Johan Markusson

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Markusson håller ej ES klass , kanske för att gå in o böka o vara jobbig men inte för spelskicklighetens skull , och ska han böka och vara jobbig så finns det många jobbigare spelare.
han blir nog kvar på AS nivå
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
MHC
Forumamatör

Post by MHC »

Det jag inte förstår är många här inne konstaterar att den och den skulle platsa i elitserien.
Sportcheferna måste göra dåliga jobb som värvar så mycket utomlands när det finns billiga spelare på nära håll, som desstom inget hellre vill än att lira elitseriehockey. Skulle Markusson platsa i elitserien? Då hade han med all säkerhet redan varit där sedan länge. Saviano, samma där, med den längden måste man vara oerhört snabb och teknisk, och visst det kanske funkar i Finland och kan säkert funka i elitserien också med rätt manskap hos sig. Varför fick han då inga anbud?
Anders83
c/o LL´s Forum

..

Post by Anders83 »

Om vi säger så här en Dörrvakt på krogen vet ALLT om att utnyttja lagen för att kunna brotta ner en kille på stan och hävda att han har samma "befogenheter" som en polis har , men anledningen är egentligen att han hade inte en skugga av en chans till att bli riktig polis och inte heller intelligensen att jobba på McDonalds ... så på samma sätt hävdar vi att vi vet allt om hockeyspelare och vilka som duger till vad och i vilka kedjor som skulle spelat i och vilken taktik och psykologi JK ska använda

+ att vi har inget bättre för oss :lol:
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Post by PutteA »

Hade en diskution med en som är närma Markusson via hans jobb, dock inte arbetskollega. Enligt denna person trivs Markusson väldigt bra i Växjö, hans tjej har, som sagts tidigare, mer än året kvar på polishögskolan, samt att han trivs jäkligt mycke med sitt jobb på Ahlsell. Så jag tycker det låter märkligt att han vill bort??
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
:idea:
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Lakersfan_03 wrote:Markusson håller ej ES klass , kanske för att gå in o böka o vara jobbig men inte för spelskicklighetens skull , och ska han böka och vara jobbig så finns det många jobbigare spelare.
Precis!
bb6
Forumamatör

Post by bb6 »

Komodoödlan wrote:
Lakersfan_03 wrote:Markusson håller ej ES klass , kanske för att gå in o böka o vara jobbig men inte för spelskicklighetens skull , och ska han böka och vara jobbig så finns det många jobbigare spelare.
Precis!
Trevliga killar :roll:
hmmm..
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

En del av Er har kanske som hastigast noterat den årliga diskussionen om De MÅNGA utländska värvningarna till ES för DYRA Pengar, anledningen heter att ES-klubbarna generellt Har och har haft USEL scouting, dvs. Sportchefer och Tränare har dålig koll och satsar på ett Namn istället för att definiera Kvalitet.

ps. Ovanstående ska endast ses som ett hjälpmedel i förklaringen till varför #38 skulle platsa i ES :wink:
In Hinkum Veritas
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

bb6 wrote:
Komodoödlan wrote:
Precis!
Trevliga killar :roll:
Vi är bara ärliga . har inget som helst emot Markusson och blir riktigt glad om han stannar.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

Jaha då blev vi av med ström oxå :( då får vi vänta och se om 38 blir yterliggare en spik i kistan. Det här känns ju hopplöst :cry:
Flest mål vinner

Post by Flest mål vinner »

Tänk va pengar det blir "över" till #38 nu!

Gör nu ALLT för att vi ska få behålla "VÅR 38:a"
Omsprungen
Forumamatör

Post by Omsprungen »

Precis, lugna ner spekulerandet. Vi får vara oerhört glada för de spelarna vi lyckas få i år. Alla vet nog vilken utgångssituation vi har i en eventuell budgivning i år, så var glada för de spelare vi får, situationen kräver det.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Ryktet om O-hamn tror jag inte på längre (även om jag tycker källan är trovärdig) har fått lite andra uppgifter nu som jag tror mer på.
Markusson stannar i Växjö om han sedan spelar mer hockey får framtiden utvisa.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Bamse_78
Forumproffs

Post by Bamse_78 »

Nokelainen ville hellre ha Marcus Eriksson.
Två andra spelare Troja diskuterar med är Skövdes Thomas Andersson och Växjös Johan Markusson.
– Vi ska ha ett nytt snack med Markusson i veckan, säger Jerry Andersson.
Markusson själv är fåordig.
– Jag vill inte kommentera, men det skulle väl vara konstigt om det inte fanns intresse bland klubbar i en relativ närhet till Växjö.

