Rädda Lakers
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Var har jag skrivit att Lakers inte har fuskat? Var? Jag ställde följande fråga som motvikt till det tvärsäkra Men fuskat har man ju lik förbannat gjort:carl wrote:Att påstå att lakers har fuskat är inte mer korkat än att påstå att de inte har fuskat. Låt nämnden fatta ett beslut innan ni sätter ner foten i skuldfrågan!
Kan det vara så enkelt att man genom fullständigt legitima periodiseringar flyttat problemen framför sig?
Att du väljer dina egna tolkningar av det jag skriver är trist, men inget jag kan ta på mig. Jämförelsen med lönen beror på att en debattör definierade fusk och fiffel med: För mig är "fusk" i Lakers situation när man misshandlar klubbens ekonomi till "botten"
Läs hela debatten Carl innan du idiotförklarar och lägger ord i mun på andra. Jag står för vad jag skriver. Men enbart det. Dina tolkningar får du själv stå för. Ska jag stå för de med blir det jobbigt att debattera.

carl wrote:Jag tror att det kommer finnas ett visst intresse för varför man inte har meddelat underskott tidigare år......PutteA wrote:Ärligt talat Carl, tror du på fullaste allvar att nämnden kommer att ta upp gamla beslut för att granska igen?? Nämnden kommer att granska Lakers precis som andra klubbar inför kommande säsong. Lakers har meddelat ett underskott, och man har en klar plan för kommande budgettår för att komma till rätta med underskottet, annars är det bye bye nästa år.
I så fall har man ganska många föreningar att kolla över inför denna säsong Carl.
Jag tror i grund och botten Carl att det handlar om att Växjö har tagit sig in i ett rum som TAIF:are och Trojaner alltid trott var deras mark här i regionen. Tingsryd och Ljungby står för hockeyn. Sen vågar storebro i länet helt plötsligt sig ut på banan och utmanar. ..... och tar över. Det här blir för jobbigt för en del.....
...... när man t.o.m kan få för sig att kasta tomflaskor mot en f.d TAIF-spelare i en träningsmatch, som fortfarande bor i Tingsryd och troligtvis alltid kommer att göra, men just då spelade för VLH, då är det nått annat än hämnd för tidigare provokationer!!!!!
("Usch, nu får jag inte ihop meningarna längre, bäst att sluta kanske"

Last edited by PutteA on 26 May 2008, 23:20, edited 1 time in total.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det

-
- Inaktiverad användare
Som ORIKTIG
Supporter med Zink-Spann över skallen istället för en Stråhatt målad i Lakers färger som självutnämnd RIKTIG supporter tar jag Mig friheten att åter putsa kristallkulan och förutspå att De RIKTIGA supportrarna till Lakers ca.100-150 st som med seriösa belopp nu bidragit till Lakers kommande version 2.0, KNAPPAST kommer att klara av att hålla Lakers i HA speciellt länge, UTAN ORIKTIGA Supportrar med Välrakade hakor så hamnar Lakers åter i Korpserierna med Alvesta och Åseda.
För etablerad medverkan över tid i HA och ES krävs DJUPT ORIKTIGA och OSERIÖSA Supportrar som Älskar PopCorn och Tasksparkar
FORZA LAKER osv...
ps. Alla Lakeristas kan nu som Profeten skrivit Ta ett DJUPT andetag i slutet på Tunneln

För etablerad medverkan över tid i HA och ES krävs DJUPT ORIKTIGA och OSERIÖSA Supportrar som Älskar PopCorn och Tasksparkar

FORZA LAKER osv...
ps. Alla Lakeristas kan nu som Profeten skrivit Ta ett DJUPT andetag i slutet på Tunneln

