tycker det blir trist utan så den blir nog kvar skulle jag tippa på !

Missnöjet visas visst på VS Nedomansky kom inte och säj annat , visselorkaner och ramsor till domaren har ploppat fram men som sagt hatramsorna tycker majoriteten av Lakejerna inte passar sig bra alls och liknande aktioner som utförts emot huokko tex.

Sundsvalls målvakt fick ta emot lite hets senast tex :!:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Martinsson wrote:Överdrift ?
Om ni har den åsikten så kan man ju lika väll skrika hatramsor.
Och provoserande ramsor ? Det säger vissa är okej, men det är ju som att "mucka" gräl ?
Jag tycker om ni ska vara emot hatramsor ska ni också inte skrika; Domarjävel, domarskandal, och bua åt motståndarna, ni kan ju inte sätta en linje och sen stiga över den ibland, nä nu gjorde domaren ett misstag , lått oss häckla han.
Jag tycker det är dåligt av er!

jag saknar ord för hur korkat du formulerar dig nu 8O
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Trumman är bra när det är fullsattt. värdelös när det är under 2500 på läktarna tycker jag personligen. mindre trumm och mer klappning absolut
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Svara: vi hatar Växjö med: vi älskar vilket lag det nu är. Ett bra förslag och jag känner mig inte lika förbannad och förnedrad längre! Ett utmärkt sätt att vända på steken. :wink:
Blueshirts United
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

lite den attityden vi i klacksektionen försöker plocka fram för att man ska kunna ta sig hem med ett bättre humör trots att man blivigt förnedrad både på isen och läktaren!
Lakej nr 926
Forumamatör

Post by Lakej nr 926 »

Vill bara klargöra en sak innan: Jag är inte med i VI och jag kan säga er att jag inte kommer vara medlem i Lakers Lakejer nästa år för jag har börjat tröttna på hur ni beter er och klagar.

Asså seriöst. Jag tycker bara det är löjligt så som alla Lakejer som skriver här klagar på VI.
Dom flesta som klagar vet inte mycket och tjabbar om något som dom bara hört andra säga till dom eller pratat om.

Jag som såg VI i ljungby tycker inte dom betedde sig mer illa än många andra lakejer. Och de som hände utanför var ju rent ut sagt jävlig konstigt att några troja supotrar får komma in till våran sektion (eller utanför) och börjar mucka. Då är de klart att man blir förbannad.
Och sen såg jag även äldra medlemmar från LL som stog och tjabbade med vakter så då skulle man ju stänga av dom också för dom var ju också stökiga?.

Ni kanske skulle ta reda på lite fakta innan ni börjar klaga en jävla massa på VI.

Och vet ni vad ULTRAS står för??? Här kan ni som inte vet läsa lite:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ultras

Men bra jobbat LL fortsett att döda Supoterkulturen i växjö (om de finns någon) Så kan västra stå, vara tom om 20-30 år när alla gubbar inte orkar stå längre utan sitter på sittplats(Y)
VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON, VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON?? FÖR VI HAR VIKTOR FASTH, JA VI HAR VIKTOR FASTH!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Vi kommer att sakna dig Lakej nr 926. :cry:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Hahha, piggelin, vågar du inte ens svara på pm nu ?

hahahaha!
Piggelin
c/o LL´s Forum

Post by Piggelin »

Linus :ajabaja:
Är man inte mer än 15 år så måste man ta det lite lungt. :wink:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Är man vuxen ska man våga säga sitt namn!

Inte bara sitta och skriva bakom datorn.
buck
c/o LL´s Forum

Post by buck »

diskusssionen går i cirklar... ungefär som en 2-åring på en trehjuling som tappat ena bakhjulet.

Det handlar om en kille som tydligen har grava problem med att tygla sina aggresioner och saknar all form av hyfs. Inte VI som företelse.
Men om VI06 får skit för det är det väl inte så svårt att fatta att LL och Lakers får skit för det åxå?
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Missköte sig inte de andra lakers anhängarna när vi inte fick komma ut för vakterna ??
Lakej nr 926
Forumamatör

Post by Lakej nr 926 »

Bra att säga till 15-åringar att dom ska ta de lungt och inte låta dom säga vad dom vill. Jag måste säga att LL har bra hand med dom yngre (inte alla i LL då men vissa).

För egen del är jag över 15 så kan ju säga vad jag vill då.
VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON, VEM FAN ÄR KENNY JÖNSSON?? FÖR VI HAR VIKTOR FASTH, JA VI HAR VIKTOR FASTH!
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Tydligen måste jag själv vara tyst då..
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Lakej nr 926:

Nu ska jag tala om en sak för dig min vän. LL är en mycket proffsig organisation som har ett stort förtroende runt om i hela hockeysverige. Vi är den enda officiellt valda supporterklubben till Växjö Lakers Hockey, och det har vi skriftligt på sen 2001. När vi ska ta ett beslut om vad än gäller , så inhämtar vi all fakta som behövs för att ta ett beslut.
När det gäller oroligheterna i Ljungby den 5/12 så har vi precis som jag sa inhämtat all tänkbar fakta från både ögonvittnen, vakter och polis på plats.

Så att komma och anklaga oss för att inte kontrollera fakta är inte speciellt sunt!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Martinsson wrote:Tydligen måste jag själv vara tyst då..
Du får vänta tills du blir myndig :lol:
Blueshirts United
KalleB
Forumdemon

Post by KalleB »

Power Play wrote:
KalleB wrote:Nu är det inte avstängningen jag argumenterar mot, utan "powerplays" fullständigt onödiga smutskastning om att folk inte vågar gå till ishallen pga inferno. Det finns inga som helst belägg för detta.
Jag smutskastar varken person eller Inferno. Det enda jag smutskastar är ett beteende. Ett beteende som majoriteten på läktaren INTE vill ha.

Belägg ska jag gärna ge dig. Du når mig på 0706-900 920. Ring mig, så ska jag mer än gärna träffa dig och berätta vad för belägg jag har.
Jag tänker inte ringa dig, kläck fram dina bel ägg så andra får ta del av dem också...
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Martinsson
Forumamatör

Post by Martinsson »

Japp, men om LL inte vill lyssna på personer under 30år så är det erat problem,
men ni kommer som sakt inte ha några som vill gå i era fottspår om ni fortsätter så här!!!!!!
Post Reply