Lakejerna 08/09

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
Lalin
c/o LL´s Forum

Lakejerna 08/09

Post by Lalin »

Det blir till att hålla Troja stången! Det borde vara förbjudet att stå på ståplats och inte haka på klackledaren! :wink:
Blueshirts United
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

jag håller med du ... kunde bli tokig emellanåt när folk stog tysta som musar & bara gnällde!! skandal tamejfan , ska man stå i en klack så bör man väl ändå stötta laget till 100% i med och i motgång!

jag kommer aldrig glömma sista matchen mot Västerås när vi blev utslagna och det stod ett glatt gäng och hyllade våra krigare ÄVEN OM VI FÖRLORADE! All heder åt er som gjorde detta !

Tycker att vi ska Börja lika starkt som vi gjorde mot Västerås hemma fy fan va skönt drag det var! inget fel att stå en kvart innan och härja lite :D det drog upp stämningen till max ..

Kom igen nu 08/09 och ge allt lakejer och smitta av er på andra sen med!!!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Något säger mig att det här kan bli våran bästa säsong någonsin.. de 2 senaste hemmamatcherna har varit helt fantastiska vet inte om det bara beror på att vi vunnit men det har varit ett j'vla drag i hallen. Ska detta bli året då det inte bara är att komma till lakerdome och ta 3 poäng ?.
Hoppas på det vi bidrar nog till mer än vad vi tror.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Det är helt klart en härlig stämning just nu. Resultat och hemmaspelet spelar såklart en viss roll. Dock har vi tagit oss lite i kragen och satsat lite på sjungandet för att få det riktigt bra i år. Bra start av Lakejerna helt klart. Nu maler vi på, det ska och kommer bli ännu bättre.
Den som inte sjunger är taifare!!!
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Äntligen var man lite varm när man kom ut från hallen :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

på onsdag ska vi göra våran bästa insatts hittils. Det ska fan inte va en enda jävel på västra stå som inte sjunger.
Ska alla händer upp på onsdag så ska det vara ALLA HÄNDER.
Ingen ska kunna prata på torsdag
KROSSA TROJA!!!!!!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Hahaha ingen kan prata på torsdag.Jag kan fan inte prata sen premiären på hovet. KLonis vet :wink:
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Jag är hes idag från igår. kan inte tänka mig hur det blir på torsdag
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ja ,vad ska man säja ,trycket närmar sig fornstora dar ,till och med sittplats var med på noterna igår.Beror det på vår egen klubblokal eller har västra stås publik fattat att här står man inte tyst .GOTT MOS är det i varje fall nu i LAKERDOME och ännu bättre ska det bli om onsdag ...äntligen ett RIKTIGT derby som är värt namnet.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Jag tror att det beror på det lilla hat som har börjat smyga fram på Västra stå, hela hallen tänder till 8)
Angel Islet Army
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Hat vet jag inte om jag kan hålla med om men det är betydligt mer inlevelse nu på matcherna. Att domaren var kass igår håller nog alla med om skillnaden var att han fick höra det
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Stämningen börjar närma sig Podeinsäsongen :ok:

Även om jag uppskattar Positiva Fans så kändes det på något märkligt sätt skönt när Lakers Lakejers Mödis rök med buller och bång i och med de taktfasta ramsorna DOMARJÄVEL o DOMARSKANDAL :twisted:

Jag tror dessutom att Everts hud knottrade sig en aning när Lakerdooome blev en Jobbig Arena att spela i för Borta-laget :wink:
In Hinkum Veritas
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

satt å tänkte på att efter banderollen var uppe har Lakers och publiken visat vilja hjärta och vad stod det mer????

kanske dax att påminna oss igen :wink:
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

Så som det var i fredags ska det ta mig fan vara varje match !! :wink:
When we are good they never remember When we are bad they never forget
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

erok wrote:satt å tänkte på att efter banderollen var uppe har Lakers och publiken visat vilja hjärta och vad stod det mer????

kanske dax att påminna oss igen :wink:
Stolthet-Vilja-Hjärta

Ja den verkar ha gjort nytta. Upp med den igen helt klart :)
Den som inte sjunger är taifare!!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

NEDOMANSKY wrote:Stämningen börjar närma sig Podeinsäsongen :ok:

Även om jag uppskattar Positiva Fans så kändes det på något märkligt sätt skönt när Lakers Lakejers Mödis rök med buller och bång i och med de taktfasta ramsorna DOMARJÄVEL o DOMARSKANDAL :twisted:

Jag tror dessutom att Everts hud knottrade sig en aning när Lakerdooome blev en Jobbig Arena att spela i för Borta-laget :wink:

Det lossnar lite oxå när alla får ut sina aggresioner! då blir det mer power till att komma igång igen ist'llet för att bita ihop och sura.