In Hinkum Veritas
Väldigt vad det tycks och tros från en del här inne. Själv tycker jag det är lite löjligt att uttala sig om saker som man inte har en aning om. Det bör vara enklare att fatta beslut om elitlicens, när man har rätt beslutsunderlag och det tror jag varken Carl eller LasseMaja sitter på.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
-
- c/o LL´s Forum
-
- Inaktiverad användare
Och den attityden kom inte från att vi sedan starten hela tiden hört saker som "Ni kommer aldrig gå upp i Allsvenskan", "Ni kommer kursa -02", "ni kommer åka ut direkt", mm, mm, mm?carl wrote:Tänkt tillbaka på hur det lät från många lakerssupporters för 3-5 år sedan så får du svaret. Tonläget var inte sällan påverkat av en ganska kaxig attityd och jag tror att många uppfattade en brist på respekt.
Beskriver tyvärr bara hur cynisk syn många trojaner har på livet. man KAN faktiskt vara snäll...carl wrote: Stödmatchen till Troja sågs av många trojaner mer som en del av lakers marknadsföring än som en genuint menad aktion till ekonomisk hjälp.

Last edited by buck on 26 May 2008, 23:59, edited 1 time in total.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
Om man inte vet något är det ju en himla tur att man får spekulera hur mycket man vill.Räven wrote:Väldigt vad det tycks och tros från en del här inne. Själv tycker jag det är lite löjligt att uttala sig om saker som man inte har en aning om. Det bör vara enklare att fatta beslut om elitlicens, när man har rätt beslutsunderlag och det tror jag varken Carl eller LasseMaja sitter på.

-
- c/o LL´s Forum
All heder åt alla dem som som tagit lån. Skänkt en slant bara så där. Å till de som jobbat dag å natt med detta. Men hur gick det.??? Är vi i kk nu eller lever vi vidare. Timmen är slagen, insamlingen är stängt. Så ut med info nu om det är dax att bränna sina lakerströjer eller ej.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Bränna lakerströjor gör de sydöst om växjö.. ..skulle inte bränna en tröja ens om laget bytte namn till Troja-Taif, skulle visa barnbarnen tröjan (om 30 år) och berätta historier att det var bättre förr..
-..Nån som vet hur det gått? fick de in sista slantarna eller måste de ringa runt o tjata in sista kulorna som folk lovat?
-..Nån som vet hur det gått? fick de in sista slantarna eller måste de ringa runt o tjata in sista kulorna som folk lovat?
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
PutteA har så många rätt i sina inlägg här att man bara kan ta rygg. Både vad gäller elitlicensen och taifare/trojaner.
Några vettiga trojaner finns det, nån vettig taifare har jag aldrig träffat och kommer sannolikt aldrig att träffa heller. Nu ska vi spela samma serie som troja, det kommer inte sprida nån derbyglädje hos mig i alla fall. Skitsnacket därifrån har effektivt tagit död på den känslan om den nu nånsin funnits.
Nu kommer Nedomansky tjata om sin roll som oriktig supporter i varenda inlägg framöver. Glädjande.
Hoppas nu Lakers klarat av det tråkiga som varit. Jag bugar mig för de fantastiska supportrar som finns runt laget, oavsett om dom agerar privat eller via sitt företag. Det rätta virket, mer än bara prat.
Några vettiga trojaner finns det, nån vettig taifare har jag aldrig träffat och kommer sannolikt aldrig att träffa heller. Nu ska vi spela samma serie som troja, det kommer inte sprida nån derbyglädje hos mig i alla fall. Skitsnacket därifrån har effektivt tagit död på den känslan om den nu nånsin funnits.
Nu kommer Nedomansky tjata om sin roll som oriktig supporter i varenda inlägg framöver. Glädjande.
Hoppas nu Lakers klarat av det tråkiga som varit. Jag bugar mig för de fantastiska supportrar som finns runt laget, oavsett om dom agerar privat eller via sitt företag. Det rätta virket, mer än bara prat.
-
- c/o LL´s Forum
ja fan då var hammers duktigare än vad lakers var är pått ta reda på det. man ser ju direkt hur mycket som är på väg in. Bara att ta fram kulramen. Men blir väl så här när de inte har koll på det å ingen stapel på hemsidan
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Inte otrevlig men fan här går man å har ont i magen för att man är orolig om det blir spel eller inte för lakers i höst. har lånat pengar å är som väl är inte själv om detta. men går de ut å säger att ett tatum är faställt borde de väl ligga i allas intresse att få veta det snabbt som fan. Vist solen skiner å jag har jobbat i natt men fan att jag kan sova för det.
Erok, om du följt de senaste 24 timmarnas infon, så har du kanske oxå uppfattat att om dom får in alla pengar som VLH fått Fax om att dom är insatta, så ser det bra ut. Men man kan ju för sjutton inte dra en slutsats av ett fax, man måste ju se pengarna på kontot innan man yttrar nått, det borde även du förstå!!!

