Det där går knappast att svara på. Alla lag får mer eller mindre svackor under säsongen. Helt plötsligt så lär spelet gå i "lås". Ett vinnande lag kan bli "mätt" på framgång..räcker att man slappnar av, tappar fokus så kommer misstagen, spelare funderar, blir frustrerade, nervösa, harmonin försvinner och smittar ner sig på hela laget. Det blir en ond cirkel när man inte hittar tillbaks till de gamla takterna igen.
Vi får bara hoppas på att årets Lakers jämnhet och lägstanivå är i någorlunda paritet med Rögle när de låg uppe i toppen de senaste säsongerna.
Jag hoppas att vi vinner alla matcher som återstår, men det tvivlar jag på.
Last edited by Bruno on 14 October 2008, 00:16, edited 2 times in total.
När man har sett hur Växjö spelat hittils kommer dom att ligga i topp väldigt länge. Viktigast för mej är att Växjö slår alla lag som ligger efter Troja. Jag tror att Växjö blir topp tre, förutsatt att ni slipper skador och dyl.
Helt enormt, Lakers delad 1-a i hockeyallsvenskan.
Vissta f*n tar det emot men måste faktiskt grattulera.
Hur många lag har haft den placeringen igentligen, inte många antar jag?
Det enda possitiva är att Troja snart har slagit båda tabellettorna
Man får va glad så länge det håller i sig. Topp 3 blir svårt. Men topp 7 ser ut att vara inom räckhåll, och det skulle göra mig nöjd. Skulle vi ta en topp 3 placering så blir jag vansinnigt glad och överraskad.
Tycker topp 3 ser ut att finnas inom räckhåll för Lakers... däremot kommer nog Malmö att få svårt att ta en av dom tre platserna. AIK blir en farligare konkurrentoch även Västerås. Tippar Leksand, Växjö och AIK.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.” G. B. Shaw
hamnar vi nu på plats 6-7 är jag inte nöjd. 4-5 så är jag supernöjd. då har vi en stor fördel i playoff. Ligger vi delad 1a nu kan man för bövelen inte vara nöjd om vi kommer på plats 7. Vi måste bli lite bättre varje år kommer vi på plats 4 har vi stor fördel i playoff. Tror vi hamnar 4a till slut
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
För min del har förhoppningarna och likaså förväntningarna ökat i takt med att vi visat att vi kan tampas i toppen av serien. Nu känns det inte som om man skulle hurra över en 6-7:e plats längre. Även om det var det som man hade tippat på innan serien drog igång.
Du förstår vad jag menar. man kan ju inte vara nöjad med 6a 7a och endast en hemmamatch när man legat 1a ???.. 4a och 5a är jag ändå nöjd med eftersom det är bättre än förra säsongen. topp 3 hade jag varit lyrisk över
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö