Växjö Lakers Elitlicens i fara
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
- The London Observer
- Forumamatör
Växjö Lakers Elitlicens i fara
Enligt SMP så har en privatperson i en skrivelse till Svenska Ishockeyförbundet begärt att Växjö Lakers ska tvångsnedflyttas i seriesystemet.
Orsaken är att man anser att Växjö Lakers har fifflat med siffrorna och redovisat ett plusresultat trots att man gjort förluster mellan 800 000-900 000 kr de senaste åren.
Om inte Lakers har en bra förklaring till detta ser det nog riktigt mörkt ut att få någon elitlicens. En degradering kommer bli väldigt negativt för sponsorernas vilja att satsa pengar med tanke på att dom är redan negativa på det som kommit fram. Åker man ut så behövs verkligen Lakejernas pengar om det inte ska bli rutchkana genom seriesystemet eller KK
Orsaken är att man anser att Växjö Lakers har fifflat med siffrorna och redovisat ett plusresultat trots att man gjort förluster mellan 800 000-900 000 kr de senaste åren.
Om inte Lakers har en bra förklaring till detta ser det nog riktigt mörkt ut att få någon elitlicens. En degradering kommer bli väldigt negativt för sponsorernas vilja att satsa pengar med tanke på att dom är redan negativa på det som kommit fram. Åker man ut så behövs verkligen Lakejernas pengar om det inte ska bli rutchkana genom seriesystemet eller KK
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Och tills Licensnämnden eventuellt går emot sig själva och underkänner bokslut dom redan godkänt, håller jag tummarna för att STÖDET från oss Lakejer kommer ge Evertsson tillfälle att presentera de tre läckerbitarna han ryktas förvara gömda i sumpen.
Får Lakers bara in sina pengar så skall förhoppningsvis detta ordna sig.
Får Lakers bara in sina pengar så skall förhoppningsvis detta ordna sig.
Spekulationer av folk som knappt vet vad dom pratar om gör mig vansinnig. Hela SMP-dårhuset på nätet är fylld av idioter, eller om det var ett par stycken med olika namn. Kommer inte ihåg. Försöksutsläppta grannsupporters gör sitt bästa för att sprida så mycket skit det går och hoppas det skadar. Man kan bara le åt hjonens bittra strid.
Det är ju ingen ny företeelse när det gäller VLH. Klubben skapar enormt starka känslor hos omgivningen. Både kärlek och illvilja. Asätarna försöker passa på nu när vi slåss för vårt liv. Rätt väntat tycker jag, men saknar all substans.
En pseuodo-nyhet i likhet med den om att det pågick systematisk mobbning i föreningen. Om det råder kaos i sandlådesekten måste man säga detsamma om de som vill stopa hockeyn i Växjö. De vittrar blod och försöker med alla medel sätta käppar i hjulen. Anmälan till förbundet är bara ett trist exempel på detta.
En pseuodo-nyhet i likhet med den om att det pågick systematisk mobbning i föreningen. Om det råder kaos i sandlådesekten måste man säga detsamma om de som vill stopa hockeyn i Växjö. De vittrar blod och försöker med alla medel sätta käppar i hjulen. Anmälan till förbundet är bara ett trist exempel på detta.
Tragiskt samhälle vi lever i. Anar vem det är som försökt gå den vägen i sina bittra blindslag efter en derbykonkurrent. Skulle förbundet börja riva i klubbarnas gamla godkännanden och redan godkända bokslut behöver man nog både nyanställa och ställa in kommande hockeysäsong.Varanen wrote:Anmälan till förbundet är bara ett trist exempel på detta.
När Lakers var i akut kris o nära KK jublade dem men när Öman/supporters nu förhoppningsvis!? rätar upp skeppet verkar dessa häcklare nu försöka varje medel som givis.
Att riva upp gamla godkännande och tvångsnedflytta i efterhand låter synnerligen konstigt. Men är men desperat får man ta till varje knep som man kan.
