Grattis Karlskrona HK

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderators: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lalin
c/o LL´s Forum

Post by Lalin »

Sarre! Fortsätt så, då har du mig som hejare på KHK :lol:

I ettan utan tvekan! 8)

Varje gång ni spöar Thaif så ska jag själingen komma till ro 8)
Blueshirts United
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

callahan wrote:
Niles wrote:
Komodoödlan wrote:..kanske Tingsryd också framöver? Lag på "billigt" avstånd för Lakers..Schyssta resor :ok:
Ajabaja inte svära, köp upp och lägg ner dom är mitt förslag. Karlskrona är dom man hoppas på i den serien. Troligen dom enda där som kan ha råd att vara med i en bantad allsvenska i framtiden.
haha...som sagt...kan inte säga annat än att det är humor på det här stället!! :D
Det handlar inte om vare sig svordomar eller humor, vi har bara olika åsikter om saker och ting.
Ni har väl blivit så manipulativt hatiska att ni hellre hade velat byta Tingsryd mot Asplöven (Haparanda) i en HA.
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Jag syftar inte bara på detta inlägg..jag gillar tonen här!!! Och klart jag skrattar åt ert krig med TAIF...vi är också flitigt hatade numera...inte bara av Mörrum, utan också av TAIF...
Avundsjukan lyser lång väg... :)

Nåväl...jag sällar mig till Sarrre...jag känner mig välkommen här! I Blekinge och Tingsryd finns nästan bara hat...
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Callahan, jag lovar dig att jag aldrig någonsin kommer att vara avundsjuk på Karlskrona HK. Inget illa menat mot Karlskrona, men tro inte att det är pga avundjsuka lags supportrar tjabbar med varandra!
friberg
c/o LL´s Forum

Post by friberg »

klart man inte kan vara avundsjuka på KHK de poppar ju precis som vi i lakers ,kankse därför alla andra hatar oss, avundsjuka för att vi poppar röven av de flesta vilket de inte kan
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Själv tror jag Karlskrona får lägga ner laget..jag menar, nu måste vi bli ödmjuka!

För hur f-n låter detta:

"Heja heja heja Karlskrona ..Karlskrona är dom bästa .." (Upprepa tre gånger) Hur f-n mycket mer otakt kan det bli!??

Nä, jag säger..lägg ner laget! Tror Karlskrona skulle tjäna både pengar och anseende på detta.

Ta´t lugnt ..det var ett bara ett lördagsskämt :lol:
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

piffare wrote:Callahan, jag lovar dig att jag aldrig någonsin kommer att vara avundsjuk på Karlskrona HK. Inget illa menat mot Karlskrona, men tro inte att det är pga avundjsuka lags supportrar tjabbar med varandra!
Tala då om för mig var problemet är...t o m Wikegård älskar vår framfart! Man kan/ska inte tycka illa om ett lag bara p g a några mindre sympatiska supportrar!?
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Komodoödlan wrote:Själv tror jag Karlskrona får lägga ner laget..jag menar, nu måste vi bli ödmjuka!

För hur f-n låter detta:

"Heja heja heja Karlskrona ..Karlskrona är dom bästa .." (Upprepa tre gånger) Hur f-n mycket mer otakt kan det bli!??

Nä, jag säger..lägg ner laget! Tror Karlskrona skulle tjäna både pengar och anseende på detta.

Ta´t lugnt ..det var ett bara ett lördagsskämt :lol:
Tja..får väl ta det med en nypa salt!! ;)
Tror det hördes liknande från Lakers läktare...redan i div 1!? Det är sån man blir av glädjerus....jag VET att det är pinsamt ibland...
:roll:

Hehe...rätt kul att poppa!!! Vi jämförs ju av elaka tungor med Lakers o Hammers nu...pop hit o dit....kanske rätt att göra humor av det... :P
Talismanen
c/o LL´s Forum

Post by Talismanen »

Det är det ända rätta, att asgarva åt det. Annars skulle man aldrig orka med nötterna som, hör å häpna, än idag efter 10 år kör med samma trista mening.....Meeen öhhh Lakers, jävla köpelag....öhh ingen kultur bläää öhhh.

Bara det gör ju att man automatiskt skrattar åt det!
Komodoödlan

Post by Komodoödlan »

Sen hoppas jag att Karlskrona skriver KHK på framsidan på tröjorna, och inte gör misstaget med att skriva..

