Jag såg Troja-Huddinge och tycker att Troja körde över Huddinge fullständigt. Det var inte alls samma Huddinge som jag sett möta Växjö. Samtidigt gjorde Troja en väldigt bra match. Fortsätter dom så här så vinner dom kvalserien utan problem.
Efter en underbar kväll i Ljungby är man lycklig nu. Jag får erkänna att jag hade fel om min tes kring att det skiljer mycket mellan allsvenskan och ettan. Troja körde fullständigt över Huddinge, och det gör man utan 2 av lagets fem bästa spelare (Pasco och Tideman). Visst, efter 1,5 period agerade Huddinge uppgivet, men det var Trojas fantastiska spel som gjorde dem uppgivna. Att laget består av 10 egna produkter gör inte bedriften sämre. Fantastiskt bra!
Jag har också varit och sett matchen och kan inte annat än hålla med om att Troja fullständigt körde över Huddinge. Nästan lite pinsamt ibland faktiskt. Hur fan kan Huddinge ha tagit de skalper man gjort i allsvenskan ? Fortsätter Troja så här lär inget kunna stoppa dem från en allsvensk plats. Bara att buga för spelet de visade upp i kväll.
du behöver inte ta tillbaka det att det inte skiljer mycket mellan div 1 och allsvenskan för det gör det ,såg också matchen idag, aldrig sett huddinge spela så dåligt som dem gjorde idag,riktigt usla,såg ut som dem underskattade troja direkt från första nedsläpp, spelade oehört nonchalant i egen zon. varannat pass dem slog va till troja spelare,. ne man kände inte igen huddinge från seriespelet i allsvenskan.
men sen kan ja hålla med om att Troja spelade bra!hade en hel del fina kombinationer och så va dem mycket mer sugna på hockey än vad 08:orna va!! huddinge såg riktigt loja ut.dem kan ju så mycket bättre!
vi kommer få se mer av troja nästa år för det här tappar dem inte!!
jag tycker det va lite underskattning i deras spel, har sett dem i 6 matcher iår och då har dem aldrig spelat så oehört nonchalant som dem gjorde idag,gjorde inte jobbet.
Huddinge hängde inte med, slog icing hela tiden! Desperata att få ut pucken. Det var vad jag såg iallafall, förutom en period i andra perioden när dom hade lite tryck efter timeouten.
Slavik wrote:Nån underskattning från Huddinges sida var det defenitivt inte!
Möjligtvis är det övriga allsvenska lag som underskattat Huddinge tidigare.
Har sett Huddinge kriga "för sina egna liv" i Laker Dome denna säsongen..verkar inte som att de tog den fighten mot Troja.??
Ryser i hela kroppen bara jag tänker vilka matcher och derbyfester det blir mellan VLH och Troja nästa säsong - FULLSATTA LÄKTARE En tidig julklapp för alla hockeyfans i Kronoberg..
Vägverket lär ha mycket att göra utmed vägsträckan till Ljungby..
Det är absolut inte färdigt på något sätt...
Men som Håkansson sa.. ena benet är i allsvenskan, gäller bara att få in det andra också.
Halva serien spelad, tyvärr speluppehåll för Troja.
Nu har Huddinge 2 matcher innan man möter Troja hemma och teoretiskt kan man då vid vinst gå om Troja!!
Även om man har svårt att tro det så kan säkert Huddinge spela bättre hockey, iallafall enligt skribenter här.
Huddinge igår var som att möta öhh.. hmmm Mörrum...
är chockad att Huddinge startat så illa i kvalserien. var övertygad om att de skulle komma 1a och troja 2a. nu är det inte ens säkert att Huddinge tar andra platsen
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Inte bara laget som avansera. Ser även att deras insamlingar så som sparhästen å trojainsamlingen rullar på skarpt. Ja förtillfället ser det mycket ljust ut för polkagrishästen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Det har jag försökt med i snart 5 år att samla krafttag.
Ryggsäcken var ett steg i rätt rikning. Nu krävs det att kunna samla in för att satsa. Å inte bara på a-laget då .
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
Jag förstår och det vill ingen inte ens förbundet borde vara så tröga till att de vill stänga serien. Stänger dom serien så har dom dödat hockeyn i Sverige.
utan Malmö stänger dom nog inte serien heller.
o andra sidan tror jag de utökar serien snarare än stänger
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Jo, jag tror också att de utökar serien med två lag innan de stänger den. På så vis får de med de lag som de anser ska tillhöra högsta serien. Sedan lär det säkert som i NHL, gå att köpa in sig, men det lär inga klubbar i AS ha råd med, utan de får vara leverantörer av spelare till ES och inget annat. Väldigt roligt eller hur?
du behöver inte ta tillbaka det att det inte skiljer mycket mellan div 1 och allsvenskan för det gör det ,såg också matchen idag, aldrig sett huddinge spela så dåligt som dem gjorde idag,riktigt usla,såg ut som dem underskattade troja direkt från första nedsläpp, spelade oehört nonchalant i egen zon. varannat pass dem slog va till troja spelare,. ne man kände inte igen huddinge från seriespelet i allsvenskan.
Nu har Huddinge spelat dåligt mot Väsby 1 gång, Troja 1 gång och Mariestad 2 gånger men nog är det stor skiljlnad mellan Allsvenskan och Div 1
Säg så här. Inget lag i kvalserien hade varit i närheten av Huddinges 42 poäng i hockeyallsvenskan. Varför Huddinge går så dåligt vet jag inte, vill man vara kvar kan man fråga sig?
Niles wrote:Säg så här. Inget lag i kvalserien hade varit i närheten av Huddinges 42 poäng i hockeyallsvenskan. Varför Huddinge går så dåligt vet jag inte, vill man vara kvar kan man fråga sig?
Om inte Huddinge velat vara kvar i HA kunde de gjort som Hammarby, det vill säga dragit sig ur kvalet och gått ner en division. Så om man försöker tänka logiskt så är Huddinge i själva verket bara inne i i djup svacka.