Hoppas innerligt att allsvenskan bli fri från tvångsnedflyttningar framöver och att man åker ut på vad man presterar på isen för det är väll där matcherna skall avgöras, inte hos revisorerna i efterhand?
Att riva upp gamla godkännande och tvångsnedflytta i efterhand låter synnerligen konstigt. Men är men desperat får man ta till varje knep som man kan.
Hoppas innerligt att allsvenskan bli fri från tvångsnedflyttningar framöver och att man åker ut på vad man presterar på isen för det är väll där matcherna skall avgöras, inte hos revisorerna i efterhand?
- In hoc signo vinces -
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
[img]http://smileys.smileycentral.com/cat/20_2_75.gif[/img]
-
- Forumamatör
Och Enrons redovisning hade godkänts av Arthur Andersen...Linda wrote:Jag tyckte den skrivelsen ungefär hade lika stor substans som kommentarerna i Enestubbes blogg.
Jag förstår inte vart man har fått att man skulle fifflat och fuskat och ruffel och bågat ifrån. Rena spekulationer. Bokföringarna är godkända av revisionsbyrå.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Enron
Alla vet redan vid det här laget att Lakerskrigarna berör. Jag njuter vareviga sekund åt belackarnas extatiska nätonani. Grisflugorna som bokstavligen sprutar från deras tangentbord bevisar bara vilka bittra lillasystrar dom är. Enestubben slår högklackarna i taket och jublar. Bloggen blomstrar!
Växjö Lakers berör - och VI står eniga.
Jag har synat en viss persons forumshistorik. Denne skriver med en grammatisk briljans och med ett idelt underironiskt spörsmål att vissa inte förstår den avundssjuka innebörden. I stilla ro så undrar jag om inte denne skribent skulle lägga mer energi på sitt eget gärsgårdslag och dess representationssida. Kanske publicera en artikel med Revbenspjälls - Dalle? Uppdateringen är det ju faktisk korpvarning på. Likaså laget.
/T5!!
Växjö Lakers berör - och VI står eniga.
Jag har synat en viss persons forumshistorik. Denne skriver med en grammatisk briljans och med ett idelt underironiskt spörsmål att vissa inte förstår den avundssjuka innebörden. I stilla ro så undrar jag om inte denne skribent skulle lägga mer energi på sitt eget gärsgårdslag och dess representationssida. Kanske publicera en artikel med Revbenspjälls - Dalle? Uppdateringen är det ju faktisk korpvarning på. Likaså laget.
/T5!!
[b][size=134]TALA ÄR GULD - TIGA ÄR SILVER[/size][/b]
-
- Forumdemon
Jo, inlägg innehållande 0 % substans, 99 % ordbajseri måste belönas.InmeDes wrote:Volvons forumprosa är obetalbar. "....belackarnas extatiska nätonani" är genialt. Jag faller platt. Funnes det ett pris för forumskribenter vore Volvon definitivt en bland de nominerade.
För övrigt har jag ingen aning om vad den sista procenten består av.
-
- Inaktiverad användare
[quote="InmeDes"]Volvons forumprosa är obetalbar. "....belackarnas extatiska nätonani" är genialt. Jag faller platt. Funnes det ett pris för forumskribenter vore Volvon definitivt en bland de nominerade.[/quote]
InmeDes, vill bara tala om för dig att ironi har svårt att nå fram i textform.
InmeDes, vill bara tala om för dig att ironi har svårt att nå fram i textform.
Tingsryds AIF
since 1923
since 1923
Var inte alls ironisk i detta fallet, Lasse-Maja. Det jag uttalade mig om och berömde var formen, skriftspråket, och inte innehållet. Sorterar man bort att Volvon ibland, för att inte säga ofta, visar begränsad respekt för somliga skribenter på forumet, kan i alla fall inte jag annat än imponeras av och uppskatta vokabulären.
Och livet går vidare på Uda Dan Dara. Vem vinner och vem försvinner? Svaret ges i nästa avsnitt.