K*K :ajaj: :lol:
Last edited by Komodoödlan on 6 April 2008, 11:46, edited 1 time in total.
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Tala då om för mig var problemet är...t o m Wikegård älskar vår framfart! Man kan/ska inte tycka illa om ett lag bara p g a några mindre sympatiska supportrar!?

Det är nog inte pga supportrarna några av tajfarna eller goisarna inte gillar KHK! sympatiska och osympatiska supportrar finns i varje klubb, och tajfare eller goisare är inte värre än några andra på att kasta skit mot andra lags supportrar.

tajfare, goisare m.fl ragerar precis likadant som ni själva (och lakejerna) skulle gjort om det kommit upp en toksatsande klubb i närheten av Karlskrona eller Växjö. Inte hade väl du tyckt om ifall Sölvesborg fick för sig att toksatsa mot elitserien och plockade spelare från KHK? Har ni en spelare som är lite för bra för ert lag så vet ni att Sölvesborg är och rycker i denne. Och hade detta hänt om femtio år så hade även ni tjabbat om hockeytradition så som tajfare, goisare, trojaner m.fl gör nu!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Kul med storsatsande klubbar , KHK påminer mycket om lakers med sina publiksiffror redan i division 2. Det kan gå fort i hockey ibland . inte omöjligt att man går upp redan nästa säsong från div 1
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Har inte koll på Lakers, men ni hade väl ungefär samma publiksiffror som KHK har idag när ni låg i ettan, tvåan?

Mja, gå upp första säsongen blir nog för tufft för KHK, men man kommer inte bli ett pisslag i ettan precis. Säkert gå till allettan och kanske längre än så.
Malul
c/o LL´s Forum

Post by Malul »

växjös publik är mycket skum,4000 o lapp på luckan mot Limhamn i div 2 medans play-off mot Västerås bara drar 2600 :lol:

karlskrona kan mycket väl ta sig till allsvenskt kval speciellt då troja inte är med där längre!

verkar som de som hängt med sen sekelskiftet tycker att allt har sin tid och vänta o se,allt har sin tid..karlskronas tid är nu,utnyttja publikunderlaget och ta steget upp i allsvenskan och sikta på att behålla erat grymma publiksnitt är mitt tips:)
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Nyhetens behag kallas det!

Tror de flesta i Karlskrona satsar på att behålla sitt publiksnitt. tro det eller ej.
erok
c/o LL´s Forum

Post by erok »

Vist är det nyhetens behag. Därför är det väl dax för lakers att hitta tillbaka till det gamla. Ja fråga mig inte hur men att ligga minus på kontona lockar nog inte speciellt många. Nää Lakers skulle satsa på att bli Växjös folklag nr 1. Alla skulle känna sig delaktiga i satsningen mot eliten. Lite så ljungbyborna känner sig nu. De vet att allt slit med halvapottenförsälningen å andra aregemang har givigt resultat både publik å sportsliga framgångar
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Visst är det kul att folk kan känna sig delaktiga! Vi började inför denna säsong med något som kallas Folkets Lirare. Supporterklubben har en hink där man kan lämna frivilliga bidrag. Ibland utmanar någon på forumet att lägga en tia för varje mål...osv...
Det finns också ett gironummer om man vill sätta in pengar...

Hur som helst...på detta sätt har supportrarna finansierat värvningen av Larry Pilut...som har texten "Folkets Lirare" på hjälmen...

Dock fortgår insamlingen hela tiden....
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Talismanen wrote:Det är det ända rätta, att asgarva åt det. Annars skulle man aldrig orka med nötterna som, hör å häpna, än idag efter 10 år kör med samma trista mening.....Meeen öhhh Lakers, jävla köpelag....öhh ingen kultur bläää öhhh.

Bara det gör ju att man automatiskt skrattar åt det!
Aaahhhahaha....fan vad sköna ni är!! :lol: :lol:
[b]Stolthet, hjärta & tradition - since 2001[/b]
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Japp, då var första nyförvärvet i hamn.

