NYA RAMSOR 3

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Gert
Forumdemon

Post by Gert »

Denna texten knåpades ihop av ett gäng Lakejer för c:a 2 år sen. Tycker den är riktigt bra. Synd att den inte körs lite oftare så fler kunde lära sig den.
simply9
Forumamatör

Post by simply9 »

tycker också att den är bra därför jag tog fram den.
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Talismanen wrote:Haha ja vi är en liten men ack så stark framtid :lol:

Jag tycker vi kunde införa lite hoppande. Tycker jag ser mycket najs ut.

Några kanske har sett Eintracht Frankfurt när dom kör sin pippi långstrump!?

http://youtube.com/watch?v=JHas38WdhP0

http://youtube.com/watch?v=O99gQAlxsOk&feature=related

Hur fräckt är inte det? Då pippi faktiskt är svensk borde vi hylla denna sagohjältinna och kanske testa den? Kan nog bli mäktig med trumman.

Pippi melodin då....Cha la la la la la cha la la la la la la la, cha la la la la la cha la la la la la la....VI ÄR LAKERS LAKEJER cha la la la la la la la la...VI ÄR LAKERS LAKEJER cha la la la la la!!!

Vet inte om nån svensk klack kör denna. Nån som har koll på det? Jag har inte hört den på svensk mark nån gång iaf.
Det är riktigt mäktigt. Här är lite mer av Eintracht Support http://youtube.com/watch?v=oTx3NDvRQJ8. Det händer att vi i Karlskrona kör den ibland.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Jag har ett förslag här som är värt att tänka över:

Karlsson på taket-låten. Istället för att sjunga Karlsson sjunger vi Lakers.

Lakeeeers, Lakeeers..vååårat kära Lakeeeers..Lakeeers, Lakeeeers..vårat kära Lakeeers..Lakeeeers, Lakeeers vårat kära LaaaakEEEEEEEERRS (UPP I TON!)...KOMMER KRIGA TILL SIG TRE NYA POÄÄÄÄNG!!!

Eller..KOMMER VIIIAAATT STÖTTA TILL NYA POÄNG!!!

Och om igen..tre gånger. Denna är enkel och kul, publiken kan dessutom lätt hänga med!
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Fin fint förslag. Kommer bara inte ihåg melodin i slutet. Ska genast kika igenom lite barnskivor. Skoj med sång-förslag ödlan. Keep ém coming.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Skulle man inte kunna plocka något mer från Lakerssången kanske?

http://www3.kungsmadskolan.se/~fredrik. ... tach0.aiff
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

Anders Öman borde få en låt tillängnad till sig av lakejerna eller vad säger ni?
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

HÅller definitivt med!!

ja det är är våran Anders Öhman..!!!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Definitivt något att köra vid första matchen! :P
Blueshirts United
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Kommer ni köra Pippi? :P
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Kommer ni köra ”Karlsson-på-taket”-ramsan?

Istället för att sjunga Karlsson sjunger vi Lakers.

Lakeeeers, Lakeeers..vååårat kära Lakeeeers..Lakeeers, Lakeeeers..vårat kära Lakeeers..Lakeeeers, Lakeeers vårat kära LaaaakEEEEEEEERRS (UPP I TON!)...KOMMER KRIGA TILL SIG TRE NYA POÄÄÄÄNG!!!

Och om igen..tre gånger. Denna är enkel och kul, publiken kan dessutom lätt hänga med!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

friberg wrote:Anders Öman borde få en låt tillängnad till sig av lakejerna eller vad säger ni?

vi skulle kunna köra "karlsson på taket" och byta ut till Öhman istället kanske??
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

skulle funka
Baloo
Forumdemon

Post by Baloo »

Komodoödlan wrote:Kommer ni köra ”Karlsson-på-taket”-ramsan?

Jag har förmodligen fel i detta men men....

Hur taggad blir man som spelare i te x ett matchavgörande läge?
När klacken drar igång en gammal omgjord barnvisa?

Näääää jag har själv inga bra förslag men jag tror på Power ramsor med tryck i...
VENI VIDI VICI

Once a Laker always a Laker...
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Man väljer ju ut i vilka lägen man kör visorna. Inte drar vi ju igång en "barnvisa" i ett matchavgörande läge. Sådana ramsor körs ju när det är lite lugnare och för att höja upp stämningen. När det sen verkligen gäller då kommer power-ramsorna fram.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Baloo wrote:
Komodoödlan wrote:Kommer ni köra ”Karlsson-på-taket”-ramsan?

Jag har förmodligen fel i detta men men....

Hur taggad blir man som spelare i te x ett matchavgörande läge?
När klacken drar igång en gammal omgjord barnvisa?