Dock gillar jag personligen inte när det skanders "domarjävel" känns dagisnivå för min del... Däremot " domarskandal" är i mitt tycke klockren då den visar missnöje utan att vara för personlig
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ja, domarjävel har jag aldrig stämt upp i. Låter som rena dagiskören. Annars kan det gärna blåsa lite på läktaren när domare och motspelare behöver lite tillrättavisning. Om motspelarna tycker att spela i Växjö känns lika bökigt som att kissa i motvind är det lagom :wink:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

alternativt så dom pissar i omklädningsrummet :lol:
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Men när man står på läktaren å är lika Trött, svettig å så mycket hesare än spelarna. Så gör domaren en idiotutvisning i mina ögon. Kan helt klart vara korekt men i mina ögon känns det fel. Ja då kan jag fan få mördatankar i en tiondels sekund. Och för att då svalka av sinnet så känns det jävligt skönt att få utlopp av ilskan och frustratioen att iallfall bua lite :wink:
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Haha, vaddå dagis nivå att sjunga dommarjävel!?
Det är dagis nivå att se hur vissa här inne skriver om olika saker.

Som alltid innan: Sjung inte med, på så sätt visar du att du inte gillar det, så slipper vi andra erat jävla gnäll på forumet.

Eller så står man inte i klacken om man inte kan tåla att det kommer upp lite negativa ramsor en FREDAGSkväll när CLAESSON dömmer!
Angel Islet Army
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

antonius wrote: Som alltid innan: Sjung inte med, på så sätt visar du att du inte gillar det, så slipper vi andra erat jävla gnäll på forumet.
Det är inget gnäll utan åsikter. Och mina åsikter uttrycker jag när helst jag vill, ha det väldigt glasklart för dig. Så nu kan debatten i tråden fortsätta.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Bruno

Post by Bruno »

antonius wrote:Det är dagis nivå att se hur vissa här inne skriver om olika saker.
Var inte så äckligt egoistisk! Alla tycker helt enkelt inte som du.
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Bruno wrote:
antonius wrote:Det är dagis nivå att se hur vissa här inne skriver om olika saker.
Var inte så äckligt egoistisk! Alla tycker helt enkelt inte som du.
Det ska väl allra sist komma från dig Bruno. Han tycker en sak Niles en helt annan. Alla har vi olika uppfattningar.
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Bruno---> Vem är du äns?

niles----> Ska jag ha det Väldigt glasklart för mig eller? :roll:
Angel Islet Army
dolitle
c/o LL´s Forum

Post by dolitle »

Den som inte säger emot håller med.

Det är dagisnivå på att skrika "domarjävel", så jäkla töntigt.

För det första, Claesson gjorde en bra match. Markussons utvisning var felaktig, annars vet jag inte om han tog ngr mer felaktiga.

Jag kommer fortsätta stå i klacken, men kommer fortsätta göra allt för att stoppa dessa töntiga skitramsor.

Har inget emot att vi försöker påverka domaren, men en sån ramsa är ju bara så töntig. Jag tror fasen att domarna innan matchen slår vad om när "domarjävel" eller "domarskandal" kommer att skrikas. Det är ungf. lika säkert som amen i kyrkan en söndag.
[b]Klubb Poseidon is the shit[/b]
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Hatramsor och direkt riktade ramsor som domarjävel är det låg nivå på!

Skillnaden mellan "domarskandal" och domarjävel är stor.... först nämda vittnar om missnöjet i övrigt med domaren medans den andra är riktad direkt.... Många beslut var helt rätt men så är det ju det där med att sätta press vilket MAN SKA göra på hemmaplan, även gulleklacken Superstars gör detta och är fortfarande en av de mest respekterade klackarna i sverige.

Instämmer med Dolitle , försöker oxå stoppa fjanteri på läktaren så långt det går . LL har en positiv anda och ett bra rykte så varför inte fortsätta på det spåret? Jag buar åt domaren oavsett beslut (nästan) och visst ska det vara så på hemmaplan
Flanders
Forumdemon

Post by Flanders »

antonius wrote:Som alltid innan: Sjung inte med, på så sätt visar du att du inte gillar det, så slipper vi andra erat jävla gnäll på forumet.

Eller så står man inte i klacken om man inte kan tåla att det kommer upp lite negativa ramsor en FREDAGSkväll när CLAESSON dömmer!
Antonius, jag tar mig friheten att tolka dig lite. Om du nu tycker att man ska hålla tyst när man inte gillar någonting, borde inte detta då även gälla publikens syn på domarinsatsen? 8O

Det andra du skriver, om att välja bort klacken om man inte tål vad dom står för, är inte det anledningen till varför VI-06 valde att ställa sig en bit ifrån klacken för några år sedan? 8O
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Vi har aldrig ställt oss "ifrån" klacken bara en bit bort i en grupp tillsammans.

Men vi har inget osagt med LL och vi vet lika väl som LL vad som gäller.
Vi är ju fortfarande medlemmar i LL.
Angel Islet Army
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Kom just att tänka på hur dåligt samvete alla i Juventusklacken måste ha efter förra säsongens möte på Stadio del empty, där IBRA häcklades duktigt :roll:
In Hinkum Veritas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

I mitten står kärnan av klacken. vid sidan om står inferno vilket är bra då får man igång flera på kortsidan. vi måste vara mer utspridda. Inferno gör ett bra jobb
bobba
Forumdemon

Post by bobba »

NEDOMANSKY wrote:Kom just att tänka på hur dåligt samvete alla i Juventusklacken måste ha efter förra säsongens möte på Stadio del empty, där IBRA häcklades duktigt :roll:
Varför skulle dem ha dåligt samvete ?
When we are good they never remember When we are bad they never forget
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

:eeeh:
In Hinkum Veritas
Post Reply