1. Rögle. Mycket starka redan förra året och med de värvningar dom gjort samt med Mats Valtin som ny tränare ser jag inga som kan hota dom. Kommer torpedhockeyn att funka?
2. Bofors. Visserligen tappat Yngvesson till oss, men dom har kompetterat truppen med intressanta nyförvärv och tror att dom är starkare än förra året.
3. VIK. Pär Beckman tror jag lyfter dom till denna position samt en del nya mycket kompletta spelare till truppen.
4. Mora. Ingen stor omsättning på spelare och ny meriterad tränare i Harald Lückner.
5.Oskarshamn. Stark målvakt som ger trygghet till en definsiv som även den är mycket stabil.
6.Lakers. Mycket bra spelare som kompletterar ett lag som redan förra året hade gjort sig bra i AS, men vi skall inte glömma bort att vi är trots allt nykomlingar och detta är trots allt näst högsta serien vi spelar i nu. Och jag tycker det är mer än godkännt om vi klarar denna placering. Frågan är bara hur vår publik reargerar nu när vi inte går fram som en slåttermaskin som vi har gjort de senaste åren?
7.Nybro. Återigen ett lag som skaffat sig en mycket meriterat tränare men andra året i en serie är alltid svår.
8.Hammers. Ser starkare ut på papperet i år än förra. Tisell gjorde ju under i Mörrum förra året och kanske han kan lyfta även Hammers.
9. Mörrum. Tappat många spelare från förra året, och ersatt dom med yngre hungriga spelare. Frågetecknet är väl defensiven, men dom väntar tydligen på någon mer förstärkning på backsidan.
10. Arboga. Ärligt så vet jag inte så mycket om dom, men dom har ju tagit Olofströms poängkung men frågan är om det räcker, men som sagt vet för lite för att vara säker på vad jag har dom.
11. Troja. Mycket tunn trupp efter att dom tvingats tacka nej till tre spelare som skulle ingå i truppen, samt mycket turbolens när styrlesen skyller på tränare och sportchefen, där den senare avgår. Hur lätt är det för Jerry att känna fullt förtroende om det börjar gå tungt, är det han igen som får bära hundhuvudet. Måste som det verkar fylla ut truppen med juniorer för att få full trupp.
12. Örebro. Stora ekonomiska problem vilket gjort att man tappat många ur truppen och värvat billigt. Tror inte dom räcker till.
Ja,ja som sagt alltid kul att drömma och spekulera lite. Vore kul att höra vad andra hockeytokar tänker och tycker om vår första säsong i AS.