att välja familjen före jobbet håller jag iofs med om 8 dagar i veckan, men hur kul är det att rapportera serielunk men när det hettar till tar man fritt?
Jag menar, det kommer ju en helt idrottsfri sommar snart, hade det inte varit lämpligare då?
Magnusson skriver bra krönikor! SMP hade ju redan avhandlat matchen på typ tre helsidor innan hans krönika, jag tycker det var en intressant vinkling av SMP och Magnusson - vårat lilla "krig" med lokalkonkurrenten hamnar i en annan dager när man läser hur det går till på en del andra håll i vår värld.
Är det bara jag som tycker Enestubbe ska sluta måla påskägg och ta tag i silly-rapporteringen på allvar. Olofströms tränare? Taif storsatsar? Länet har två AS-klubbar - hallå!?! Chief Evertsson börjar ju snart tro han blivit helt soft.
Kommentarerna på SMP är ett kapitel för sig. Jag skulle vilja att INGEN tar de för sanning eller ens på allvar (personligen läser jag de aldrig om inte någon hänvisar till de härifrån). Vad jag TROR våra belackare syftar på är att VLH framöver kommer ta betalt för hela säsongen, dvs inklusive KS eftersom vi har det som MÅL. Det är skillnad på en målsättning och ett löfte, och det förstår alla utom de som tappar bort sina hjärnceller så fort de ska skriva något på smp.se...
fanns ju en uttalad vision nångång att vi skulle nå elitserien 2011,det skulle ju iof betyda att vi går upp nästa säsong.
jag älskar att trojaner och taifare lägger ner mer energi på oss än något,det visar på att vi engagerar mer än de klubbarna vilket sponsorer och andra också ser.
finns det nån fast vision spikad idag?
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.
Det känns ju som om det bara var någon månad sedan Enestubbe berättade om långresan till Västindien, men tydligen hade han mer semester att ta ut...
Synd, för han skulle definitivt ha kunnat ha rätat ut ett o annat frågetecken:
Vad hände egentligen med grek-kanadicken som skulle varit klar senast den 17/6?
Har Evert fått upp ett annat centerspår?
Vem skall egentligen ersätta Patrik Carlsson?
Vem ersätter David Holmqvist?
Vem skall vara 8:e back nu när Dahlbeck gått till LHC?
Dricker sportchefen fortfarande Gösser?
Primeau wrote:Det känns ju som om det bara var någon månad sedan Enestubbe berättade om långresan till Västindien, men tydligen hade han mer semester att ta ut...
Synd, för han skulle definitivt ha kunnat ha rätat ut ett o annat frågetecken:
Vad hände egentligen med grek-kanadicken som skulle varit klar senast den 17/6?
Har Evert fått upp ett annat centerspår?
Vem skall egentligen ersätta Patrik Carlsson?
Vem ersätter David Holmqvist?
Vem skall vara 8:e back nu när Dahlbeck gått till LHC?
Dricker sportchefen fortfarande Gösser?
Kom precis att tänka på mannen som sa slutkämmen i den underbara serien " Lödder ", he he
NU påstår Daniel Enestubbe att det är lakejer som skrivit skit om hans domarartikel. Är man så blåst att man tror när en person skriver ''lakej, vlh växjö lakers '' verkligen är en Lakers supporter så kan man inte ha många hästar hemma. Jag som började få upp respekten för DE så kommer han med något sådant här. Hur tänker han egentligen ?
Och varför skulle inte lakejer få säga sin åsikt om nåt i hans artikel eller åsikter om nån domares prestationer i rinken, om det nu är några som skriver på SMP? Jag läser dom inte ens så för min del spelar det kvitta.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Enestubbe är den stubbe som hans namn säger, jag lägger ingen vikt alls vid hans åsikter. det har jag aldrig gjort vid människor som tror sig veta allt.
"MEN jag är mest förbannad på dessa dj.. dommare som i sin iver att inte vara hemmadommare slår över åt totalt motsatt håll...
Nu måste Troja ryta till över denna mobbning...
*** det har ju hänt att Troja spelat med en man mindre i nästan en period ibland, oftast över skitföreteelse och som motståndarna gör hela tiden..och hur *** ska man kunna vinna då..
Dock kan man väl inte skylla förlusten på dommaren..men va i hela friden håller de på med ??????"
Det är väl någon Lakej som har skrivit detta också, eller vad tror du Enestubbe?
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
DE försöker nu att be om ursäkt för sitt påhopp på lakejer/lakersfans. Nu snackar han om lakers "virke" och att han var nära att välja en lakerspåse när han handlade!
Det finns två ämnen där jag verkligen känner mig ensam här på forumet. Den första rör kritiken mot domarna som det andra ämnet, DE, tar upp i sitt inlägg. Han nyanserar ju sig kraftigt i det längre inlägget senare. Jag håller med honom i sakfrågan och jag tillhör de som uppskattar Enestubbes skriverier. Givetvis inte varje gång, men ändå.
Det bästa som kunde hänt vårt forum har inträffat. Anledningen är självklart rättskiparnas säkerhet, men det gav också den positiva bieffekten att inför-tråden inte spammas med diskussion om domaren i den matchen, bra att domaren offentligörs precis innan match.
Så här skrev jag för snart tre år sedan och det skiljer inte mycket från Enestubbes hårt kritiserade blogg-inlägg:
Varanen wrote:Alltid domaren, domarbedömningar, filmningar eller andra regelfrågor. Jag har nämnt detta föriut och jag nämner det igen. Är ingen intresserad av själva spelet hockey eller går ni alla i någon form av domarutbildning? Jag är imponerad av engagemanget i frågorna, även om jag alltid slutar läsa då reglerna och dess tolkningar/missbruk nämns.
Beskyllningar och motbeskyllningar. Mönstret känns igen. "Era spelare filmar", "Era spelare är ojusta". "Domaren gav er favör", Domaren var ensidig" till argumenten med verklig pondus "Ni är det ojustaste laget i serien.", "Utav alla lag jag sett är ni de som filmar mest." "Hela hockeysverige vet att ni svandyker" bla bla bla bla.
Jag tillhör de som anser att vi har de domare vi förtjänar, regeltolkningarna har vi gemensamt bestämt och jag är otroligt glad att några vill ta på sig ansvaret att vara domare. Det gör att jag kan njuta av spelet hockey med domaren som en naturlig aktör.