Hur fanken ska det här sluta?
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Att snusjerry skulle sitta inne med lösningen på Markussons uttalade ångest över det fina jobbet kontra fortsatt hockeyspel var ju väntat 8)
Är jobbet dessutom i Växjö framstår ju erbjudandet som närmast genialt. Eller hur var det..
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

"tror" inte Markusson skriver på för Troja... :whistle:
Snart nära dig...en ny hall
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

snacka om att bli knäppta på näsan om han skullé försvinna dit :lol:
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Vore tjänstefel av Troja ifall de inte tog ett snack med Markusson. En självklarhet. Jag tycker inte man skall övertolka det hela.
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Utbud och efterfrågan styr prissättningen, sen är det alltid kul med Intimidation i Hockey :wink:
In Hinkum Veritas
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Hoppas inte att han väljer Troja, den saken är klar.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Som sagt.."tror" inte Markusson går till troja..
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

Vilka clowner ni är. En av era viktigaste spelare, en spelare som varit hos er i 3 säsonger, är på väg att försvinna till en av era värsta rivaler och ni reagerar med lite smile-gubbar.

Hoppas han hamnar i Troja.
serra
c/o LL´s Forum

Post by serra »

Herr OB..(OB är inte det en mensbinda?) Markusson kommer inte att skriva på för Troja. Därav alla :)
Last edited by serra on 22 April 2008, 17:23, edited 1 time in total.
Herr Oberst
Forumdemon

Post by Herr Oberst »

serra wrote:Herr OB..(OB är inte det en mens binda?)
Och ser är början på Serla som man torkar sig i röven med.
Tur för oss att vi inte valt de aliasen.

*edit* Du menar kanske mensbinda?
Last edited by Herr Oberst on 22 April 2008, 17:19, edited 1 time in total.
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Jag är också beredd att :lol: :lol: han kommer inte att skriva på för troja.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Det sista lag på jorden som man vill se Markusson i måste vara Thaif! Tätt efter kommer Tröja. Men glada miner dyker säkert upp och det kommer att tackas och grattuleras ifrån höger till vänster.

Säkrast att tillägga att det är min personliga åsikt!
Last edited by Lalin on 22 April 2008, 18:10, edited 1 time in total.
Blueshirts United
Räven
c/o LL´s Forum

Post by Räven »

Vadå glada miner?
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Varanen
c/o LL´s Forum

Post by Varanen »

Herr Oberst wrote:Vilka clowner ni är. En av era viktigaste spelare, en spelare som varit hos er i 3 säsonger, är på väg att försvinna till en av era värsta rivaler och ni reagerar med lite smile-gubbar.
Det finns roliga clowner och sedan finns det tragikomiska clowner. Du drar väldigt långtgående slutsatser av ingenting. Jag hade satt kaffet i vrångstrupe ifall jag INTE hade läst en artikel där Troja visar intresse för Markusson. Jag tycker snarare det dröjt märkligt länge. Johan Markusson funderar på sin framtid som hockeyspelare. Medan han funderar kollar han upp olika alternativ. Det gör varje kontraktslös spelare. Och Herr Oberst - det gäller även de som representerat RBK.

Jag vill att Markusson spelar för oss nästa säsong - men inte till varje pris. Är alltsammans en mediakupp av Troja? Förhandlingstaktik av Markusson? Allvarligt menat intresse för spel i Troja? Jag vet inte och jag drar inte heller några långtgående egna slutsatser av artikeln, eftersom jag saknar fakta. Hellre en rolig smiley än tragikomiska fantasifoster.
Anders83
c/o LL´s Forum

Post by Anders83 »

Herr Oberst wrote:Vilka clowner ni är. En av era viktigaste spelare, en spelare som varit hos er i 3 säsonger, är på väg att försvinna till en av era värsta rivaler och ni reagerar med lite smile-gubbar.

ta du dig en funderare på ditt kära möggle istället för att kläcka en massa bajs här inne

:asshole:
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Anders! Han får byta bindan mot en blöja istället :lol:
Blueshirts United
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Kenny Jönsson klar för MIF Redhawks :D
då är markusson också klar för Troja
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Vad menar du Lakers_03???
Tingsryds AIF
since 1923
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Post by Svartvadet »

Jönsson skrev nyss på för Rögle :lol:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Det jag menar är att Markusson ALDRIG skriver på för troja ljungby när lakers vill ha honom. Det är en annan sak med pilut och de andra de får ju pengar i KHK vilket det inte finns något utav i tinsgryd.
The London Observer
Forumamatör

Post by The London Observer »

Å det finns det i Växjö 8O
Ödmjukhet kan man inte köpa för pengar
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Ja några kronor borde det finnas på årsbasis även om utgifterna varit för stora ett tag. Omsättningen är väl som de andra kronobergslagen tillsammans.
Post Reply