Grattis Karlskrona HK

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Post Reply
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Det är lite så man undrar om det ligger till...med tanke på allt hån om att vi har 14 "TAIFare"....

:roll:

Antagligen är Brasars rapphet också TAIFs förtjänst....
Niles
c/o LL´s Forum

Post by Niles »

Har ni inget trevligare att prata om än ängagänget thaif. Nog är det väl roligare att koncentrera denna debatten helt på Karlskrona. Mycket roligare och bättre lag.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Jag har aldrig påstått att Larry fostrats i Taif, vet mycket väl att så inte är fallet. Man måste väl knappast vara fostrad i Taif för att kallas Taifare eller?? Callahan och Sarre, gör det lätt för er och fråga Larry om han är Taifare eller ej, jag vet iofs svaret men det är bättre att ni får det från källan. :lol:

Niles, vad du säger och tycker bryr jag mig ganska lite om. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Troy
Forumamatör

Post by Troy »

Lassemaja:

Eftersom man i poplagen byter ut sina trupper från år till år så fattar dom inte va du menar. Var det inte Ynvesson som blev kapten efter en säsong i lajkess? haha

Välkommen till vårt forum för lite gammalt hederligt ortodox kultursnack :twisted:
Kronoberg tillhör oss
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Hahahahaha! Ja sry, men fan jag fick inte fram nått annat. Åhhhhh hahahaha. Oj, där kom det igen. Hahahaha nä fan jag måste lämna datorn en stund. Åhhhhhh HAHAHAHAHAHA!
Lakers00
Forumterrorist

Post by Lakers00 »

Henrik Andersson blev det första året ,en HC produkt till råga på allt :D .
Peter Andersson blev kapten efter 2 i Tengsry så vad är problemet Troy?
-Vill ni se Hockey med fart? Växjö HC såklart!!-
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Troy wrote:Lassemaja:

Eftersom man i poplagen byter ut sina trupper från år till år så fattar dom inte va du menar. Var det inte Ynvesson som blev kapten efter en säsong i lajkess? haha

Välkommen till vårt forum för lite gammalt hederligt ortodox kultursnack :twisted:
Ortodoxt kultursnack:

KIK-Troja 2-14.....
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Håller med dej Talismannen ,ska man få sig ett riktigt skratt,så ska man läsa kultursnack :lol: :lol: :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Ditt förslag Alfax angående medlemsskap borde gått igenom. Inte ens här kan man freda sig mot klanerna i Thaif och Tröja. :lol:
Blueshirts United
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Inför gärna en åldersgräns här också. Gärna både en övre och en undre gräns så slipper man både Alfax och Lalin. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

Om Du inte fattat det innan så är detta Lakers lakejers forum och vi tillåter även andra att vara här ,åldersgränser för våra egna kan du glömma eller tillhör det kulturen. :wink:
Och Lalin :medlemskap har jag inte föreslagit ,däremot att man andvänder sitt riktiga namn.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

http://www.blt.se/sporten/jonas-slutar-i-khk(586609).gm

Verkligen synd...gjorde stor nytta!

Här dementeras också ryktet att André Jönsson skulle vara på väg till Troja! Tur det...nog den mest kompletta spelaren vi har!

Och så har Oskar Fransson...TAIF-målvakten som var grym i kvalet...skrivit på för två år...släppte in 9 mål på 7 matcher!
Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Lassemaja, jag ska försöka att hålla mig borta i de forum som thaif och tröja avhandlas. Dem har jag ändå inget intresse av. Det är för mycket "kultur" :lol:
Blueshirts United
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Hmm..en fråga...varför kan man inte ladda upp avatarer här...? Urvalet i listorna passar ju knappast alla...och absolut inte mig!
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Det är inte svårt att sätta sprätt på Miljoner i en Hockeyklubb, det är desta svårare att göra det med förstånd vilket Karlskrona gjort sedan ombildningen, detta arbete började redan innan Telefonkiosken stod färdig.

Det räcker med att se med vilken seriositet som Karlskrona bygger sin Organisation sedan ett antal år, från U-Lag till A-Lag, Jag är imponerad, och där ligger Karlskrona före Lakers även om Lakers blir bättre efter hand.

ps. Det som skiljer oss Hockeytokar åt är OM Vi tycker Hockey är Tokskoj eller är Religion, I Tingsryd har Talibanskäggen växt så långt att det blivit Hädelse att bjuda på Larry Piluts sista Tröja, INGA - Ni läste rätt INGA Bud Lagda sedan i Höstas, förutom ett Lakersfan som gillar Bra Hockeyspelare, detta bud aceppterades dock inte av TAIF`s Kansli.

Sug på den Hockeyälskare 8O
In Hinkum Veritas
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

callahan wrote:Hmm..en fråga...varför kan man inte ladda upp avatarer här...? Urvalet i listorna passar ju knappast alla...och absolut inte mig!
Om du pm:ar nån admin och ber snällt så ska du nog se att det finns en KHK-logga att välja på snart. Iom att ni är trogna besökare här på vårt forum så ser iaf jag inte nått problem med det.
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

callahan wrote:Hmm..en fråga...varför kan man inte ladda upp avatarer här...? Urvalet i listorna passar ju knappast alla...och absolut inte mig!
Saknar jag också...dessutom undrar jag;

Va fan gör Mörrums logga bland allsvenska lagen? :lol:
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Jo det vore ju det NÄST bästa... :wink:

Tror att jag på alla andra forum jag besöker har kunnat ladda upp eget...brukar använda Clintan...
Vet inte om detta forum är annorlunda uppbyggt eller om det är en avsiktlig inställning..!?
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

NEDOMANSKY wrote:Det är inte svårt att sätta sprätt på Miljoner i en Hockeyklubb, det är desta svårare att göra det med förstånd vilket Karlskrona gjort sedan ombildningen, detta arbete började redan innan Telefonkiosken stod färdig.

