NYA RAMSOR 3
Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Det är riktigt mäktigt. Här är lite mer av Eintracht Support http://youtube.com/watch?v=oTx3NDvRQJ8. Det händer att vi i Karlskrona kör den ibland.Talismanen wrote:Haha ja vi är en liten men ack så stark framtid![]()
Jag tycker vi kunde införa lite hoppande. Tycker jag ser mycket najs ut.
Några kanske har sett Eintracht Frankfurt när dom kör sin pippi långstrump!?
http://youtube.com/watch?v=JHas38WdhP0
http://youtube.com/watch?v=O99gQAlxsOk&feature=related
Hur fräckt är inte det? Då pippi faktiskt är svensk borde vi hylla denna sagohjältinna och kanske testa den? Kan nog bli mäktig med trumman.
Pippi melodin då....Cha la la la la la cha la la la la la la la, cha la la la la la cha la la la la la la....VI ÄR LAKERS LAKEJER cha la la la la la la la la...VI ÄR LAKERS LAKEJER cha la la la la la!!!
Vet inte om nån svensk klack kör denna. Nån som har koll på det? Jag har inte hört den på svensk mark nån gång iaf.
Jag har ett förslag här som är värt att tänka över:
Karlsson på taket-låten. Istället för att sjunga Karlsson sjunger vi Lakers.
Lakeeeers, Lakeeers..vååårat kära Lakeeeers..Lakeeers, Lakeeeers..vårat kära Lakeeers..Lakeeeers, Lakeeers vårat kära LaaaakEEEEEEEERRS (UPP I TON!)...KOMMER KRIGA TILL SIG TRE NYA POÄÄÄÄNG!!!
Eller..KOMMER VIIIAAATT STÖTTA TILL NYA POÄNG!!!
Och om igen..tre gånger. Denna är enkel och kul, publiken kan dessutom lätt hänga med!
Karlsson på taket-låten. Istället för att sjunga Karlsson sjunger vi Lakers.
Lakeeeers, Lakeeers..vååårat kära Lakeeeers..Lakeeers, Lakeeeers..vårat kära Lakeeers..Lakeeeers, Lakeeers vårat kära LaaaakEEEEEEEERRS (UPP I TON!)...KOMMER KRIGA TILL SIG TRE NYA POÄÄÄÄNG!!!
Och om igen..tre gånger. Denna är enkel och kul, publiken kan dessutom lätt hänga med!
-
- c/o LL´s Forum
Skulle man inte kunna plocka något mer från Lakerssången kanske?
http://www3.kungsmadskolan.se/~fredrik. ... tach0.aiff
http://www3.kungsmadskolan.se/~fredrik. ... tach0.aiff
Kommer ni köra ”Karlsson-på-taket”-ramsan?
Istället för att sjunga Karlsson sjunger vi Lakers.
Jag har förmodligen fel i detta men men....Komodoödlan wrote:Kommer ni köra ”Karlsson-på-taket”-ramsan?
Hur taggad blir man som spelare i te x ett matchavgörande läge?
När klacken drar igång en gammal omgjord barnvisa?
Näääää jag har själv inga bra förslag men jag tror på Power ramsor med tryck i...
VENI VIDI VICI
Once a Laker always a Laker...
Once a Laker always a Laker...
-
- c/o LL´s Forum
Varför jag bidrog med en barnvisa är just av den anledningen att andra förstå-sig-påare på forumet tidigare tyckte att det var en bra idé med liknande låtar. En video från youtube hade visats härinne där bla en fotbollsklubb i europa sjöng en Pippi-låt.Baloo wrote:Jag har förmodligen fel i detta men men....Komodoödlan wrote:Kommer ni köra ”Karlsson-på-taket”-ramsan?
Hur taggad blir man som spelare i te x ett matchavgörande läge?
När klacken drar igång en gammal omgjord barnvisa?
Näääää jag har själv inga bra förslag men jag tror på Power ramsor med tryck i...
Självklart inte Talisman. Ramsorna ska sjungar vid lämpliga tillfällen. Så har det väl alltid varit.Talismanen wrote:Man väljer ju ut i vilka lägen man kör visorna. Inte drar vi ju igång en "barnvisa" i ett matchavgörande läge. Sådana ramsor körs ju när det är lite lugnare och för att höja upp stämningen. När det sen verkligen gäller då kommer power-ramsorna fram.
-
- c/o LL´s Forum
Ja precis. Va därför jag kommenterade baloos inlägg ang. det. Är ju klart som korvspad.
Sen det här med barnvisor tycker jag är en kul sak. Och vågar nog påstå att spelarna i Frankfurt får gåshud när deras fans drar igång pippi-ramsan och hoppar i takt. Så barnvisa eller inte, det går att skapa tryck ändå. Är oxå medveten om att dom är 10000-tals som sjunger men, VS på topphumör i vår lilla hall kan nog fan få pippi och karlsson på taket-melodierna till oanade höjder. Säsongspremiären.....let´t try it!!!
Sen det här med barnvisor tycker jag är en kul sak. Och vågar nog påstå att spelarna i Frankfurt får gåshud när deras fans drar igång pippi-ramsan och hoppar i takt. Så barnvisa eller inte, det går att skapa tryck ändå. Är oxå medveten om att dom är 10000-tals som sjunger men, VS på topphumör i vår lilla hall kan nog fan få pippi och karlsson på taket-melodierna till oanade höjder. Säsongspremiären.....let´t try it!!!
-
- c/o LL´s Forum
-
- c/o LL´s Forum
Eller så somnar alla i detta ämnet om och börjar på nytt.
Barnramsor, svenska topplistan, nää, gå på nattklubb och sjung med i de sångerna istället.
För att skapa nya ramsor krävs ju insperation ifrån andra länder, hela sydamerika, södra europa, inte rix FM eller disney channel.
Sen ska det väl vara sanning i ramsorna med.. "vi" hoppar.. Möjligtvis V.I hoppar.
Sagt det förut säger det igen, vill man ha igång västra stå, inför åldersgräns på klackläktarn, funkade bra för västerås skulle bara göra oss gott.
Barnramsor, svenska topplistan, nää, gå på nattklubb och sjung med i de sångerna istället.
För att skapa nya ramsor krävs ju insperation ifrån andra länder, hela sydamerika, södra europa, inte rix FM eller disney channel.
Sen ska det väl vara sanning i ramsorna med.. "vi" hoppar.. Möjligtvis V.I hoppar.

Sagt det förut säger det igen, vill man ha igång västra stå, inför åldersgräns på klackläktarn, funkade bra för västerås skulle bara göra oss gott.
Angel Islet Army
-
- c/o LL´s Forum
detta måste ju bli vår ledsång helt klart
http://www.youtube.com/watch?v=S7HmWU2T ... re=related

Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
-
- c/o LL´s Forum
Det finns en hel del nya ramsor på g kan jag meddela. En ramskväll likaså. Det kunde va skoj att ha den i vår nya lokal så håll ut bara.Komodoödlan wrote:Måste ju bara höra mig för om det är klart med några nya ramsor för säsong 08/09? Är något på G?
Att bara göra om nattklubbslåtar blir nog rätt tjatigt. En bra mix är alltid det bästa. Ramsorna ska beröra såväl spelare och publik, unga som gamla. Inför vi åldersgräns på VS så försinner ju halva massanantonius wrote:Eller så somnar alla i detta ämnet om och börjar på nytt.

Som jag sa ovan, nya ramsor är på g och det är so far, en bra blandning av stilar.
Den som inte sjunger är taifare!!!
-
- c/o LL´s Forum