Näääää jag har själv inga bra förslag men jag tror på Power ramsor med tryck i...
Varför jag bidrog med en barnvisa är just av den anledningen att andra förstå-sig-påare på forumet tidigare tyckte att det var en bra idé med liknande låtar. En video från youtube hade visats härinne där bla en fotbollsklubb i europa sjöng en Pippi-låt.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Talismanen wrote:Man väljer ju ut i vilka lägen man kör visorna. Inte drar vi ju igång en "barnvisa" i ett matchavgörande läge. Sådana ramsor körs ju när det är lite lugnare och för att höja upp stämningen. När det sen verkligen gäller då kommer power-ramsorna fram.
Självklart inte Talisman. Ramsorna ska sjungar vid lämpliga tillfällen. Så har det väl alltid varit.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Ja precis. Va därför jag kommenterade baloos inlägg ang. det. Är ju klart som korvspad.

Sen det här med barnvisor tycker jag är en kul sak. Och vågar nog påstå att spelarna i Frankfurt får gåshud när deras fans drar igång pippi-ramsan och hoppar i takt. Så barnvisa eller inte, det går att skapa tryck ändå. Är oxå medveten om att dom är 10000-tals som sjunger men, VS på topphumör i vår lilla hall kan nog fan få pippi och karlsson på taket-melodierna till oanade höjder. Säsongspremiären.....let´t try it!!!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Ser fram mot detta :wink:

En fördel med barnvisor är att det kan få ett positivt gehör från bl.a. barnfamiljer, lätt att sjunga med..
Vi vill väl nå ut till alla?

Ska vi göra en ramsa för de över 65 också? :lol:
Last edited by Komodoödlan on 1 May 2008, 18:58, edited 1 time in total.
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Nä dom bara gnäller över att det är för hög ljudnivå. Dom får ingen :)
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

:lol:
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

jodå det finns för äldre med vi kanske skulle skriva om Christer Sjögrens "i love europe" till " I love Lakers"

:lol:
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

inte krister sjögren mamma skulle nog tyvärr sluta gå då hon ä strorfantast av lakers men hatar krister sjögren så hon spyr varje gång hon hör el ser han
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Hehe tja varför inte!!

Melodi C.Sjögren I Love Europe

Hela västra stå, nu ska vi sjunga I (we) LOVE LAKERS
alla ska va med, gamla som unga I (we) LOVE LAKERS

Upprepa tills Sjögren själv kommer till Lakerdome och sjunger med :D
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Måste ju bara höra mig för om det är klart med några nya ramsor för säsong 08/09? Är något på G?
Lembit25
Forumproffs

Post by Lembit25 »

Det ryktas om att det hålls på att ta fram en ny text till stockholm i mitt hjärta, skull enl utsago presenteras inom några veckor.
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Mycket klokt låtval :golfclap:
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Eller så somnar alla i detta ämnet om och börjar på nytt.
Barnramsor, svenska topplistan, nää, gå på nattklubb och sjung med i de sångerna istället.

För att skapa nya ramsor krävs ju insperation ifrån andra länder, hela sydamerika, södra europa, inte rix FM eller disney channel.

Sen ska det väl vara sanning i ramsorna med.. "vi" hoppar.. Möjligtvis V.I hoppar.

:roll:

Sagt det förut säger det igen, vill man ha igång västra stå, inför åldersgräns på klackläktarn, funkade bra för västerås skulle bara göra oss gott.
Angel Islet Army
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

detta måste ju bli vår ledsång helt klart :lol: http://www.youtube.com/watch?v=S7HmWU2T ... re=related
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Komodoödlan wrote:Måste ju bara höra mig för om det är klart med några nya ramsor för säsong 08/09? Är något på G?
Det finns en hel del nya ramsor på g kan jag meddela. En ramskväll likaså. Det kunde va skoj att ha den i vår nya lokal så håll ut bara.
antonius wrote:Eller så somnar alla i detta ämnet om och börjar på nytt.
Barnramsor, svenska topplistan, nää, gå på nattklubb och sjung med i de sångerna istället.

Sagt det förut säger det igen, vill man ha igång västra stå, inför åldersgräns på klackläktarn, funkade bra för västerås skulle bara göra oss gott.
Att bara göra om nattklubbslåtar blir nog rätt tjatigt. En bra mix är alltid det bästa. Ramsorna ska beröra såväl spelare och publik, unga som gamla. Inför vi åldersgräns på VS så försinner ju halva massan
:wink:

Som jag sa ovan, nya ramsor är på g och det är so far, en bra blandning av stilar.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Ta nu tillfället i akt och ta er till ramskvällarna när det väl körs igång ! Ju fler det blir ju lättare kan vi testa nya sånger och ramsor och dessutom blir det bra mycket roligare.
antonius
Forumentusiast

Post by antonius »

Att halva massan försinner är kanske just det vi behöver....
Angel Islet Army
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Är det inte dags att avslöja alla nya ramsor som ska sjungas i vinter?

Varför inte lägga upp de här.?
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Inget är till 100% klara ännu. Vi ska ha vår ramskväll först. Där spikar vi allt och efter det läggs dom ut här.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

First u marry then u statoil! :lol:
Post Reply