Jimmie Svensson från Oskarshamn återvänder hem till staun :D
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Riktigt bra värvning för div. 1 där Jimmy lär komma mer till sin rätt än vad han gjort i allsvenskan.
£ak3rs
Forumamatör

Post by £ak3rs »

Jimmie Svensson hadde jag mer än gärna haft i mitt lag. 8O
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Per Carlsson wrote:Riktigt bra värvning för div. 1 där Jimmy lär komma mer till sin rätt än vad han gjort i allsvenskan.
Mer till sin rätt!?? Skulle han inte vara en allsvensk spelare? Spelat där flera säsonger...och t o m testat på Elitserien men Malmö!!!

http://www.eurohockey.net/players/show_ ... rial=13411

Lakers...here we come... :wink:

Extra kul också, att det är en egen produkt som kommer hem...innan har vi ju varit för dåliga både för Jimmie o Braxen....
Last edited by callahan on 7 April 2008, 16:30, edited 1 time in total.
Sarrre
Forumentusiast

Post by Sarrre »

Ja det finns säkert många klubbar i HA som skulle vilja ha honom. Han är väl ingen utpräglad målskytt, men en nyttig slitvarg som jag förtsått.
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Post by Per Carlsson »

Ja en slitvarg och retsticka som jag tyckte gjorde en bra säsong när han spelade i Troja men efter det har jag inte imponerats av honom.
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Tja...jag ser ju bara statistik där...men 24 p på 45 matcher för en power forward är knappast dåligt....och dessutom +8!

Div 1-lagen lär inte få roligt med honom i alla fall..
johannes_24
Forumentusiast

Post by johannes_24 »

Grattis till Jimmy KHK han var denna säsongen en mycket viktig länk mellan passningsgeniet Eetu Qvist och poängkungen Daniel Åhsberg, han banade väg med sin styrka och aggresivitet och utan honom hade det sannolikt inte gått lika bra för dom två andra herrarna..Så grattis..Och själv sitter man fortfarande och hoppas på att Åhsberg ska förlänga. Har vart väldigt tyst här i Oskarshamn förutom Ville-Vesa då.

Ha det bra alla!

Mvh IK Oskarshamn i själen.
IK Oskarshamn, för allas bästa!
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Jag antar att ni ville behållit honom? Det var väl han själv som inte ville stanna..p g a det utanför hockeyn...

Låter som en sån där mangel som Sebbe Arvidsson...han inledde säsongen lite trevande, men i kvalet knäckte han många med sitt sargbökande och ändlösa jagande...outtröttlig...
Nyttiga spelare. Vi lånade ju hem honom i förra kvalet...och det lilla man såg av honom i det div 1 kvalet...dominerade banan fullständigt...
johannes_24
Forumentusiast

Post by johannes_24 »

Ja vi supportrar och även IK ville ju ha kvar honom men det var som sagt det sociala som inte klaffade nånstans tyvär :( Men jag önskar Jimmie och er karlskrona lycka till i ettan :)
Bara hoppas att Ville-Vesa kan axla hans plats.
IK Oskarshamn, för allas bästa!
mace
Forumentusiast

Post by mace »

Hatapopcornssupportrar wrote:frågar igen, nån som har koll på hur bidragande Pilut var till avancemanget ?
Pilut bidrog mycket till att vi gick upp detta året, men vi får inte glömma Fransson, Miettinen, Åkeson, Eriksson och många till. KHK är dom bästa!
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Pilut bidrog mycket till att vi gick upp detta året, men vi får inte glömma Fransson, Miettinen, Åkeson, Eriksson och många till. KHK är dom bästa

Du menar TAIF är dom bästa?
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Post by Lakersfan_03 »

Nej han menar KHK eftersom dom spelar i KHK vad är det du inte fattar ?
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
mace
Forumentusiast

Post by mace »

piffare wrote:
Pilut bidrog mycket till att vi gick upp detta året, men vi får inte glömma Fransson, Miettinen, Åkeson, Eriksson och många till. KHK är dom bästa

Du menar TAIF är dom bästa?
Nej, KHK är dom bästa :).
piffare
Forumamatör

Post by piffare »

Öm punkt?
callahan
Forumamatör

Post by callahan »

Carl-Johan Svensson och Jonas Lönn från Grästorp klara...
Låter kanske inte imponerande...men det är två spelare som legat i toppen på sin div 2-serie...och varit jagat villebråd nu...
Att hämta spelare från lägre nivå KAN vara succe...t o m i Elitserien...

Det ironiska är ju, att det var dessa två herrar som i stort sett på egen hand, sänkte oss i förra säsongens kval...
alfax
c/o LL´s Forum

Post by alfax »

piffare wrote:
Öm punkt?
Vad menar Du med öm punkt ,de spelar ju för KHK och absolut inte för någon annan klubb:De har sjäva valt att spela för en klubb som ser in i framtiden och inte vad som har varit.Men det verkar vara svårt att fatta för vissa att man blir frånsprungen från lag efter lag.
Lycka till nästa säsong KHK och visa på kultur går man inte uppåt i seriesystemet.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Post Reply