Vad är problemet? VLH kan väl låna upp det "sista" om det nu skulle behövas! Eller?
Det är jag som kanske inte begriper "resonemanget". Ponera att det saknas 100 papp. Ska man KK då? Då är något galet.
Det är jag som kanske inte begriper "resonemanget". Ponera att det saknas 100 papp. Ska man KK då? Då är något galet.
Last edited by Lalin on 27 May 2008, 11:18, edited 2 times in total.
Blueshirts United
-
- c/o LL´s Forum
var ska jag läsa på serra???? info på hemsidan är ju nada. här ute är det också nada. smp ja kan man lita på dem?? eller är det komentarena after artiklen som man ska läsa. Vad jag har fått för info är det att det ska in 2.5 mille annars är det kk. Rätta mig om jag har fel.
Kort å gott Erok om du läst på, så är det så att dom just nu håller på att sammanställa insamlingen. En överföring kan ta upp till 2 bankdagar, och just nu är vi i slutet på månaden med en helvetes massa transaktioner på våra banker. Så lugna dig lite, det kommer info när dom är färdiga. Du verkar tro att summan är på Lakers konto direkt när insättningen görs???? Det är INTE SÅ Erok!!!!!
Last edited by PutteA on 27 May 2008, 11:17, edited 1 time in total.

-
- c/o LL´s Forum
Budskapet i korthet:
? Nej, Lakers har inga pengar.
? Underskottet är 2,5 miljoner kronor.
? 1,25 miljoner har dragits in den senaste tiden.
? Resten återstår. Pengar som måste finnas senast den 26 maj.
Annars:
– Då är det finito för Växjö Lakers, konstaterade Anders Öman krasst
ja detta läser jag som KK iallafall.
Och många med mig skulle jag tro.
? Nej, Lakers har inga pengar.
? Underskottet är 2,5 miljoner kronor.
? 1,25 miljoner har dragits in den senaste tiden.
? Resten återstår. Pengar som måste finnas senast den 26 maj.
Annars:
– Då är det finito för Växjö Lakers, konstaterade Anders Öman krasst
ja detta läser jag som KK iallafall.
Och många med mig skulle jag tro.
Last edited by erok on 27 May 2008, 11:41, edited 1 time in total.
Ärligt talat Erok....... tror du på fullaste allvar att dom begär en förening av Lakers kaliber i KK för 150.000 kr??? Jag tror att om hälften av dessa 2.5 miljonerna saknades hade de blivit svårt att driva föreningen vidare. Men i dagsläget så rör det sig om max ett par hundra tusen. Småsmulor i dessa sammanhang. Så sluta sprid denna pessimism, utan visa ditt riktiga Lakershjärta istället. Ditt gnäll bara själper....

-
- c/o LL´s Forum
jag har väl visat hjärta hela tiden putteA.
Ingen har drivigt insamlingar så hårt som jag har gort å kommer så att fortsätta med. Sen att folk har hånat mig från egna led å sagt att detta aldrig kommer hända är inte mitt fel. Ta pengarna från supporterspelaren. å LAKERS är räddat. För denna insamling har ju pågått i snart 5 år månad ut å månad in.
Men kanske är såatt det har gorts förlite reklam för detta så att förfå Växjöbor med omnejd är med i denna insamling så att det inte finns 150.000 kr i kassan.
Ingen har drivigt insamlingar så hårt som jag har gort å kommer så att fortsätta med. Sen att folk har hånat mig från egna led å sagt att detta aldrig kommer hända är inte mitt fel. Ta pengarna från supporterspelaren. å LAKERS är räddat. För denna insamling har ju pågått i snart 5 år månad ut å månad in.
Men kanske är såatt det har gorts förlite reklam för detta så att förfå Växjöbor med omnejd är med i denna insamling så att det inte finns 150.000 kr i kassan.