Det räcker med att se med vilken seriositet som Karlskrona bygger sin Organisation sedan ett antal år, från U-Lag till A-Lag, Jag är imponerad, och där ligger Karlskrona före Lakers även om Lakers blir bättre efter hand.

ps. Det som skiljer oss Hockeytokar åt är OM Vi tycker Hockey är Tokskoj eller är Religion, I Tingsryd har Talibanskäggen växt så långt att det blivit Hädelse att bjuda på Larry Piluts sista Tröja, INGA - Ni läste rätt INGA Bud Lagda sedan i Höstas, förutom ett Lakersfan som gillar Bra Hockeyspelare, detta bud aceppterades dock inte av TAIF`s Kansli.

Sug på den Hockeyälskare 8O
8O

Känner inte alls till denna historia, men jag förstår om andra än TAIFare vill ha den, så även jag!

Är det som du säger, så borde ju ett antal personer där ha hängt sig, efter att Larry och Åkesson skrev på för Karlskrona!?
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Sarre: Att Mörrums är med är nog så enkelt som att loggorna inte är uppdaterade.

callahan: Det är nog en inställning man själv som admin kan välja. En anledning till det kan vara att admin då slipper att lägga tid på att ta bort opassande loggor. Rätt smidigt då att bara ha sitt egna lags logga.

Men va fan vet jag egentligen!? Jag är ju bara en simpel arbetare som helst vill stå på läktaren och sjunga men som fördriven tiden alldeles för mycket vid datorn. Jo men det är sant, fråga min sambo. Är ju hon som säger det :)
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Hängt sig?? Du tycker inte att du överdriver hockeyns betydelse en aning.
Tingsryds AIF
since 1923
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

:)

Jäkla dator, ja...

Nackdelen med att bara ha loggor är att man inte har sin egen identitet.....det är bra att i ögonvrån se vem som skrivit...
När jag ser en rad Lakersloggor känns det som det är en person som skrivit allt...
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

LasseMaja wrote:Hängt sig?? Du tycker inte att du överdriver hockeyns betydelse en aning.
Hehe...jo...jag bara spann vidare på det Nedomansky skrev..det har ju en tendens att bli mer o mer överdrift... :wink:
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Undrar om TAIFarna skulle fortsätta kalla honom för TAIFare då?
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Vad är det du inte fattar, givetvis är Larry fortfarande Taifare!!! :D Skulle dom 15 säsongerna han gjort i Taif vara ogjorda?? Gör han 15 säsonger i KHK nu så kan han kallas KHKare, inte innan.
Tingsryds AIF
since 1923
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Hade han varit egen produkt hade jag hållt med dig, men jag tycker nog Åkesson är mer TAIFare.
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Oki, jag håller med dig om att Larry absolut inte är någon Taifare. Att han gjort 15 säsonger här och bor på orten struntar vi helt i!!!
Tingsryds AIF
since 1923
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Allt är ju en definitionsfråga...
Hur som helst så drömmer jag om en fortsättning..inte minst för att åka till Dackehallen...och se hur folk tar emot honom...

Antar att det är väldigt olika...av vad jag läst..en del kallade honom redan innan för svikare....andra tackade för allt han trots allt gjort....
Hur är tankarna om han nu går ännu ett steg och möter "sitt" lag? Hur låter det i Dackehallen om han skulle näta?
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Givetvis kommer hela Dackehallen att fullkomligt explodera av lycka om han gör mål mot Taif!!! Det var väl en väldigt korkad fråga. :lol:
Tingsryds AIF
since 1923
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Så är han fortfarande TAIFare om han skulle spela bort TAIF från playoff till allsvenskan?
LasseMaja
Forumdemon

Post by LasseMaja »

Känns ganska meninglöst att diskutera denna högst hypotetiska fråga. För det första tror jag inte att Larry spelar nästa säsong och för det andra tror jag inte att Taif kommer vara inblandade i något kval.
Tingsryds AIF
since 1923
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

LasseMaja wrote:Givetvis kommer hela Dackehallen att fullkomligt explodera av lycka om han gör mål mot Taif!!! Det var väl en väldigt korkad fråga. :lol:
Allvarligt talat...jag försöker inte vara typig...jag bara leker med tanken...och jag tänker själv på hur hemskt det känts i motsvarande situation...
Skulle han buas ut när han beträdde isen? Skulle han få applåder för lång tjänst? Skulle det bli tyst av osäkerhet på HUR man verkligen känner?
NEDOMANSKY
Inaktiverad användare

Post by NEDOMANSKY »

Du Callahan, Hur mycket bjöds det för Larrys KHK-Tröja :wink:
In Hinkum Veritas
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Hehe...det har inte sålts några tröjor...och förhoppningsvis behöver han behålla den.... :wink:
Post Reply